Автор Тема: Модели на български вагони - проектиране и производство  (Прочетена 16673 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: bdz43r link=topic=5214.msg115142#msg115142 date=1552508901
На снимките не личи добре, но действително при тези вагони стените са с десетина сантиметра по-широки от покрива, съответно прозорците не са вертикални, а наклонени.
По тази причина вагоните не отговарят на европейския габарит и са само за вътрешно съобщение. Това автоматично изключва и евентуален чужд интерес като част от международни състави - такива вагони са напускали страната само инцидентно, с изрични договорки и никога возещи пътници.

Сега схванах. При покрива вагонът е стеснен до 2825 мм, при рамата е 2960. На други вагони гледам че ширината е 2880. (ICE1 e 3070 mm, след това намалява до 3020, до 2950 при ICE3, 2850 при ICE-T и ...)

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
На този адрес са публикувани снимки на такива вагони, едната от които е правена до вратата на вагона и ясно личи този наклон на страницата.
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=852.1640 

Цитат на: bdz43r link=topic=5214.msg115142#msg115142 date=1552508901
На снимките не личи добре, но действително при тези вагони стените са с десетина сантиметра по-широки от покрива, съответно прозорците не са вертикални, а наклонени.
Да, и по тази причина прозорците се затварят по специфичен начин - с издърпване на вътре и след това вдигане нагоре.
« Последна редакция: 14 Март 2019, 00:11:38 от pavlinbg »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5214.msg115144#msg115144 date=1552509694

Дайте да видим най - харесваната Дряновка.









Като вариант на горните е и ето това:





http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/express/Bm20-15%2BBm20-47/blue/pix.html


Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Сега вече можем да говорим по същество. Има ли и схемичка с основните размери, а и повече информация за талигите? Трябва да се уточни колко трябва да е подробен интериорът. Също така и по рамата какво се случва? Колкото по - скромно е заданието, толкова по - евтин би бил крайния резултат. 

 bg&flag

Lokomotion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Аз искам да кажа,че какъвто и тип пътничски вагони решиш да изработваш колега, ще е хубаво да може да се направи цяла композиция. Да има вагон 2 кл. 1 кл. поща/багажен, вагон-бюфет, спален вагон. Причината поради ,която не колекционирам БДЖ подвижен състав е че когато започнах да се занимавам с хобито нямаше много налични модели на вагони. Да имаше тук таме на Tillig от балкан-сет и т.н. но нищо цялосно. За локомотиви да не говорим! Ако исках трябваше да си ги изработя, а тогавашните ми умения , въпреки голямото желание не позволяваха това.  Така че се ориентирах към DR и DB и до днес така. Друг е въпросът, че аз харесвам повече товарните композиции, а такива май не се предвиждат. Друг много важен момент ,според мен, е че ако вагон ще струва 150 лв. + то ще е хубаво да видим готов модел. Досега всички които предлагат направа на БГ модели можеха примерно да оставят един готов модел напр. в Хобиленд да го пипнем пробваме и т.н. пък тогава да искат поръчки. Едно е снимки друго на живо. И нещо, което може да не важи за всички, но на мен не ми се чака 3 месеца за изработка въпреки че си давам сметка че е нужно толкова време.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Понякога три месеца е твърде оптимистично.  :sarcastic:  За да има повече видове вагони трябва да съществува и желание за придобиването им, при това не само от един човек. Тъй като принципът на повечето български ж. п. хобисти е "' Око да види, ръка да пипне "" затова и няма модели на български вагони. Това мисля, че го изяснихме вече в темата дотук.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
мисля ,че пощата и 2 кл биха се продавали добре...като за начало  :drinks:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
От серия 47 може да излезнат 2ра класа, 1ва класа, бюфет и дори кино-вагон. Кино-вагонът пътуваше в състава на Янтра експрес в края на 80-те.
От фургона 57 серия, може лесно да се направят пощата и вагон-отоплител!
Спални и ресторанти на базата на серия 47 не е имало.
Но от изброените по-горе се комплектоват добри композиции.
И ако си ги представим в различни разцветки-
1.Тъмно зелен ( началото на 70-те)
2.Тъмно/светло синьо с бели крила (Синия Дунав ,края на 70-те)
3.Червено/бежаво с бели крила (Експрес Златни пясъци, началото на 80-те)
4. Тъмно/светло синьо без крила (пътнишки влак след 90-та)
5.Червено/бежави без крила (бърз влак след 90-та)
Струва ми се, че има смисъл да имаме поне по три композиции...

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Всъщност тъмночервено-кремаво-тъмночервеното, доколкото имам информация, се появява преди тъмносиньо-светлосиньо-тъмносиньото, и двете с бели крила, на "Чайка Експрес". Със същото по-късно са експрес Тракия, експрес Златни Пясъци, експрес Варна и експрес Пирин. Синьото първо е на Синия Дунав, но в последствие вагоните ги омешват, та такова се появява по бързите, че и по пътническите влакове. Същото става и с тъмночервено-кремавото. В края на 80те, при ремонтите, сините вагони ги пребоядисваха в светло и тъмносиньо, но вече без крила, тъмночервено-кремавите изчезнаха, вероятно и тях са ги направили сини. Със сегашната червено-бяла боя, но малко по-светлочервено, имаше композиция от 47-а серия - Дианата, но и такива се мяркаха омешани по другите влакове. Янтрата беше в оранжево-бяло, експрес Варна по едно време също. От всичките варианти имаше вагони и с обикновени, и със сгъващи се врати, както вътре и със зелен, и със светлосив гетинакс. Имаше и такива с купе за началник-влака с издадени прозорци, както и със стаичка за говорителката. 88-а година всички експреси ги смениха с 74-та серия, червено бели, без Тракията. Нея, заради дизеловия локомотив, я направиха с новодоставени тъмночервено-кремави ГДР-ски вагони, но без крила, малко по-късно я направиха обикновен бърз влак и въпросните вагони ги пръснаха навсякъде. Пирин-а, който не беше експрес, а еталонен бърз влак, с ресторант, го махнаха още 87-а година.
« Последна редакция: 20 Март 2019, 01:08:00 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Най-добре, ако ще се прави нещо, изчакайте втория том на дядо ви Стефан - там със сигурност всичко ще е описано подробно.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Ако вторият том на Стефчо е като първия, няма да е много годен за отправна точка. Чест му прави, че има желание и хъс, но първата книга е твърде несистематична и има само няколко чертежа, които при това не могат да се ползват. Съвсем не е ясно, дали въобще ще има втори том. За да се направи модел е нужна информация по - скоро, като от книгите на Деянови, но това е обяснимо - Стефан Деянов знае какво трябва. Най  добрият начин е сканирането на обекта, но това би оскъпило твърде много крайния резултат, а както вече се разбра той трябва да е евтин. Освен това не е ясно, дали ще можем да изловим някъде по ж.п. мрежата подходящия вагон. Това означава отново протакане, неяснота и в крайна сметка липса на модел. По принцип са достатъчни и няколко снимки от различни гледни точки, но без някои основни размери няма да стане. Например разстояние между прозорците, техните размери и т.н. Обикновенно липсват снимки на железопътен състав строго отпред и строго отстрани, което също е огромен проблем. Фотосите в три четвърти носят най - малко годна информация. Освен това изображенията трябва да са големи, но това обикновенно не е така. Има и много други неща, но да спрем до тук.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Проблема със снимките се решава със съвременни
модерни телефони. Имам предвид частта с изкривяването
на образа. То вече "рибешко око" няма...вече се продават
и има четириобективни смартфони, но дали могат да
 обхванат обекта (24 метров вагон) по дължина без
 изкривявания трябва да се провери.

Колкото до размерите за "Андроид" има поне пет приложения
които свалят размерите по снимката заредена в тях.
Точност до сантиметър -  проверил съм и работи. За милиметри
сега се сещам, та не съм проверявал ( при макро снимките е в мм) за големите снимки става ли.
Ползвам го редовно за сгради от натура.
Много удобно е практично, при това ни решава основен проблем.

Оставя само да се "преследва" съответния вагон,
за да се направят снимките и опишат с думи детайлите
 в помощ на конструктора!
 &bgflag

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Зависи и какво ниво на точност се търси.  Ако ще се прави модел тип "панаирджийска играчка" - снимките са достатъчни.  Но ако се гони отклонение до няколко стотни от милиметъра - без точни чертежи си е цяла магия. 

Има определени допуски при чертежа, после при изработката на частите, после при сглобяването.  Ако се тръгне с не съвсем точни размери грешката се натрупва и крайния резултат става играчка, а не колекционерски.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Една версия на втора класа, би била напълно достатъчна за начало.
Ще реши създаване на композиция за всички, които сме се набалбукали с по няколко от вагоните от Балкансет-а.
Ще се види какво е търсенето и потенциала на цялата работа.

Аз лично не бих имал някакви крайни претенции, например към оборудването на рамата, защото в това отношение и повечето фабрични вагони, които имаме са си с компромиси в това отношение.

Мисля, че мога да събера и компилирам всичко необходимо за такъв модел. Ще отнеме малко време, но ще го публикувам тук.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Цитат на: zazo link=topic=5214.msg115244#msg115244 date=1553154331
.....

Мисля, че мога да събера и компилирам всичко необходимо за такъв модел. Ще отнеме малко време, но ще го публикувам тук.

Зазо,

ето една твоя статия:

http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=94