Автор Тема: Макетът на Стоян Божанов - TANO  (Прочетена 210716 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #240 -: 28 Юни 2010, 09:19:30 »
Чудих се къде да сложа тази снимка ... и реших, че тук и е най-подходящото място.
Работата по един макет не свършва никога, но пък и моделите започнаха да растат с часове. Който не вярва , за справка, да попита моделиста на тази чаровна бъдеща хобистка!!!



 ;D ;D ;D ;D ;D

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #241 -: 28 Юни 2010, 09:32:44 »
А тя част от колекцията ли е, от макета ли е или е отделен модел?  :pleasantry:
Шегувам се! Сладуранка е! Да е жива и здрава и да расте умна и красива! :good:
И не я глезете много ... ;)

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1933
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #242 -: 28 Юни 2010, 22:21:49 »
Истинска шеста епоха!!! Типичен влак-стрела!!! Да му мисли поддържащият структурата :spiteful:
 ;D :drinks: ;D

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #243 -: 29 Юни 2010, 10:37:51 »

Браво , майсторе  :clapping:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #244 -: 02 Юли 2010, 15:02:09 »
Тук се накъса  темата и моят коментар не е актуален - сориии!!!
 
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 08 Юли 2010, 12:46:23 от pach »

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #245 -: 08 Юли 2010, 12:22:50 »
Цитат на: Dispatcher link=topic=2580.msg43941#msg43941 date=1278580436
Тази тема е преместена в Моята колекция | My collection.

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=2579.0

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #246 -: 07 Октомври 2010, 09:01:56 »
 :hi:Темата хвана малко паяжини и реших да ги разчистя с две пресни клипчета. Първото е с тягов подвижен състав на КЖМ и вагони на БДЖ

http://www.youtube.com/watch?v=-_w9yHE8UEI

Това пък е с подвижен състав на ЖЖК. За съжаление на перона, от който снимах имаше много невъзпитани пътници, които се щипеха и се смяха през цялото време. Затова им се чуват гласовете, но се надявам поне да почерпят по едно. Ако не, поне да качат някоя снимка. :pleasantry:

http://www.youtube.com/watch?v=xFqW0eUl65s

Приятен ден!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #247 -: 07 Октомври 2010, 09:28:43 »
Супер!!!
Станало е много добре! Виждам (и чувам) че въпреки бирата, си се справил от първия път с редактора и със тубата.
Така се почва! Поздравления!
А за "невъзпитаните" пътници - просто свиквай...сега само говорят и се щипят, хихикат и сумтят...после ще започнат да прибягват пред камерата, да се изпречват пред обектива като гардероби и т.н.
И винаги е с добро чувство и невинен израз в очите!!! ;) :lol: :lol: :lol:
Давай все така!
 :clapping: :clapping: :clapping:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #248 -: 07 Октомври 2010, 10:03:32 »
Благодаря проф. Тано за приятното начало на деня. :fan:
Остава да видим, как са излезнали и снимките направени от " невъзпитаните пътници" :friends:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #249 -: 23 Ноември 2010, 13:07:48 »
 :hi:
Ето две клипчета на 46.002. Първото може да го наречем "Само Левски". И е с ACDC декодер (със звук)
http://www.youtube.com/watch?v=bVrKCC_Ho5Y
На тая машина май повече и отиват товарни влаци. Тук има два. Първия е с вагони, които в предишните филми ги няма( с изключение на един), щото са ми новички - фук - фук :on_the_quiet:. Втория нарочно го оставих с оригиналния звук. Отиват ли му такива вагони, а?
http://www.youtube.com/watch?v=JdAGgBIlcHA
И малко картинки за разнообразие.







































pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #250 -: 23 Ноември 2010, 13:17:15 »
Покрай 46-цата не предвиждаш ли и ти като Владо да има конкатна мрежа?

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #251 -: 23 Ноември 2010, 15:49:26 »
Цитат на: pavel75 link=topic=587.msg49744#msg49744 date=1290511035
Покрай 46-цата не предвиждаш ли и ти като Владо да има конкатна мрежа?
Добър въпрос Павка и много ти благодаря за него. Само, че отговора е малко по сложен. Щото контактната мрежа не е само да набиеш колци отстрани на линията и да ги свържеш със жици. Аз не съм специалист по контактна мрежа, но имам все пак прилични познания, освен това заедно със специалист съм правил проект за електрифициране на макета и работата е доста засукана. Първото е, че КМ се секционира в гарите. Просто казано, чрез разединители ( най-вече в гърловините) може да се изключват определени участъци за ремонт. При мен значи в двата предучастъка  трябва да направя декоративни разединители със съответното им задвижване и въздушни междини в КМ със съответното им анкериране. Оттук и направата на допълнителен обходен фидер през гарата. Второто е, че КМ трябва да бъде компенсирана. Т.е. това са обособени у/ци от КМ в края на които са закачени тежести за компенсация на температурното удължение/свиване. Конкретно при мен за междугарието има къде да го имитирам, но в гърловините ще е малък кошмар защото нямам място. Още повече, че първите входни стрелки (особено в нечетната гърловина) ми се падат под мостовете и това ще ми пречи адски много. И пак там има и друг проблем – височината на мостовете е такава, че има място само за контактния проводник т.е. носещото въже трябва да бъде прекъснато. Това не е грешка – има го и в реалните железници, само, че е свързано със специално анкериране на носещото въже на отделни стълбове от двете страни на препятствието ( в моя случай – мостовете), а вече споменах, че просто няма място къде да ги набуча всичките тия колци там. И още много други подробности. Е разбира се ако ще се прави контактна мрежа може да има някакви компромиси – някои от гореспоменатите подробности могат да бъдат пропуснати, но на мен пък хич не ми се ще. Пък има и друг проблем, но за него след малко.
 Сега за друга особеност на тоя макет. Поначало още от проектирането му си мечтая да го направя в три варианта.
1.   Ретровариант – със семафори, стълбове за телефонна линия и ретроподвижен състав. При това този пулт съм го проектирал да управлява и семафори, но си мечтая управлението да е със декоративни ръчази ( декоративни в смисъл, че задвижването на стрелките и семафорите от тях няма да е механично с телове, както са истинските, а в двете положения на ръчага да има контакти и така всичко да се управлява електрически)
2.   Дизелов вариант – този е на 90% готов. Светофори по БДЖ, подземна кабелна връзка със съседните гари т.е. няма ги стълбовете за тел. линия, и управление с пулт имитация на Н-68. Тук ми липсват само декоративни трансформаторни кутии за релсовите вериги и някои знаци покрай линията.
3.   Електрически вариант – светофори по скоростната сигнализация, управление със същия пулт т.е. пак си имаме Н-68, но понеже у/ка е електрифициран трябва да има и декоративни дросел-трансформатори до трансформаторните кутии. И естествено – контактна мрежа направена възможно по достоверно.
Значи досещаш се за другия проблем – контактната мрежа трябва да може и да се маха за да се подреждат другите варианти. Т.е. мисия почти невъзможна. Но това не ми пречи да си мечтая да я направя. Пропуснах – към всеки вариант и необходимия подвижен състав, който ако не е точно български поне максимално да наподобява на него. За това при мен немските епохи изобщо не вървят.
 Това е и втората причина да се бавя с озеленяването. Някак си не върви да посадя трева и дървета, и после да трябва да ги махам, щото пречат на стълбовете на КМ. Логично е първо да се направи КМ за да знам къде точно ще са дупките за стълбовете и после в другите варианти да ги крия с храсти и дървета. Ми наздраве! :drinks:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #252 -: 23 Ноември 2010, 15:55:47 »
Опс, за малко да забравя - КМ изисква и щателно изолиране от стълбовете. Т.е. навсякъде ви трябват и изолатори. Справка в тая тема
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1192.0.html  :yes:

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #253 -: 23 Ноември 2010, 16:10:27 »
Това се махането и слагането на контактната мрежа ми се вижда бая сложно. Май ще е по-лесно втори макет електрифициран.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Макетът на Стоян Божанов - TANO
« Отговор #254 -: 23 Ноември 2010, 16:28:05 »
Е за втори макет... Аз за това мисля да ставам будист. Тия вярват във 7 живота. Ако на мен това ми е първия, значи във втория може и да стане. Има и още нещо - в първия живот една 41 серия, във втория - две 41-ви серии и така до 7. Е те това е Нирвана, а? ;D