Както писах в първото мнение в тази тема, вторият метод за индициране на данните от измервателния вагон е с Android устройство. Проложението иска сравнително бързо устройство иначе показва информацията с голямо закъснение. Това се получи след като добавих акселерометърът (ъгломерът) към вагона. Ако вагонът няма акселерометър, може да се използва и по-стар/бавен таблет или телефон.
Приложението може да се свали от тук:
Скоростомер плюс за Android устройствоПриложението не е в магазина на Гугъл по лично мои съображения. Поради това, за да се инсталира, трябва в телефона/таблета да е разрешено инсталиране на приложения, които не са в гугълския магазин. Това е доста специфично за всяко устройство, така че ако не знаете как да го разрешите, търсете някой познат, който е навътре с това. Иначе операционната система няма да позволи инсталирането на приложението и дори може да изтрие файла.
Приложението не иска никакви разрешения от операционната система и няма никакви реклами (една от причините да не го публикувам в магазина на Гугъл). Приложението не иска никакви активирания или заплащания (друга причина да не е в магазина).
При стартиране на приложението, на екрана се показва главният екран:

Всички съобщения са на английски. Не съм ги превеждал на български, защото всичко е елементарно за работа и се подразбира от мерните единици, които са показани.
Когато няма свързан измервателен вагон, приложението е в демонстрационен режим - както е показано по-горе. За да се свърже измервателен вагон, първо трябва да се направи "съешването" от Bluetooth настройките на телефона. Това е идентично с процеса с всяко друго Bluetooth устройство. Да припомня, че паролата/пинът е този който сме прочели или променили за HC-05 модула във вагона - няколко мнения по-горе. Тук е особено полезно ако сме променили името на модула с нещо "по-говорящо".
След като вагонът е вече свързан с телефона/таблета, трябва да се избере в приложението. Това става, като цъкнем на бутона "Bluetooth Devices" (Bluetooth устройства). Изписва се списък с всички свързани към телефона/таблета устройства:

Горната картинка е за моя телефон. Понеже съм правил експерименти с много HC-05 модули, списъкът е доста дълъг и пак понеже на повечето не съм променял имената (защото е само за тест), става голяма обърквация кой модул къде се намира. Та затова силно препоръчах (и все още препоръчвам) да се промени името на модула в измервателния вагон с нещо по-смислено.
И така, намираме измервателния вагон и цъкаме на името му. Ако захранването на вагона е включено, ще се покаже информацията от него, ако не, операционната система ще каже, че не намира избраното устройство и приложението ще се върне в демонстрационен режим.
Настройки на приложениетоЗа да променим настройките на приложението, цъкаме на бутончето с трите хоризонтални чертички в горния десен ъгъл.

Настройките са:
1. Диаметър на колелото на вагона (Wheel Diameter) в милиметри. Това е диаметърът на колелото на оригинала, разделен на броя магнити - също, както в програмата за индикацията с Ардуино.
2. Мерна единица (Unit of Measure) - километри (km) или мили (mi) (сухоземни, а не морски/въздушни). Бутонът показва текущо активната мерна единица. Мерната единица се използва за изминат път (мащабен на "оригинала") и мащабна скорост, съответно в километри в час (km/h) или мили в час (mph).
3. Мащаб (Scale) в едно към - въвеждаме желания мащаб. Мащабът може да е произволен, но е все пак силно пожелателно да въведем мащаба на измервателния вагон, за да са верни показанията на мащабните скорост и път.
4. Вид на индикацията на скоростта (Display Type) - аналогова (Analog) или цифрова (Digital). Цъкаме на бутона за да превключим между двата типа. И тук, както при избор на мерна единица, бутонът показва текущо активния вид на индикацията. На следващите картинки е показана цифрова индикациа, а на първата в това мнение е показана аналоговата.
5. Обхват на индикацията на скоростта - максималната скорост на циферблата на аналоговата индикация. Не е активно при избрана цифрова индикация.
Като сме свършили с настройките, цъкаме на бутончето със стрелката в горния ляв ъгъл, за да се върнем на основния екран.
Ако приложението се е свързало с измервателен вагон, основният екран изглежда така:

Вижда се "цифровото" индициране на скоростта, за разлика от "аналоговото", което е поазано на първата картинка в мнението.
Ако скоростта е под 20 км/ч, тя се индицира с точност до една десета в "цифров" режим:

Искам да обърна внимание, че ако вагонът има акселерометър, на екрана се показват наклоните на вагона по надлъжната ос X и по напречната ос Y в едно на хиляда (промили) с точност до една десета. Показва се и бутон за калибриране на датчика. Ако вагонът няма акселерометър, даните за наклона не се показват.
И така, на основния екран се показват:
1. Мащабната скорост в км/ч или мили в час (mph)
2. Изминатият мащабен път в км или мили
3. Избраният мащаб
4. Изминатият моделен път в сантиметри (cm)
5. Наклонът на вагона по дължината му (X) и страничният му наклон (Y) в промили (едно на хиляда)
Бутонът "Reset" нулира показанията за изминатия път. Това става в приложението. Ако затворим приложението и го стартираме отново, то ще покаже изминатия път от вагона от включване на захранването му.
Приложението запомня последното Bluetooth устройство, с което е работило последно и при следващо стартиране автоматично го търси, за да се свърже с него. Ако не го открие (или ако Bluetooth на Андроид устройството е изключен), приложението автоматично минава в демонстрационен режим.
Калибриране на датчика за наклона (акселерометъра)1. Поставяме вагона на релси, не на ребордите. Не е задължително повърхността, на която са релсите да е хоризонтална. Раздвижваме вагона леко напред-назад, за да улегнат колоосите в гнездата им (където лагеруват).
2. Изчакваме показанията на наклона да се успокоят.
3. Цъкаме на бутона "Calibrate". На екрана се появяват едни точки, които изчезват една по една:

а бутонът "Calibrate" става недостъпен. По време на тази стъпка е важно вагонът да не се разклаща.
4. Когато приложението завърши този етап от калибрирането, на екрана се изписва съобшение да завъртим вагона на 180° (Rotate Car 180°) и бутонът "Calibrate" отново става достъпен:

5. Вдигаме вагона от релсите, завъртаме го на 180° и го поставяме отново на релсите, на същото място. Отново раздвижваме вагона леко напред-назад.
6. Пак изчакваме показанията на наклона да се успокоят.
7. Пак цъкаме бутона "Calibrate". На екрана отново се показват точките, които постепенно изчезват, бутонът е недостъпен и пак внимаваме да не се разклати вагонът.
8. Когато завърши и вторият етап от калибрирането, приложението се връща в изходно положение.
Калибрирането на датчика за наклона (акселерометъра) става в приложението, а не във вагона. Затова е важно калибрирането да се направи за всяко използвано приложение (в различни Андроид устройства). Така направеното калибриране е също специфично за вагона, с който е направено. Ако трябва да използваме друг измервателен вагон с акселерометър, трябва наново да калибрираме и предишното калибриране се губи.
Иван