Моделът е на Brawa, 40582, Basic+, т.е. DC аналогов. Парен локомотив за локалните линии, с номер BR98.1011. Във втора епоха, но в пруско зелено, което е било до тридесетте години, а не в черно. Този е с ревизия 29.8.30.
Това ми е вторият локомотив на Брава, взех го защото беше на голяма промоция (около -40%), а и нямах такъв тъмно зелен втора епоха, а и чудесно ми се връзва на малкото ми криво макетче. Имам три пътнически оберлихт малки вагончета, както и достатъчен брой товарни от този период, така че става и за пътници, и за товарен влак, и за смесен, каквито са били по тези линии с тези локомотиви. И тази колоосна формула ми хареса, няма друг такъв.
Поглед отстрани, отпред и отзад:



Като цяло съм доста доволен, особено след преработката - вж по-долу. Още като го видях се зарадвах че няма гуми, въпреки че в ръководството едната колоос е дадена с бандаж. Май това е от предишни или други варианти на този модел.
За съжаление щангите ми се виждат пластмасови, което според мен е недопустимо на днешно време.
Както шасито, така и котела, че и будката са от метал. Мачбокс. Общо тегло 215 грама - не е много, но не е и малко на пластмасовия BR80 на Roco, V36 на Lenz и други подобни. С много допълнително поставени пластмасови дръжчици и други детайли. Светлините са със светодиоди дирактно във фенерите, с едно прозрачно отпред. Изглеждат не много грозно, тъй като са запоени вертикално, в една и съща посока, но така е в момента. Може спокойно да се държи в ръка, разбира се с вничание вкъм щангите и всякакви дръжки.
На пръв поглед впечетлението ми беше много добро. Но след пускането му в действие се разнесе миризма на четки / графит / въглен / искри - кой както иска да го нарича. Въпреки че токът при движение беше до 100мА, т.е. напълно нормален. Тъй като си бях патил от такива неща, естествено следващата работа беше да го разглобя и да видя какъв е проблема, ако въобще има такъв.
В инструкцията е казано много ясно как се отваря, всеки би трябвало да може да си го отвори, за да си сложи декодер, или да си смени двигателя

Оказа се че двете капачета над парните машини са като че ли залепени. С малко убеждаване се справих, две метрични винтчета отпред отгоре под тези капачета, и две винтчета които добре се виждат отзад отдолу. Лесна и безболезнена работа. Това "залепване" го виждам и в Ривароси, дали финално пръскат с някакъв лак, дали слагат детайла върху прясна боя, или нарочно му капват някакъв лак - не знам, но не ми харесва.
Какво има вътре:

и горнището:

Двигателят не съм вадил и не можах да му почистя четките, остана си така. Моторчето за съжаление е доста миниатюрно, по размери като най-малките моторчета на Роко, дължина 19мм, диаметър (ширина) с магнитите 15 мм, дебелината не я измерих, би трябвало да е около 9 - 10 мм.Като му дойде времето за смяна ще го мисля.
Пак за съжаление при ходовите проби се оказа че моторчето работи на доста високи обороти. Не съм разглобявал повече за да му видя редуктора и да му сметна оборотите, но звучи над 15 хиляди ... поради което е и тази миризма.
Най-учудващото беше защо Брава продължава да слага едни сложни платки в аналогови модели. Платката е цял декодер, само че моторът е включен според инструкцията паралелно на релсите (не е точно така), и в ръководството пише че било "нормално" заради това да се чува жужене при програмиране на платката. А на нея се програмират / управляват светлините - кога какво да свети в аналогов режим. Не че има голям избор - бели светлини отпред и отзад, нищо друго. На платката има и два кондензатора, по 1F/2.7V, явно с цялото управление на заряд - разряд, които естествено не работят в аналогов режим (изрично е написано). Но иначе добър power pack от 2 фарада!
Най-същественото на тази платка е че пречеше, по точно не позволяваше да си карам локомотива с моите управления с Ардуиното - външен звуков декодер, съответно всичките ми парни машини могат да правят пуф-паф, а пък този - не. Така че решението дойде веднага - платката се маха. Брава са я направили много добре - всички жици отговарят на NEM по цвят, запоени на удобно място по периферията на платката. Ненужно според мен допълнително токоснемане от задната едноосна талига - при четири двигателни оси без гуми допълнителното колелце не помага особено.
Без платката:

и самата платка:

Всичко покрай мотора и зад редуктора (там е мястото на високоговорителя) остава свободно.
Разбира се платката мога да си я върна по всяко време, ако реша да сложа декодер.
Като резултат: и с платката, и без нея, локомотивчето тръгва уверено и стабилно при около 2 волта със скорост около 3 км/ч (в мащаб естествено). Светлините оригинално светват при 4 волта. Максималната скорост 45 км/ч с платката се постига при 12 волта, без платката - при 11 волта (а може и да не съм премерил точно или първият път да не е бил разработен достатъчно). Така че не загубих нищо от движението, в плюс ми е че звуковият ми декодер работи и синхронизацията става при CV267=80 (zimо MX). Максималният ток е 80 мА без товар, не повече от 140 мА при макс. натоварване / буксуване. Т.е. оказва се че платката с всичките и чипове консумира почти нищо, разликата от около 5 - 10 мА е от светодиодите. Движението е естествено изключително плавно и добро. Отвори се място за допълнителна тежест (не знам дали ще сложа), в момента локомотивчето без платката е 210 грама. Трябва да добавя и управление на лампите, разбира се, което ще стане с добре усвоената схема с постоянно светене.
Можеше спокойно да сложат малко по-дълъг мотор с други обороти и друга предавка, има достатъчно място, но това ще го мисля когато / ако му дойде времето за това. За сега (като чисто нов) няма проблеми, освен тази миризма в началото, която изчезва след няколко кръгчета. Още не съм решил дали да добавя тежест, зависи дали ще се справи с нормален влак по баирите, по които не съм го пускал още.
Хубаво локомотивче. Макар и скъпичко, с промоцията го преглътнах. Препоръчвам на всичики.