Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
"Модернизиране" на стари модели на PIKO
Krasi Tankista:
Какъв луфт между зъбите на колелата считаш за най - удачен?
IvanC:
--- Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5557.msg123263#msg123263 date=1644986886 ---Какъв луфт между зъбите на колелата считаш за най - удачен?
--- Край на цитат ---
Между червяка и зъбното колело в 0,08 мм.
Между зъбните колела е 0,1 мм
Между зъбното колело на колооста и това преди него е 0,275 мм - колооста има по-голям луфт и затова това разстояние е по-голямо, за да не могат да опират до дъно двете зъбни колела, което би довело до клатене на тендера при движение.
Всичко това е със зъбните колела, които използваме - с модул 0,5 и не особено прецизно изработени. Ако зъбните колела са прецизни и се подберат оси за минимален луфт на зъбните колела, разстоянието може да се намали на 0,05. Червяците например почти нямат биене и затова там разстоянието е най-малко, за да компенсира основно биенето на зъбното колело.
Преди брат ми да направи фрезата, ползваше услугата на познат и тогава дори с по-големи луфтове нещата не бяха добре - на някои места зъбните колела заклинваха, на други бяха много хлабави. Брат ми хвана чалъма на фрезата си и сега докарва детайлите много прецизно. Предполагам си виждал щангите за 46.03 - станаха по-добре от очакванията ми.
Иван
toniemi:
Сега остава осветлението! :drinks:
IvanC:
--- Цитат на: toniemi link=topic=5557.msg123265#msg123265 date=1645027773 ---Сега остава осветлението! :drinks:
--- Край на цитат ---
Тонка,
Засега не планирам по-нататъшна модернизация на саксонката. Когато я получих, макар и в ново състояние (нямаше следи от каране), вървеше плачевно - неравномерно и с много шум. По него време вече имах две 95-ци пак на Пико, но с различните мотори и знаех колко голяма е разликата между двата вида задвижвания (за това в следващо мнение) и реших да се пробвам само в подмяната на мотора, заедно със зъбните колела в рамата на мотора, които бяха причината за голямата гюрултия.
По принцип нямам нищо против осветлението с лампи с нажежаема жичка, поне за челни светлини, ако е направено свястно. На парни локомотиви дори предпочитам светлината на крушките, защото е по-мека и близка до оригиналните светлини. Въпреки това имам доста парни локомотиви със светодиодни светлини, най-вече когато от крушката осветлението е неравномерно или с много голяма странична подсветка. Ако обаче трябва да слагам светлини там, където няма, не си играя с крушки, защото е много по-лесно да се направи със светодиоди.
Иван
mitko0888:
--- Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5557.msg123263#msg123263 date=1644986886 ---Какъв луфт между зъбите на колелата считаш за най - удачен?
--- Край на цитат ---
Краси, в проекта луфтът между зъбните колела зависи само от това как са направени зъбните колела. В чертежа, двете окръжности трябва да се допират - те затова се наричат делителни окръжности. И те се смятат от броя на зъбите и модула - z * m = d. И този, който прави зъбните колела, трябва да предвиди главата на зъба (това което стърчи, връхчето на зъба) да влиза с необходимия минимален луфт в петата на зъба (дупката между двата зъба). Т.е. ако имаш зъбно колело с 20 зъба и второ с 10 зъба, и модул 0.5, делителната окръжност на едното колело е 10 мм, на другото - 5 мм, между осите би трябвало да имаш точно 7.5мм, а луфтът (както Иван ти пише от около 0.1мм) да се получи от формата на самите зъби. Ако мериш диаметъра по върха на зъбите, това обикновено е m * (z + 2), т.е на твоите колела ще измериш 11 и 6 мм.
В зависимост от това колко "правилно" е изработено зъбното колело, това междуосие може и да трябва да се увеличи или не, но това зависи от конкретните колела. Единственият начин е да пробваш с конкретните колелца и да измериш до колко трябва да промениш междуосието за да има нужния малък луфт. Дали ще го проектираш с 7.5 или 7.6 мм зависи само от изработката на конкретните зъбни колела.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия