Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

"Модернизиране" на стари модели на PIKO

<< < (10/12) > >>

Adrian:
моля видео ;)

IvanC:
Клипче с една от мотрисите на Владо:

https://youtu.be/mnKRayFA49M


Иван

IvanC:
Малко информация за клипчето от Владо:

Клипът е стар, от 2020 г.
Първата (старата) мотриса с декодер Дигитракс с четири функционални изхода (освен за светлините). Има функция за изключване на светлините от страна на вагона, независимо от посоката на движение.
Вагонът също има декодер Дигитракс.


Иван

IvanC:
BR 120 на Piko/Gützold с декодер:

https://www.youtube.com/watch?v=VogG2ClD1ws

Локомотивът няма никакви преработки, освен че премахнах диодите към крушките и дроселите към мотора и на тяхно място монтирах декодер. Звукът и клатенето са автентичните на моделите на Гютцолд от него време.  :yes:

Иван

IvanC:
Понеже подвижният ми състав е с тегличи на Roco за кулисен механизъм, все ми се налага да сменям тегличите на старите локомотиви на Piko, когато им монтирам декодери. Втръсна ми всеки път да измислям накакъв нов начин за приспособяване на Roco тегличите и реших да измисля нещо по-универсално.

Идеята е да се получи нещо такова:



На локомотива кулиса няма, на вагоните има. Затова оставям около 1 - 1,5 мм разстояние между буферите. В кривата кулисата на вагона работи, което е достатъчно буферите да не се заключват.

Започвам с мат'риалите:



Тегличът отляво си е стандартния на старото Piko. Отдясно е глава на Roco с лястовича опашка - от комплекта 40287 или 40286.

Махам халката на пиковския теглич:




Отрязвам частта с куката:




Изправям "ушите":



и ги отрязвам:



На горната снимка съм показал линията на огъване на така получилата се пластинка. Хващам пластинката в клещите до показаната линия и огъвам под прав ъгъл:




Правя прорез, като стените на прореза са под същия ъгъл (окомерно), като лястовичата опашка на роковската глава:






Започвам с прорез, по-тесен от лястовичата опашка на главата и постепенно разширявам, докато главата влезе с малко усилие в прореза:





Както съм показал на горната снимка, горната повърхност на главата трябва да е на (около) 1 мм под горната повърхност на пластинката от оригиналния пиковски теглич.


Монтирам на локомотива по нормалния начин за старото Piko - с дъговидната пружинка:








Закачам вагоните към локомотива:



и джиткам по овала...  :drinks:

Иван

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия