Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model

БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290

<< < (4/8) > >>

vankata86:
https://hobbyland.bg/vlakcheta-zhp-modelizm/ex20290-exacttrain-covered-freight-car-bdz-epoch-iii.html

pach:
Адри, купуват тези които преценят, че тази цена
ги устройва или не. С надценка или не!!!
Нито имам време, нито дори ми е в мащаба,
 (все пак съм ЧеТТник) и предполагах че твойта
цена е "отгоре", но съм преценил че мен ме устройва
по няколко причини:
- нямам никакво време да се ровя, търся или чакам(временно явление,)
- смятам, че така най-бързо и с приятна раздумка,
ще го получа "на ръка".(без куриери и такси)
- реших, че така ще се поощрява заелият се да осигурява
БДЖ модели.
- и други подобни.
 Ценовата разлика 109-84 =25 лв напълно
ме устройва за изброеното по-горе,
(с което не се занимавам и не чакам време да мине)
надявам се и теб съм стимулира пак и ...
Всички знаем, че си търговец и дори че правиш отстъпки
не само за количества, но и чисто по приятелски симпатии
За разлика от други тук, които поне официално,
 не са се обявили за такива (търговци), но
опищяват всячески, всякаква конкуренция!!!!
...и нямам предвид изказалите се тук по темата (вижте ги по-горе)
а въобще по принцип във форума.
Като им е скъпо, следващите БДЖ модели да ги чакаме ли от тях,
на по-ниски цени !?!?!?

Хейтърството и мрънкането,
 наистина ни стана най-развития национален спорт!!!!
Сигурно водим световната класация
 "за нищо правещите, но винаги недоволните"!!!
Ха наздраве!!!!!!!
 :drinks: :hi: bg&flag :wild:

ПП, Аз пък дори не съм в ливадата...
та къде е тревата казвате?!!!!!(да не газя там де...)
 :lol:

mitko0888:
Толкова време мина и толкова вагони се изкупиха, а никой не рачи едно представяне да направи. Затова взех че се замъкнах в магазина и реших да се изненадам за празниците с едно вагонче и за мен.

Кутията изглежда доста добре. Хубав картон, хубави цветове, три немски емблеми. Вътре едно хубаво пластмасово легло - хим вагончето не мърда много, хем и не е заклещено и да се чупи при всяко вадене. Веднага се вижда и жадувания от много моделисти надпис БДЖ.

Май до тук ми свършват възхвалите. Веднага бие на очи графитено лъскавият покрив. До сега бях виждал такъв само на едни стартови пиковски вагончета. Не знам как на живо е бил постигнат такъв цвят на истинския ламаринен покрив, но приемам че като нов този вагон е бил с такъв цвят (въпреки че въобще не ми се вярва). Снимка не слагам, защото телефончето няма да предаде каквото виждат очите ми.

Веднага обаче ме бодва тази дръжка на вратата. Можеше да зачистят малко остатъците от леенето. Или просто тази матрица да я изхвърлят - холандци ли са, китайци ли - ни знам. Заглеждам се по-задълбочено, и то само с нормалните ми очила, без никакви увеличения и т.н. Оказва се че всички дръжки са такива. На всичкото отгоре и вече са залепени. Ясно защо - добре се вижда какви кратери са разпробити в горкото вагонче. А пък и лепенето е едно - веднага мервам сериозно разливне под покрива.



Изработени са даже дръжките за режимите на спирачката - пълен - празен, пътн. - товарен или каквото е там втората врътка. Странно ми изглеждат - поне дане не ги бяха цапали. Сетих се че на едни други вагончета имам такива врътки - ама изглеждат по съвсем друг начин.

Exact train:


Как би трябвало да изглежда това:


Гледам врътките от другата страна, качеството е същото, но пък забелязвам нещо старнно - междуосие от 4 метра. Нормалният G вагон е с 4.50, а пък този разкраченият (с удължена база) трябва да е с 6.00. Тук четворката много не се забелязва, но от другата страна е на равно и бие на очи, особено с леко завишения си размер.



