Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Баба Меца или Big Boy

<< < (6/10) > >>

Krasi Tankista:
Ами докарват по продължителност около половината от експлуатационния живот на 45 та серия например. По този показател те са в края на класацията измежду всички български парни локомотиви, особенно прехвалените дрилинги. Как беше......ти да видиш ли беше? Що се отнася до трасето Драгичево - Владая, вероятно на теб също ще ти е наложително да си го припомниш.
 Ето това е изкачване:

А ето това е спускане:

Открийте разликите, както се казваше в детската градина.
 :ok:


bdz43r:
Мисля, че много се оплетохте колко е тежък тежкият влак и каква точно е била ролята на серия 46.
За сравнение нормата на един сегашен електрически локомотив серия 44 за Владая е 560 тона... не много по-голяма. Разликата е в мощността, която при електрическия локомотив дава по-голяма скорост.

За времето си серия 46 е изпълнявала съвсем точно предназначението си - да вози тежките влакове през Владая. Никъде не се твърди, а и е немислимо, че един локомотив сам е карал тези влакове. Естествено, че това често, особено с товар е ставало в тандем с още един или два локомотива. Това се практикува и днес на стръмните участъци, където както казах разликата не е толкова в тежината на влаковете и броя на локомотивите, колкото в скоростта, която може да достигне електрическия локомотив... нещо повече, ако електрическият локомотив има сравнително малък резерв за возене на над-норма влак по продължителен наклон поради превишаване на допустимото време на претоварване, парният локомотив има на практика ограничение само по сцепление, което е по-голямо от това на повечето електрически локомотиви и при много ниски скорости нараства значително. Така един парен локомотив може с много ниска скорост да се движи неограничено време дори с два пъти по-тежък влак от нормата му - нещо немислимо за електрическият локомотив, който би прегрял за 5 минути.

Вярно е, че котелът на серия 46 е стандартизиран, което не го прави по-мощен от останалите локомотиви с еднотипен котел. Като тендерен локомотив няма и как да е "най голям" не само в Европа, а и в България дори. Но понеже се споменава, че тези локомотиви с нещо са "най" и на принципа на разваления телефон това нещо се оказва съвсем различно, необходимо е постоянно да се уточнява, че са най-мощните тендерни локомотиви в Европа. Не най-мощните изобщо, нито най-големите...

В заключение, локомотивите серия 46 са поръчани и ползвани изключително за влакова и помощна служба. След замяната им с дизелови и електрически, вероятно са ползвани и за маневрени, но това е било нормално за старите локомотиви, които с увеличаване на масата на влаковете и доставката на по-нови и по-мощни локомотиви са се оказвали с недостатъчни параметри за влакова служба. Така се е случило и със серия 45, която преди това е поръчвана за същия участък. Но като имаме предвид параметрите на серия 46 и незначителното увеличаване на масата на влаковете и до днес, те са имали твърде голям излишък от мощност и сцепление за маневрена дейност и вероятно са били нерентабилни за тази работа и са ползвани като такива съвсем малко и по-скоро епизодично. Затова и животът им е доста по-кратък от този на серия 45.

bdz43r:
След справка в книгите, най-точно е да се каже, че са най-големите тендерни локомотиви в Европа и най-мощните у нас.

pach:
 :blink:
За пристигащите пътници, ме подсетиха нещо ...
При Борис 2-12-4 струва ми се има качени документи
за сформирането на въпросните товарни влакове по
участъка София-Перник-София.
със съответните години, вагони, локомотиви и дори разписанието им.
Ама трябва да четем повече, там в сайта му...

Както и да е, и мойто въжделение си е за нашето локче!!!
 bg&flag

Boris 2-12-4:
Сайтът е в ремонт. От август нататък  предполагам, че  ще може да се чете като хората отново.  :drinks:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия