Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Модели на български вагони - проектиране и производство

<< < (2/14) > >>

gregary:

--- Цитат на: Vlado link=topic=5214.msg114997#msg114997 date=1552036632 ---Не забравяйте този човек и тази книга: ...

--- Край на цитат ---
Повярвай, не сме го забравили! Чакаме вторият том...

pach:
Книгата сама по себе си е ценна, но най-вече съвсем малко е обърната
към моделистите!!! Съзнателно или не, но там и информацията е
така разместена по страниците, че убива и малкото желание
в младите, да вникнат в съдържанието и. А като се изключат
няколкото свестни чертежа, наличните скици стават само за статистиката. Пък и този първи том покрива именно най-малко
популярните вагони и епохи. А дали ще доживеем до втори том,
с най-много интересните вагони и епохи на Б.Д.Ж. ще видим!
 :hi:

МАШИНИСТ:
КРАСИ ,
От 6 месеца има разработени 10 модела на БДЖ - локомотиви и мотриси.
И особено 32-00.- култов мотрисен влак
До тук никой нищо.мълчанието на агнетата.
Знаеш какво се прави,включително и съдействаш.
От 2 седмици има 2 готови мотриси,за едната тук 1 потребител говори и пише 10 години.
Екипа я разработи за 5 дни.по време на националния празник - тест 2 часа на трасе,няма грижи.
Много са видели.
Пак мълчание .
Утре , както се казва ще избълваме БДЖ вагони от всякакъв вид .
Ефекта ще е същия.
Чесане на езици.
Твоя перфектен модел на 55 , който имах честта да видя и пипна преди 2 години , май си е само твой.
Не съм видял или чул някой да има.Е може и да нямам информация , но ако някой имаше,щеше да се похвали или сподели.
А иначе нашия екип начело с г-н НЕНЧЕВ работи усърдно.
И постепенно ще попълним липсите в БДЖ моделите.
Потребителите наблягат на китайски модели със съмнително качество и не съмнителни цени.
Изключвам факта за фотоец детайли / вече има много / - ти знаеш и си видял , както и възможността за кит комплекти.
Интереса е 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000.

Krasi Tankista:
Да обобщим казаното дотук:
1. Дряновка с цена до 80 лева и качество като за 500 лева,потенциален пазар около 150 до 200 броя.
2.Скъп месингов вагон от неуточнен модел цена до 400 - 500лева, потенциален пазар окло 10 броя.
3.Комплект за сглобяване от смола с цена до около 120 лева, потенциал неизвестен.
4. Месингов комплект за сглобяване с цена 150 - 200 лева, потенциал неизвестен.

Последните два варианта отпадат, поради това че търговския риск е изцяло за сметка на производителя. Производствените разходи за разработка и пускане в серия на един вагон са свързани с:
 проектиране - около 30 лева на час от 20 до 50 часа
 прототипиране - около 1000 лева
 матрициране - около 2000 лева за до 30 броя
 боядисване - около 50 лева за цвят
 надписи -  по 50 лева на вагон за 10 броя тампон печат
Какво излиза накрая около 8000 лева за 20 - 30 вагона т.е. средно 250 лева за вагон от смола в завършен вид.
Колко ще препоръчате да спечели производителят за да му се занимава с това?
Ето затова не се произвеждат малкосерийни български вагони, особено без предварителна заявка. :hi:
 
   

Nenchev:
Краси, има и евтин вариант - шприцване в Китай.  Там цената ще бъде доста по-ниска, но сериите започват от 500 бройки...  Както каза Пач в една друга тема - БГ ЖП моделистите са 80-100 човека...по 5 вагона макс - едвам с огромен риск ще се напълни една серия.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия