Личното ми мнение е, че изискванията на производителите трябва да се спазват! Т.е. за червячни и зъбни предавки се ползва грес за финна механика. Горе посочената става, макар че не е необходимо непременно да е силиконова. Оная от Конрад също става. Относно, лагеруването на колоосите, буксови лагери, лагеруването на щангите, и лагеруването на моторите, там използването на грес ще ви доведе само проблеми. Затова за тези места се препоръчва използването на смазочно масло за модели. Знам че много от вас ползват почти всичко което се води масло, но щом като производителите дават определен вид масло, ако ползваме други видове, не е ясно дали ще подобрим или влошим живота на модела. Освен това някои видове смазки действат странно върху определени видове пластмаса, а всеки производител ползва различни видове материали. Разбира се всеки има свобода на действие и мнение, но практиката ме е убедила, че щом фабриката производител е дала определен вид масло, значи това има значение. Пък в края на краищата вземаме модели за доста пари, и 8-10 лв за масло годишно не би трябвало чак толкова да ни тежи, или поне аз така си мисля. Между другото маслото за моделите е Shell Cassida Fluid HF 15 или по гъстото Shell Cassida Fluid HF 46, като първото е препоръчително за по-малки лагерувания(всички модели от N, TT и Н0), а по гъстото за по-големи(LGB примерно). Ако някой има възможност да наточи 1л от някъде да се обади

.