Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
mitko0888:
@pach, тези червяци директно на колосите отдавна не са актуални. Не си заслужава ако някой тепърва започва да тръгва в тази посока. Шумът и бръмченето на зъбните колелца се разпознава ако ще да е трикс, флайшман или каквото и да е самоделно и прецизно изработено.
Въртенето на талигата става "трудно" и обикновено всеки път е различно. Ще ти приготвя няколк оснимчици по-късно.
pach:
Не мога в момента да намеря моделна талига както ги правят
англичаните - двигателчето е вертикално, чрез червяка зацепено
директно на едната колоос. И самото двигателче е и централен
болт за талига. Нещо подобно правят тировете за фалер Кар!
А горе именно централния болт е дръпнат назад към рамата и така
цялата талига се измества спрямо рамата.
Ако намеря линка за английската мотрисна талига, ще пусна тук.
pach:
bg&flag
Митко, да оставим нещо и за конструктора.
Въпрос на интерпретация. Ето талига с червяка най-горещите:
Или така
mitko0888:
Nenchev, събрах малко снимки на закрепване. Първо оригинални от Роко. Снимките са от различни локомотиви, но на всичките талигата се захваща на една пъпка (някои слагат винтче на това място) посредата към рамата.
Талигата:
И рамата
Тази е защипана почти по същия начин.
И малко самоделки. Тук въобще няма централен болт, но според мен много лесно можеш да си ги направиш на принтера.
Тук моторната част е хваната за рамка с блендите. Отстрани има два дъговидни прореза. В рамата има две дъги отстрани и цялата талига се върти в тях.
Тук пък талигата само се опира от четирите страни. Отпред и отзад в дъговидни ограничители, отстрани с тези уши кошът е стъпил на талигата.
И друг вариант
И накарая, но без снимка. Напречно на талигата може да извиеш една висока дъга, над предавките (и мотора), и в центъра с един болт да подпреш коша, също с такава дъга. Въобще варианти много.
pach:
Намерих "английската" талига.
Тази е по-малка ( за трамваен модел), но принципа е мотора зацепен директно
с червяка за колооста. Казват се официално "аксиални моторни талиги"!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия