Не си съвсем прав! Доставките дизелови и ел. локомотиви са продукт на труда на едно от последните поколения истински железничари, включително и администратори. А това ТРЯБВА да се уважава!
Да добавя че тази стратегическа транспортна ситема като държавна такава, винаги е била свързана със състоянието на самата държава. През историята си при всяко национално бедствие(след война, идването на комунизъма и разните тъпи лунатишки почини) или скапано управление(визирам последните 30г), железницата е изпадала в дупка, но пък я вижте какво е била в края на 30-те г. на 20в. Липсата на партии и прякото управление на държавата от един единствен човек, който носи и отговорността за самата държава(а не като сега никой за нищо да не носи онговорнст съгласно конституцията), доведе до това да имаме модерни локомотиви, организация граничеща с тази в армията, истински майстори по поддръжката, попили доста полезна информация от обмяната на опит с немските фирми и фабрики, грижа за клиентите(вижте каква е била организацията на пътническите и бързите влакове), да не говорим, че Експрес Тракия пътува по единичната тогава жп линия София-Пловдив за време което е недостижимо дори и в днешно време. Можем само да предполагаме къде можеше да е днес БДЖ, ако примерно си бяхме останали монархия, т.е политиката не се беше намесила в сферата на железниците ни! Изобщо стройната и добре работеща машина на БДЖ винаги е била един от стожерите на държавността.
Дори и да приемем че БДЖ е пътник в резултат на некъдърността и мързела на администрацията си от последните 30г, то на нейно место ще се появи нещо ново, защото железницата е така необходима, както и тока примерно.
Нека стискаме палци бюрократите ни да не провалят започналите преговори за продажба на ТП на DB, защото от това наистина зависи дали БДЖ ще продължи да съществува или ще изчезне. За съжаление от сегашната дупка може да ни извади само и единствено фирма с мащабите и организацията на DB.