Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model

БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290

<< < (5/8) > >>

mitko0888:
Краси, аз отдавна писах че събирам БДЖ пътници на инат, а пък товарните въобще не са ми интересни. Но реших да се зарадвам за Коледа и за това го купих. Не съм предполагал че целият замисъл на този вагон и изпълнението му ще са такива.

ПС: От писането вчера до вечерта изпадна и един цял детайл - спирачния цилиндър с няколко тръби. Капнат е в две точки със същото това гадно бяло лепило за пластмаса. Обаче видях защо са криви буферите - не са залепени накриво, а самата "буферна греда" е една пластмасичка която е изкривена, защото не е почистена преди лепенето. Ще си го оправя аз, както си знам, имам и кафяво с което да запуша дупките, и дръжките ще си направя на ново, ама няма да е за Коледа. Добре че си купих и едно друго моделче ...

pavlinbg:
Благодаря на mitko0888 за полезната презентация - накара ме да се замисля дали въобще да си купя този вагон. Сега качеството е ясно, а цената за него?! Не разбирам какво налага тази детска играчка да струва толкова.

pach:
Митко, хубаво е да представиш и поне четири,
 пет снимки на модела като цяло, за да се види
цялостната визия на модела.
 :hi:
А модела от разстояние не изглежда толкова зле.
Все пак е сглобен от 2О8 части!!! Някои от тях са толкова
дребни, че не предполагат почистване от лошата матрица.
Когато се гледат с лупа, имат и следи от лепилото с което
са монтирани.
Недостатъци
Надписите за БДЖ са правени най-видимите.
Останалите са от немския модел на вагона.
Според перфектно отпечатания немски
триредов надпис, гарата за домуване на вагона
е "Ebeleben" и трябва да се връща там!!!
За еднакво плоските буфери Митко е писал.
Вътре са с пружинки, и имат медни щифтове за ограничители.
Мойте буферни греди са добре и буферите работят леко.
Вратите на моя екземпляр, се отварят леко, но спрях да
ги местя защото са крехки, а и залепените резета стърчат
грозно от отворените врати.Аз бих ги дал с останалите части,
та моделиста да си ги лепи съгласно положението на вратата.
 Явно са направени да се позиционират един път, по желание.
Железата, от спирачките са ми добре. Малко са по дебели обаче.
Вътре под покрива при отворени врати се вижда носещата конструкция на вагона. Нещо като "каратаван" е станало.
Може би като се разглоби ще е ясно точно как е реализиран...

 Положителни . (няма да пиша качества)
 Изключително детайлен вагон, особено в дребните джвъчки.
Рамата от долу е богата на детайли до най-финните, като тръбо-
проводите на въпросните омазани с червено и жълто кранове.
Спирачната система е на 89% точно и вярно.
Останалото просто не би се виждало.
Въпреки следите от лепило (които се виждат само с лупа)
много ме кефят, всички дръжки, ръкохватки и степенки
които имат дори винкелите от долу, защото "стърчат" като
истинските, а не са част от дъските или ръбовете под себе си.
Това придава по достоверен силует на вагона и видът му
като цяло кефи.
Покривът е на "щипки" което прави сравнително лесното му
сваляне. Някои моделисти монтират механика и дешифратори
 за вратите. Както осветление и фенери за последен вагон.
"Курцкинематиката" е много добре конструирана и за разлика
от други модели, работи перфектно. Автосцепките са груби но
могат с малко сръчност да се заменят с по-хубави.
Колоосите са идеални тип RР25 на "Weinert"- 9721
с диаметър 1О,5 mm.


Заключение(мое)
От модела на вагона има какво още да се желае.
Например БДЖ букси, ако не е трофеен или под наем.
От друга страна, е БДЖ вагон, поръчан и изработен набързо
с един гол ентусиазъм.
Представям си какъв вой, би станал  ако бяха събирани
предварителни заявки или дори предплата!!!?!!! :sarcastic:
За толкова "ентусиазъм" аз благодаря на фирмата,
доставчика и магазина, които поемат целия този "масраф"!!!
Все пак, е още "един нит, в колекцията от БДЖ модели"
 попълваща се напоследък с променливо движение напред.
За цената е излишно да коментираме, още повече, че аз лично
май си го купих скъп.
Но това не ми пречи са му се кефя, въпреки че
дори не ми е в основния мащаб на работа.

Важното е, че се намират фирми, които да правят някакви
минимални серии от БДЖ возила, макар и на цени, различни
от нормалните. С всимките им недостатъци и предимства.

От мен моделът получава оценка 6 (от 1О),
може би щото моя екземпляр е по-добре от този на Митко.
Важното е, че имаме още един БДЖ вагон (при това товарен)!!!!

Очаквам някой да направи ревю на друг товарен вагон от БДЖ!!!
На срещата в четвъртък ми беше неудобно да
разстворя комплекта на Tillig , за да го разгледам по детайлно!?

ПП. Моделът на закрит товарен вагон тип "Oрреln" тежи точно 5О грама.

mitko0888:
RР25 на "Weinert"- 9721 с диаметър 1О,5 mm? Я покажи къде го пише това, да му спретна аз едно новогодишно ревю на този холандец. Интересно ми стана и взех да премеря моите, че китайците са измислили едни цифрови шублери - много е лесно с тях, а са и евтинички.

Най-малкият диаметър на търкаляне - 10.3. Най-големият диаметър на търкаляне - 10.4. Диаметър с ребордите - 12.46. Т.е височината на реборда е (12.46 - 10.4) / 2 = 1.03 мм. Дебелина - 0.86.

NEM 310 иска височината на реборда да е от 0.6 до 1.2 мм, като всеки си ги прави колкото иска, а дебелината да е 0.7 - 0.9. А пък NEM 311.1 определя височината на реборда да е 0.6 мм, а дебелината на реборда да е 0.7 мм.

Стандартът NMRA S4.2 определя за Н0 код 110 на колелото и макс. височина на реборда да е не по-голяма от 0.028 инча (0.71 мм). В таблицата на RP 25 са дадени всичките размери, за код 110 височината на реборда е 0.025 инча, или преведено на европейски - 0.635 мм. Някои по-капризни моделисти използват код 88, което е 0.585 мм.

Така че като кажеш че колоосите са RP25, въобще не значи че са по-красиви от NEM. NEM 311.1 отговаря на RP25 за Н0 и попада в диапазона на NEM 310.

А пък на моя вагон стана ясно че ребордите са високи 1.03 мм! Няма нищо общо с RP25. Дебелината - 0.86.
И се въртят ужасно - пластмасовото гнездо, което трябва да е конус и да допира почти до върха на конуса на оста, лагерува почти в най-дебелата част на конуса. Като го врътнеш с пръст, спира след два оборота.

Пач, да не би в hobyland вчера да са ми пробутали друг вагон? Или да са ми сменили колоосите? Гледам че и покрива ми е залепен точно за щипките, и то така че лепилото се вижда чак отвън... Добре че отвън не се виждат всичките 208 оклепани и непочистени части.


ПС: Цялостната визия - има я на доста снимки. Стандартен за половин Европа вагон Oppeln с два - три български надписа. Днес забелязах и кривата рама (кошът се държи на 4 щипки почти в средата, в краищата, при буферните греди, рамата "отваря" колкото си иска. Кинематиката наиситна не закача никъде, но е с особено дебела пружинка, в сравнение с всичко друго което съм виждал. Усеща се и с пръст, но с тези реборди не очаквам да изхвърля вагона. Най-дразнещи са огромните дупки от по  1 мм, които са къде ли не. Както и това че всичките дребни детайли (не съм ги броил, ама са много) не само че не са почистени, ами са и с доста по-светъл цвят. Другото ще го преглътна.

ПС2: Взех че премерих един реборд на Пико: 1 мм. (или 0.98).

toniemi:
Когато излезе това вагонче,се позаинтерсувах,правят ли го други фирми.
Оказа се,че това е масово производство и на голямите производители.Цената е два-три пъти по-тънка.Качеството сигурно е по-добро от това.
Защо не си купувате от по-доброто и евтино,сменяте надписите с БДЖ декали и всичко ще е тип-топ.
В случая не се заяждам,аз бих направил така!
Просто хората това произвеждат.
Не знам какво точно участие има Адриан,но човека е спомогнал да има още нещо БДЖ.
Напоследък излязоха на пазара няколко БДЖ модели,аз лично си купих хоперите и от тях съм възхитен!
Има ли някой от вас участие в създаването им ,не знам,но съм много благодарен.
Вагоните които ми харесват и са БДЖ си ги купувам и сменям само декалите....всеки да си прави и купува това което му харесва...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия