Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
Макетът на Стоян Божанов - TANO
pach:
Пофесоре, чий са двете моделни машини и ще се правят ли на български?!? (парният и дизелчето де...)
:hi: ;D
TANO:
Дизелчето е на ЖЖК и е Бравешко. Но гледам Пико го пуснаха в ТТ и е евтинко. Ако го изкарат и в НО за подобни пари бих се прежалил.
Колкото до полу-50-тката, моя е. Обаче да стане на цяла 50-тка няма как. Дъвкали сме ги тия модели някъде тук във форума - освен многото козметични разлики Т16 и Т16.1 имат и разлики в размерите. Колкото и да го дялкам пак няма да е същото. Но като ми изпадна от Конрад за 108 Е (май толкова беше) взех, че се прежалих. Пък и след втората ракия започвам да не ги различавам много. Ето ги тука с размерите:
CaLLlo:
ЧРД, г-н Професор!!!
Така трябва да изглежда табелата според стандарта от 1935 г. /\
Големината е в мащаба на двете снимки - за по-лесно сравнение от масторите Иво и Васко.
Еееееййй, тоя бай Васил е страшен !!!!!!!!
TANO:
Опа! Още една гара с развързана централизация. От утре 1. 8. 2015 г. съгласно телеграма включена в Редовно окръжно се прекратява действието на МРЦ Н-68С в г. Божановци поради преустройство на инсталацията. Преустройството е свързано с подмяната на старите сиви ТТ релета с бистабилни печатни на фирмата ОМРОН. Малко история – при първоначалното пускане на ОИ през 1998 г. всички схеми бяха изградени с 55 ТТ релета, разположени на 2 етажа в РП. От този период имам само тези 3 снимки. Кофти са, ама си личи за какво става въпрос.
През 2006 г при първото преустройство смених по голямата част от тях, при принципно запазване на логиката на схемите, но все пак останаха 21 релета.
През годините си бях изградил план, при който тези релета периодично се чистеха със спирт, натягаха им се контактите, за да работят по надеждно, и трябва да кажа, че този план вършеше работа. Обаче преди 4-5 години (вече не помня кога точно) си купих печатни бистабилни релета с идеята да подменя ТТ-йските. Кога се извъртяха тия години не усетих, но най после им дойде ред. През това време напълно занемарих поддръжката на старите и напоследък ми беше писнало да щракат и да не правят контакт. Та – новите релета ще бъдат монтирани на 2 печатни платки, проектирани от фирма ПАЧ ЕООД отново със запазване на схемната логика.
Ще има и лек ъпгрейд свързан с възможността на макета да се връзва понякога и цифрово управление. Не, че досега не можеше, но при досегашния вариант не можеха да се затварят автоматично сигналите от влак. Във връзка с това и поради факта, че новите релета бачкат само на прав ток се налага промяна на вида захранване в някои от схемите, като най гадна ще е преработката на схемата за управление на стрелките. Щото се налага да бъркам с поялника в бутоните на пулта и ме е шубе да не стопя изолацията на някоя жица там. Предишното преустройство ми отне 1 месец. Това ми се струва, че ще е по кратко, но зависи ... В тия жеги организма ми се чувства силно обезбирен,та се налага да взимам мерки, пък и в къщи постоянно ми намират други задачи.
По закон при неработеща инсталация се връзва пулт за временно управление. Той може да управлява само показанията на входните сигнали. Затова мислех да сложа стария ми пулт, който работеше временно, докато се строеше МРЦ-то. При него е обратното – управляват се стрелките и захранването на коловозите, сигналите не действат.
Обаче като го извадих, видях отдолу да стърчат някакви откачени жици откъм канонките. Утрепете ме, ама не помня какво съм правил и защо съм ги разпоявал. Вероятно ще ми отнеме 5 минути да разбера и да го възстановя , но ме домързя. Реших да не слагам пулта, затова към телеграмата в Окръжното просто добавих следния текст:
„През времетраенето на преустройството се прекратява движението на редовните влакове, като пътниците ще се извозват с кой каквото намери” . Явно 2-3 седмици ще си пия кафето сутрин пред неработещ макет.
Ivo Nedkov:
Като гледам снимките на пулта за управление - направо оставам без думи...
Всичко е напълнено с ключета и релета. Как си го измислил и направил - не знам.
Това си е цяла дипломна работа по електроника и по сигнализация...
Предполагам след смяната на старите релета,
управлението на макета ще е по сигурно и безшумно.
Успех в работата.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия