Автор Тема: Интересни снимки на влакове  (Прочетена 554436 пъти)

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 237
  • Рейтинг: 22
  • HO-София
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #375 -: 11 Януари 2011, 15:17:01 »
Ако не се лъжа всички мотриси бяха такива преди, поне Софийските. Между 1983-1990г. когато мотрисите за Банкя бяха през 25мин., всички бяха в такава разцветка. Същото важи и за тези до Лакатник, Перник, Пазарджик ( едно време имаше директен пътнически влак до там). Това са ми ярки спомени от детските години. ;)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #376 -: 11 Януари 2011, 15:34:26 »
Цитат на: zazo link=topic=534.msg52175#msg52175 date=1294741131
Цитат на: IKAR link=topic=534.msg52164#msg52164 date=1294738440
http://locopage.fotopic.net/p68212838.html
Фургон с пътническа част полско производство.

За това сигурен ли си? По-читава снимка на подобен не-БДЖ вагон можеш ли да покажеш?
Абсолютно съм сигурен. Доставени са от Полша през 60-те години, по-стари са от българските фургони. Имат общо 4 купета за служебни лица и за пандизчии. Останалото е фургонна част, с по две двойни плъзгащи се врати от двете страни. По едно време всяка сутрин покрай мен минаваше влакът от Истанбул за Мюнхен, с всякаква мешана скара 12-13 вагона - турски, български, югославски, австрийски, немски, че и италиански в определени дни. Имаше два фургона-единият български, от тези, другият немски сребрист, плюс още един бяло-син немски комбиниран с фургонна част....От време на време се мяркаше и един архаичен български фургон от преди Втората световна война.

А гръцкият вагон - не помня колко пъти съм пътувал с него - беше също на завода в Познан, но с доста екстри, нехарактерни за соцпродукцията - вътре всеки втори чарк е алуминиев, има лампи за четене. За съжаление още тогава бяха доста занемарени. Пътувал съм и с ГДР-ски гръцки вагон, втора класа, но вътрешното обзавеждане беше като на нашите първокласни 19-40, само седалките бяха друг чешит. Но при всички положения беше по-добре от нашите дряновски измишльотини 47-а серия, които, да не говорим как им течаха прозорците, вътре с това противно травмиращо зелено човек се чувстваше като в  болница. Всъщност има един салон 47-а серия, който обаче е с ГДР-ски талиги и вътрешно обзавеждане, но беше само за началнически гъзове. Въобще след 70-те практически целият транспортен парк, внасян в Гърция - локомотиви, вагони, автобуси, тролеи, е от соцлагера. Явно заради по-ниските цени.

А електричките - бяха си точно такива, с кафяви кадифени или кожени седалки, дървени прозорци, перденца... 33-та серия оригинално са сини с червени врати. Имаха щори, които доста бързо изчезнаха....
« Последна редакция: 11 Януари 2011, 15:59:09 от IKAR »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #377 -: 11 Януари 2011, 15:46:06 »
Цитат на: IKAR link=topic=534.msg52192#msg52192 date=1294752866
Цитат на: zazo link=topic=534.msg52175#msg52175 date=1294741131
Цитат на: IKAR link=topic=534.msg52164#msg52164 date=1294738440
http://locopage.fotopic.net/p68212838.html
Фургон с пътническа част полско производство.

За това сигурен ли си? По-читава снимка на подобен не-БДЖ вагон можеш ли да покажеш?
Абсолютно съм сигурен. Доставени са от Полша през 60-те години, по-стари са от българските фургони. Имат общо 4 купета за служебни лица и за пандизчии. Останалото е фургонна част, с по две двойни плъзгащи се врати от двете страни. По едно време всяка сутрин покрай мен минаваше влакът от Истанбул за Мюнхен, с всякаква мешана скара 12-13 вагона - турски, български, югославски, австрийски, немски, че и италиански в определени дни. Имаше два фургона-единият български, от тези, другият немски сребрист, плюс още един бяло-син немски комбиниран с фургонна част....От време на време се мяркаше и един архаичен български фургон от преди Втората световна война.

А гръцкият вагон - не помня колко пъти съм пътувал с него - беше също на завода в Познан, но с доста екстри, нехарактерни за соцпродукцията - вътре всеки втори чарк е алуминиев, има лампи за четене. За съжаление още тогава бяха доста занемарени. Пътувал съм и с ГДР-ски гръцки вагон, втора класа, но вътрешното обзавеждане беше като на нашите първокласни 19-40, само седалките бяха друг чешит. Но при всички положения беше по-добре от нашите дряновски измишльотини 47-а серия, които, да не говорим как им течаха прозорците, вътре с това противно травмиращо зелено човек се чувстваше като в  болница. Всъщност има един салон 47-а серия, който обаче е с ГДР-ски талиги и вътрешно обзавеждане, но беше само за началнически гъзове. Въобще след 70-те практически целият транспортне парк, внасян в Гърция - локомотиви, вагони, автобуси, тролеи, е от соцлагера. Явно заради по-ниските цени.

А електричките - бяха си точно такива, с кафяви кадифени или кожени седалки, дървени прозорци, перденца... 33-та серия оригинално са сини с червени врати. Имаха щори, които доста бързо изчезнаха....
Така е, и аз ги помня добре полските фургони!

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #378 -: 11 Януари 2011, 16:30:31 »
???

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #379 -: 11 Януари 2011, 16:37:22 »
Ние е тоя !!!!!! :fie:
И аз го дзяпах,ама ние  :sorry:
Няма такъв в полската галерия,а не видях и в други държави  :drinks:
« Последна редакция: 11 Януари 2011, 16:39:32 от refil »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #380 -: 12 Януари 2011, 10:40:15 »
Щеще да е цяло чудо да е нещо дето го има другаде, хахаха. Доколкото виждам нашия е с четири последователни прозореца от едната страна.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #381 -: 12 Януари 2011, 11:16:23 »
Аха. И точно това са 4-те купета. Май точно такива са правени само за нас. Иначе заводът е изнасял голям брой вагони за Гърция, Унгария, Русия, Мароко, Ирак, Ливан и само фургони за Албания. Албанските фургони са коренно различни от нашите, в Гърция и Унгария са доставяни само нормални пътнически вагони....
« Последна редакция: 12 Януари 2011, 11:19:22 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #382 -: 12 Януари 2011, 12:18:03 »
В Гърция освен, че са купували по-евтиното ...се намесва и фактора "политическо управление" ... след падането на военната хунта и реабилитацията на гръцките комунисти, те доста неща "пазаруваха" дори на преференциални цени от целия социалистически лагер. (Както сега Венецуела "пазарува" изключително от Русия...)
 :yes: ;D

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #383 -: 12 Януари 2011, 15:13:09 »
Така хем вълкът беше сит, хем агнето цяло. Защото гърците пазаряха на преференциални цени, ама даваха долари, спешно необходими на "социалистическите" икономики.....Локомотиви и фургони от Румъния, пътнически вагони от Полша и ГДР, отново локомотиви, мотрисни влакове и автобуси от Унгария, лади и тролеи от СССР, а и не на последно място и България е намазала с проекта на инж. Петко Мишев. Но излишно е да казваме, че всичко, правено за там, с известни изключения, е с много по-високо качество и с повече екстри от стоката за самия СИВ.

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #384 -: 12 Януари 2011, 20:57:51 »
Цитат на: IKAR link=topic=534.msg52270#msg52270 date=1294837989
мотрисни влакове  от Унгария   Но излишно е да казваме, че всичко, правено за там, с известни изключения, е с много по-високо качество и с повече екстри от стоката за самия СИВ.
Много точно. И да ги питаме унгарците, как така техните мотриси Ганц у нас изкараха 7 години, а същите в Гърция,но  теснолинейни (т.е. с по-малки мотори и следователно по-малък моторесурс) вървяха до края на 90-те. Който е ходил в Гърция знае какви са техничари в тяхното ОSE и на какво ниво са били обслужвани.
А  соца здраво изнасяше наистина за развиващите се страни. Наскоро четох  за унгарски магистрални локомотиви в Уругвай и ГДР-ски пътнически вагони  в Уганда. В railfaneurope.net снимки колкото щеш. След срива на системата, на тези пазари  успешно се наместват китайските другари с неустоими оферти от типа: Даваме  ви безплатно каквото  поискате, в замяна на концесии за полезните ви изкопаеми.
« Последна редакция: 20 Януари 2011, 22:18:50 от anubis »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #385 -: 13 Януари 2011, 11:04:54 »
В Гърция поддръжката тогава беше, а и сега не е по-различно, просто ужасяваща....Имам един "спомен" от гръцкия вагон - изхвърлена директно на боклука маркова бяла блузка, донесена от чужбина плюс доста дълго конско от майка ми, защото от седалката гърбът на въпросната тениска беше станал черен и не можа да се изпере след 3-4 минавания през автоматичната пералня. Още ме е яд...Друг път при качването ми на Кулата, хващайки се за дръжката на гръцкия вагон ръката ми стана черна не от какво да е, а от някаква смазка, с която ръкохватката беше обилно напоена. След като после изхабих цял сапун без резултат, майка ми ме накара да се измия с бензин.......Трети път-при слизане на Кулата без да искам съм се опрял някъде по вратата и в последствие видях, че съм си оцапал чисто новото дънково яке.....Още от тогава впечатлението е, че гърците по отношение на поддръжка на техниката и чистота са бетер нас! А що драсканици с псувни и простотии на гръцки съм видял.......Сетих се и друго - в Сандански по едно време цъфнаха два-три Икаруса 260, втора ръка от Атина, с които гръцките цехове си караха работничките - е, повярвайте ми, бяха по-зле от нашите.

Ето едно фотодоказателство:


А относно доставки за Гърция и третия свят, дърпайте и четете:
http://www.ganzdata.hu/

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #386 -: 13 Януари 2011, 14:10:39 »
Специален поздрав за Gervasii!



Bleiben Sie gesund, mein Führer! :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #387 -: 20 Януари 2011, 10:46:29 »


Туй нЯщо се оказа все пак ...влак!!!


Снимката е от строежа за Дунав мост - 2
(виж темата за България)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #388 -: 20 Януари 2011, 15:38:14 »
Да това е влак за монтиране на ККМ на чешките железници.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Интересни снимки на влакове
« Отговор #389 -: 20 Януари 2011, 19:46:17 »
Едното К е в повече.