По този повод решавам да разгледам и другите надписи. Затварям си очите че на рамата надписите са толкова грозни, че по-добре да не ги бяха слагали. На стената стои нещо на немски - Ebe leben ... добре че не го разбирам. (вижда се на горната снимка).
Приемам че вагонът е бил немски по време на войната, а към края на 1949 (според ревизията) си е БДЖ, с тук-там немски надписи. Заглеждам се и по тези неща на вратата 2А/14, 2А/19 (вж. първата снимка с дръжките) - със сигурност измежду всички снимки на товарни вагони виждам само един такъв надпис (но не и два) на един австрийски вагон. Идея си нямам какво означава, на снимките на Адри за прототипа също се вижда нещо подобно, но така и не намирам какво значи това и дали въобще трябва да го има.

За съжаление докато разглеждам вагона забелязвам и петнисто наклепване на боята - ще трябва да се състарява.



Чудя се и тези железа по спирачките защо стоят толкова накриво. Накрая разбирам - някой е въртял винтчетата и е усукал всичко до непоносимост. Дано не е капнато лепило. Явно всичко ще се разглобява и прави наново.



Стигам и до буферите. Десен изпъкнал, ляв - плосък - АМА не и тук. И четирите са еднакви. Обаче има наченки на пружиниращи / действащи буфери! Да ама ако бяха направени както трябва - ходът е около 0.5 мм., после нещо подпира. Не знам дали има пружина, но буферът мърда в гилзата, даже отдолу се вижда един чеп за да не се вади, ама някъде подпира. А и защо ли два от четирите буфера (гилзите) са залепени накриво ...

Вратите се отварят. Поне едната. Другата мърда около 2 мм и спира. Поне лесно се вижда кое пречи и какво трябва да се оправи.
Ами тези елементи от конструкцията на пода с маслено зелен цвят? Вагонът е кафяв, а рамата е черна. Това въобще не трява да стърчи навън.



Стигам и до пликчето с детайлите. Стана ясно че качеството на отливките е ужасно. Направо не ми се мисли какво ще стане ако тези неща се залепят на мястото им в този вид.



Случайно заглеждам куплунзите - не че ще ги ползвам, ама все пак са в пликчето и съм дал пари и за тях. Едната халкичка не се повдига с повече от 1 мм, а пък и двете са изработени от такава ламарина, че стават само за изложба на тема "как не се прави жп модел".



В заключение - крайна оценка около 4 (от 10). Отчитам и цената от над 40 евро. Имам идея как да оправя някои от нещата, но ми се щеше да е напарвено както трябва от кутията. Особено като има лепенка - Ексклузив. А и по-лесно и по-хубаво щеше да стане с едно Роко за 15 евра, след като ще си добавям всички детайли. Нямам други модели на този производител, но определено не съм щастлив с такова изпълнение!

ПС. Загледах се че преди 5 години хората са писали по въпроса за качеството на този модел, макар и с други надписи.

l-donovan:
Аз давам луди пари за влакове и вагони всяка година,както предполагам всеки един от вас тук.Този вагон го чаках и харесвах,но на инат няма да си го купя.Реалната му цена е 20евро.Не виждам на кое от горе трябва да дам 84лв.за двуосен вагон в най-евтиния случай от Хобиленд!Защо нашият вариант на вагона в БДЖ трябва да е на безумна цена???!!! bg&flag

Krasi Tankista:
Мите, ти кога прочете това в Щумифорума, преди или след като си закупи отпадъка? 
 :unsure: 
Направи ми впечатление реакцията на един от германските колеги. Той пише, че ще върне в магазина всичките 16 вагона, които е купил. 
 :good:
Замислих се , какво ли би станало, ако и българските моделисти върнат тези откровенни боклуци на продавача. В крайна сметка имаме право на това.
От друга страна - ядем шоколад без какао, сирене без мляко, колбаси без месо и т.н.......
:angry:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия