Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

"Модернизиране" на стари модели на PIKO

<< < (5/12) > >>

toniemi:

--- Цитат на: IvanC link=topic=5557.msg123256#msg123256 date=1644948499 ---Задното шаси май е за ламинатката, споменах го, защото и то е в кадъра.

Това, което имам предвид обаче е самоделката. То е за "модернизиране" на локомотив на Пико, като се запази оригиналният кош.  ;)

Иван

--- Край на цитат ---

Ще "модернизирате" Пико Е 499.

IvanC:

--- Цитат на: toniemi link=topic=5557.msg123257#msg123257 date=1644948960 ---Ще "модернизирате" Пико Е 499.

--- Край на цитат ---

Позна Тонка!

И преди да продължа със следващата модернизация, да покажа схемата на 2'2' T34 тендера:



Иван

Krasi Tankista:
Правилно ли съм разбрал, че синият пунктир обозначава външния диаметър на зъбните колела?   :unsure:

IvanC:
Следващата модернизация, която направих е на тендера 2'2' Т21.5 на BR 38 (саксонката) на Пико:




Тук не правих цяла рама на тендера, а само подмених мотора. Направих нова рамка за мотора, която се монтира на мястото на оригиналния мотор:



Старият мотор се вижда вдясно на горната снимка. Под него има 3 зъбни колела. Малко пояснения:

1. Оригиналният мотор е много шумен. Подмених го с т.нар. мотор с "жълта" задна капачка. Този мотор го има и с други цветове на задната капачка (тази с четките), но понеже първите мотори, които се появиха бяха с жълти капачки, оттам им дойде името. Тези мотори са сравнително нискооборотни и много тихи.

2. След подмяната на мотора, все още имаше шум от зъбните колела в рамата. Направих няколко проби и установих, че като махна паразитните зъбни колела към първата колоос (към локомотива) шумът намаля значително. Тази колоос е и без гумени пръстени и с най-малко натоварване и затова не допринася кум теглителните качества на задвижването.

3. В оригиналното състояние, никоя от колоосите на тендера не е оресорена, т.е. няма ход по вертикала. Заради това, тендерът има склонност към буксуване когато поради неравност в релсите, тендерът увисне на първа и четвърта колооси, които са без гумени пръстени. За да премахна това, изпилих леко гнездата, в които лагерува първа колоос, така че да може да се качва нагоре и да не разтоварва втората колоос при неравности. Ефектът беше много добър - тендерът вече не буксува.


Още малко снимки от различни ъгли:










Схемата на рамата за мотора:




Това беше най-лесната модернизация, която направих. Още първият вариант, който направих беше успешен. Локомотивът сега върви много тихо и плавно.

Иван

IvanC:

--- Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5557.msg123260#msg123260 date=1644984284 ---Правилно ли съм разбрал, че синият пунктир обозначава външния диаметър на зъбните колела?   :unsure:

--- Край на цитат ---

Точно така, Краси!

Жълтата линия е средната линия (базата) на зацепване на зъбните колела. По нея докарвам луфта между зъбните колела

Синият пунктир е да ми показва докъде стигат зъбите, за да съобразявам размерите на планките на рамата, така че зъбите да не опират в тях.

Иван

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия