Ама тука става въпрос за проектиране и производство на изцяло нов български вагон. Аз не оспорвам, че може да се поръчват малки серии на някои от масовите производители, особено ако имаш личен контакт. Много естествено, че цената ще е ниска - касае се за съвсем други технологии. Освен това има само нова боя и надписи. Опитай да им поръчаш на Тилиг Дряновката, пък да видим каква цена ще ти обявят и при какви условия. 
Краси, абсолютно прав си!!! И за цените, и за труда вложен
при едно такова проектиране, и за парите при малосерийно производство!!!
Но смятам, че и на децата е ясно кое се "продава и само"
както се казва!?
Деянов не напразно, не прави дори малко серийно производство,
а строго индивидуални модели ( максимум три броя)! Човека е
определил с голяма точност, своя труд на каква цена и кой може да я плати, за това което иска българският хобист въобще!
Моделистите обаче още не сме сигурни в това какво искаме и
на каква цена сме готови да го получим.
А той, хобиста , както и моделисти (лично виждане) иска така:
- възможно най-ниска цена.Дори тези с големи парични ресурси не купуват направо в ибея (примерно) ами предпочитат да играят търгове! И не е от "дзифтърлъг" както някои "другари" ги осмиват, ами защото именно така се събират големите парични ресурси.
- възможно най-високо качество на материала.Дори тези дето си нямат и понятие от "цинковата чума" и "пластмасовата охтика", инстинктивно се стремят към "месинговия модел". Дори да не са си "играли" в детството
с металните играчки (мнозина вече ги помнят), все пак се просвещават дори и тук в тази тема, така че има логика в това
им желание.
- възможно най-достоверен външен вид.Никой от "заклетите" хобисти не си купува от моделите,
които приличат на панаирни играчки, независимо от
агресивната им реклама, масовост и помпозните имена.
То това си е характерно и за китайските ментета дори.
Каквито и имена да им слагат, колкото и много да ги
произвеждат, дори и на високи цени да ги продават (опитват се)
те си остават просто панаирни артикули и никой не се лъже
са ги купува. Поне никой разбиращ и уважаваш себе си хобист!
- възможно най-качествена вътрешна механика.Всеки желае когато "даде едни пари", да знае и види, че не ги е
хвърлил за глупости ,(цитирам нечий жени!

) и срещу парите
си получава нещо което дори и да няма вградени микролагери,
ще му служи дълго и "вярно под знамената" (тоест в колекцията)!!!
Впрочем както има теми за чума-та, конструктивни чертежи,
необходими снимки, бояджийски съвети, инструментална екипировка, трябва непременно да направим отделно тема
за механиката в моделите. Там също има разлика не само
във вида на механиката, като кардани, ел.мотори, пластмасови
или месингови зъбчатки, локомотивни и вагонни колооси.
Вагонните не стават вместо локомотивни (без панаирните де) и т.н.
Та разликата от формирането на всеки един модел,
в така изброените по горе, четири основни желания
на клиента, определят двата крайни резултата ...съответно и цената!Върхът (поне в днешната реалност) са моделите,
които безспорно всички одобряваме, харесваме, мечтаем
но мнозина могат да си ги поръчат на истинската им цена, са такива като тези на инж Деянов (

)
Най-ниско са панаирните модели. Те не могат да се сбъркат,
колкото и да си приличат с прототипите. Нито са с добър външен
вид, нито имат свястна механика...нито ...абе тук е ясно - не ни интересуват въобще. Особено с цените им, които ги правят автоматично непродаваеми. Никой не дава дори "луди си пари"
за панаирни или детски модели!
Когато говорим за "малкосерийно производство на оптимална цена", тези две групи ( Деянов / панаирни играчки) автоматично отпадат!!! Деянов си има свойте клиенти, а "панаирджийските"" не са предмет на този форум.(имат си бг-мама примерно)
От тука нататък ние определяме точно какво, как и на каква цена го искаме, достатъчно, че да си го произведем!!! Било с общи усилия
(та 5~50 души сме) или помагайки на такива като Краси танкисти и LDimitrov!!! ....или ако може да не им пречим поне!

Ако приемем, че някои от изредените модели ще съберат
повече привърженици (и аз съм за "Дряновка"-та но в ТТ

)
трябва само заедно да намерим оптимума измежду горе
посочените четири основни групи, определящ крайният резултат и от там съответно цената сама ще си се формира.
Цената ще е ясна на всички по етапно според всяка в четирите групи!
А на финала към така формирания сбор, просто прибавяме
разбира се и справедливото самоценяване (в пари) на човека,
наел се да направи едно малкосерийно, чисто българско производство.
Както каза Зазо, чехите и поляците, го правят от години,
унгарците са на второ ниво (след баузатц-а),
след тях "тичат" румънци и руснаци!
От страните които нямат задоволително богат избор на местни
модели и организиращи свое собствено самозадоволяване, само ние стоим и ...подсмърчаме гледайки от страни!!!
То вярно, че подсмърчането и мърморенето се превърнаха в масов спорт, ама нали уж ние "заклетите хобисти" не сме такива!!?
