Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
Измервателен вагон
pach:
Лъжицата е за самостоятелна Джиджавка!
За "по-така" уред и "син зъб" си иска датчик
с възможност за комуникация към ардуиното.
Нещо като това дето говориш!
Иначе си е точно заигравка с поялника и софта!
Но пък ако се направи усредняване (изчисляване)
на брой показания в единица време, може да се
"успокоят" крайните показания и така да се мери,
както наклона в макета, така и страничния такъв в трасетата.
А ако се остави опция, да се променя единицата време,
като част от текущата скорост , може да се подобри
и замерването в даден участък, с ниска скорост!
За още по-добра прецизност (дори при движение на ръка)!
Ей, така - мисли на глас, като част от заигравка та!
Впрочем и бутоните за нулиране са добро допълнение!
;)
pach:
То и аз се "заиграх" с горе изложеното...
Ами ако се/и сложи/м колооси с прави шийки и така избегнем
"конус в конус с хлабина", дали няма рязко да се подобрят показателите?
То и самите шийки с по един лагер 3х1х1 мм и..."жми градо"!!!
:lol: :lol: :lol: :hi: :scratch_ones_head:
За такива или подобни колооси:
и евентуално тези лагерчета на шийките:
steel ball bearings s681
Part Number S681
Bearing type BALL
Structure Single Row
Load Direction Radial
Seal type open
Bore diameter(d) 1mm
Outer diameter(D) 3mm
Width(B) 1mm
material Stainless steel 440C(9Cr18)
ring material Stainless steel 440C(9Cr18)
cage material Stainless steel 304
ball material Stainless steel 440C(9Cr18)
Rubber material Stainless steel 304 with rubber
Grade ABEC-1
Clearance C0
BALL SIZE(mm) 0.6mm
BALL QTY 6
ПП. Само въпросните лагери не се купуват никога от "Амазон" където се предлагат на безумните 67,95$!!!
Плюс пощенски разходи почти още толкова - 57, 95 $!!! Те от "Dragon" ли ще гo метнат в БГ :angry:
В алиекспрес и дори в алибабаа, за тази сума може да се купят минимум 500 броя!!!
За БГ не съм проверявал...
ПП2. Надявам се да не съм "размазал" темата на Иван!? :blush2:
IvanC:
--- Цитат на: pach link=topic=5564.msg123495#msg123495 date=1650034563 ---. . .
Надявам се да не съм "размазал" темата на Иван!? :blush2:
--- Край на цитат ---
Напротив, радвам се че има дискусия!
Митко,
Според мен няма нужда от тензометрия за настройване на декодери на локомотиви, за да вървят заедно в състав (consist). Спокойно става с вагон, мерещ скоростта. Трябва скоростите на двата (трите и т.н.) локомотива, които ще са в състав да са еднакви за еднакви положения на тротъла. Няма нужда да се прави за всяко положение на тротъла, а през 2-3. Единственият товар на локомотива е измервателния вагон. Не искам да навлизам тук в детайли и подробности как става това и защо работи, тъй като е друга тема.
За меренето на това кой локомотив колко тегли - ами той тегли точно толкова, колкото може :yes:. Да кажем, че установим, че даден локомотивът не може да изтегли 15 4-осни пътнически вагона в хеликс с наклон 5%. Какво правим тогава? Или сменяме локомотива с такъв, който може да ги изтегли на този участък или намаляваме броя вагони или разваляме хеликса и го правим наново с наклон да речем 3% и/или с по-голям радиус. Къде в цялата тази схема ще ни помогне тензометрията? Тя (тензометрията) няма да ни каже в кой хеликс кой локомотив колко вагона може да изтегли. Вярно, може с тензометричен вагон да измерим усилието на куката от определена влакова композиция на куката на локомотива в този хеликс, но най-лесно е да проверим опитно дали въпросният локомотив ще изтегли въпросната композиция във въпросния хеликс.
Горното са мои мисли и в никакъв случай не искам дискусията да приключи с тях. Бих бил много благодарен ако Митко и други, които са на различно от моето мнение да дадат конкретни (или дори хипотетични) примери, в които биха използвали тензометричен (динамометричен) вагон и как точно се използва показанието на теглителната сила.
Иван
IvanC:
--- Цитат на: pach link=topic=5564.msg123493#msg123493 date=1650021690 ---. . .
Но пък ако се направи усредняване (изчисляване)
на брой показания в единица време, може да се
"успокоят" крайните показания и така да се мери,
както наклона в макета, така и страничния такъв в трасетата.
. . .
--- Край на цитат ---
Пацо,
Осредняване има. Вагонът прави определен брой измервания за наклоните по X, Y и Z (да има и по Z-координатата - вертикалната ос на датчика/вагона), които сумира и изпраща по BT (Bluetooth), както изпраща и броя измервания. Програмата и приложението правят самата сметка на осреднената стойност. Без това осредняване показанията изглеждат хаотични, дори и когато датчикът не е във вагон, а лежи залепен на работната ми маса. Това се дължи на голямата прецизност на датчика. Ако сте забелязали, наклоните се показват с точност от 0,1 промили (на хиляда), както това обикновено става в българските железници. Това е прекалено голяма прецизност, но понеже филтрирането се получи доста добро, реших да го оставя така. Мисля че вагонът на Пико показва наклоните с разрешаваща способност 0,1%, т.е. 10 ПЪТИ по-малка прецизност.
В програмата на вагона има един ред
const long maxSamples = 610; // accelerometer number of samples
където се задава броя измервания, преди сумираните стойности за наклоните да се изпратят по серийния интерфейс към BT. Който желае може да експериментира с тази стойност.
Що се отнася до меренето в движение - просто забрави! Правих експеримент с един от крановете на работа - това са кранове с товароподемност до 70 тона, монтирани на шаси на камион. Имаме цифрови нивелири, които мерят с прецизност от 0,1°, като сложих един такъв на крана. При нивелирането на крана, показанието на нивелира се мени "както си иска", а след преустановяване на командата е нужно да минат около 5 секунди, за да се стабилизира показанието на нивелира. Затова прецених, че осредняването, което съм направил е достатъчно и няма нужда да се мъча да правя допълнително филтриране за мерене в движение.
Иван
mitko0888:
--- Цитат на: IvanC link=topic=5564.msg123497#msg123497 date=1650047091 ---... Спокойно става с вагон, мерещ скоростта. Трябва скоростите на двата (трите и т.н.) локомотива, които ще са в състав да са еднакви за еднакви положения на тротъла. Няма нужда да се прави за всяко положение на тротъла, а през 2-3. ...
--- Край на цитат ---
Може и въобще да не им мериш скоростта. Просто ги пускаш да обикалят заедно на една педя разстояние един от друг, и гледаш дали се приближават или раздалечават. На колкото скорости искаш. Ама като закачиш вагоните какво става - не е ясно колкото и да са еднакви скоростите.
Пък и това мерене нали се прави не защото трябва да се мери ... Влакчетата си вървят и без да ги мерим, ама с измерител си е друго.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия