Автор Тема: Моля за помощ: Нервномерно движение и прекъсване на локомотива  (Прочетена 6357 пъти)

Novus

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Здравейте,

От скоро съм фен на Ж.П. моделизма и се сдобих със стартер-сет РОКО с локомотив BR218. Локомотива стоя на релсите няколко дни, може и седмица без да се занимавам с него (нямах време) и сега на практика не може да се движи. Прекъсва постоянно, като изминава по половин сантиметър и спира (понякога на тласъци, понякога даже неще да тръгне).
Според мен проблема е в талигите - там, където контактуват пластинките, които свързват колелата с двигателя. Опитах да ги почистя със спирт - никаква промяна. Разглобих обектива доколкото можах, но не мога да разглобя самите талиги за да почистя контактните пластинки. Незнам дали това е общ проблем при локомотивите и какво е най-често срещаното решение на проблема. Очевидно около осите на колелата има малки косъмчета (имам котка!) и/или вътрешната повърхност на колелата (там, където контактуват пластинките) е замъсена. Махнах колкото можах с пинсета, но подобрение няма.
Моля помагайте.

Лок-а е с цифрово управление, ако това има значение.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Според мен причините трябва да търсиш в две посоки - лока или релсите. Първо добре изчисти релсите. Прави се с вълнен парцал напоен със спирт, по възможност повече градусов. Ако няма промяна във вървежа, трябва да почистиш ОСНОВНО лока, макар че щом е нов (а нов ли е?), не би трябвало д създава проблеми. Успех! :)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Цитат
Лок-а е с цифрово управление, ако това има значение.

При прекъсването като цифров ли работи? Ако да - пробвай го като аналогов.Те "Роко" - вските не съм сигурен дали работят аналогово без мостчета и сваляне на дигиталното от лока,но това ще ти каже довечера някой от нашите специалисти като се върнат от сбирката.   ;)

Novus

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Благодаря за помощта!

Владо, релсите са ОК и лока е нов, всъщност точно затова леко се бях притеснил, защото пробелма очевидно изискваше разглобяването на локомотива и се чудех ще се справя ли...

Не съм го пробвал като аналогов, защото захранването на цифровото управление е АС~16V, a не ми се занимава с изправители и т.н.

Но в края на краищата проблемът е решен!

Разглобих лока, почистих основно (за пореден път) със спирт вътрешната страна на колелата там, където опират токоснемащите пластинки и всичко вече е ОК.

Поздрави на всички :)


Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
а като го почисти СМАЗА ЛИ ГО

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
да, наистина е добре да го смажеш, но с тънко масло - часовникарско или за шевни машини.

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Сега се сещам за един елемент, който си беше смазвал локомотивите с оливия  ;D

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Преди време корифеят Васко на напъните ми да смазвам подвижния си състав с масло за шевни машини просто кротко рече - чадо, само МАШИННО МАСЛО. Послушайте го, ТОЙ знае!
:)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

sled 2 -3 obikolki шевното масло е вече НА РЕЛСиТЕ !!! ВервайТе мИ!И когато Васко говори - Услушвайте се бре!

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Машинното масло звучи наистина най-логично. Въпреки това се чудя, фабрично май са смазани с някаква много фина бяла грес. Не може ли да се намери и ползва подобна смазка.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Аз ползвам смазка за механики (за касетофони).Продават я във всеки магазин за електроника,в нещо като спринцовка е - една дозичка , май 50 стотинки беше.  :)


...бяла е,между другото  ;)

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Не зная, но моят опит с машинното масло беше доста лош. Вярно, че съм в N, н оме съмнява това да има такова голямо значение. Фактът беше, че като смазах един локомотив с машинно масло, той почти клеяса, а като го разглобих, машинното масло се беше отделило встрани от зъбните колела, които бяха останали да стържат на сухо. Когато го минах с тънко масло, заспа.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Маслото за локомотиви и буксово смазване на вагоните е малко по-различно от всичко гореизброено. За който иска в Конрад има. А инак бялата силиконова смазка за финни механики е същата като тази в локомотивите.
Разковничето е използването им с мярка и редовно.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Ако някой държи на истинска смазка, препоръчана от производител на влакчета /ако държи да е 100% сигурен, че е същата/ - продава се от Тилиг. Май беше в кутийки по 50 гр. Маслото за шевни машини не става, тъй като е много рядко - в шевната машина има много триене във втулки, докато в локомотивите има много зъбни колела, където то не може да се задържи.. и затова е препоръчително по-гъстото машинно масло... Или лека грес /високооборотна/...