Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Материали и инструменти за макетиране - за какво и от къде?

<< < (20/32) > >>

mitko0888:
Модулът на зъбното колело е диаметърът на колелото разделен на броя на зъбите. Само че диаметърът не е външният, а е диаметърът по който двете колела се търкалят едно към друго, т.н. диаметър по делителната окръжност. Напр. при 11 мм диаметър и 22 зъба, модулът е 0.5. Външният диаметър на това колелце е тези 11 мм плюс връхчетата на зъбите от двете страни, приблизително 12 мм. Може и обратно - при 12 мм външен диаметър и 22 зъба, може да извадиш "около 1мм" от тези 12, да станат 11, делено на 22 прави модул 0.5.

За материалите, които си посочил - благодаря че го сподели. Някои неща ги знаем и ги ползваме, други - някой може да прочете и да ги ползва. Само че не махаме медните листове от двете страни на гетинакса (или текстолита). Някъде съм писал във форума за една от мотрисите ми - задвижване, изцяло изработено от двустранно фолиран текстолит, като моторчето му се крепи именно на алуминиев профил от Бриколаж. Имаше писано и за рама на локомотив, изработена от текстолит. Както и една талига от алуминий.

По въпроса за водомерите май няма да мога да те светна. Във форума се пише от време на време за тези чудесии, но до сега не съм разбрал някой да се похвали че му вършат работа, даже обратното. А си въобразявам че на различните водомери през различните години търкалата са различни и не знам дали някой може да даде разумен отговор на въпроса ти.

Не знам и до колко ще ти свършат работа за скоростна кутия. Мисля че ще ти трябват някакви други колелца, с по-голяма дължина на зъбите, метални и т.н. Пробвай с колелца от принтери. (От електромер не става, въпреки че има превключване на двете тарифи - пробвано е).  А и превключването от една на друга предавка как ще го направиш - ще се радвам да споделиш резултата (или опитите си).

rapttor:
Благодаря за отговорите  :good:
Pach-профила може и да се окаже голям за вашите цели,ето снимка на въпросните профили,току що измерени  ;D

А за зъбните колела-веднага след като се прибера у дома ще отворя влакчетата за да видя какви са,но по спомен първия мисля че го имам.Благодаря ти че сподели,със сигурност инфото ще ми е от полза  :drinks:


Мitko0888-Благодаря ти за информацията.Ето и още едно място с формули което надявам се,ще е полезно и на друг- http://www.micro-machine-shop.com/module_gear_data.pdf.
Иначе повечето от формулите са ми ясни-уча възобновяеми енергийни източници и един от специализираните ни предмети е техническа механика и машинни елементи  :yes: .Относно точното изчисляване на модула -има и още една формула,има я и в сайта който ви дадох а именно m=Външен диаметър /Броя зъби + 2.Сметнах го,със информацията от снимките(предполагам е приблизителна,не очаквам астрономическа точност) и се получаваа 0.41(6) което не е баж 0.5,а повече си клони и към 0.4.Няма значение де,така и така предпочитам първо да се добера до някой водомер да направя справка от първа ръка,както каза-може не всички да са еднакви.  :)
Относно скоростната кутия-предполагам че тези зъбни колела ще ми свършат работа,сегашната скоростна кутия която моделчето използва е с модул на зъбите 0.3-доста миниатурни и крехки изглеждат,но не съм чувал хората да се оплакват.Но тъй като няма да използвам фабричния електромотор-а един доста по-голям(130 размер,330 намотки) а и на всичкото отгоре с редуктор 1:50 -предпочитам да съм от безопасната страна с малко по-големи по модул предавки.Иначе със сигурност бих предпочел стоманени или месингови предавки който да са по дълги,но не виждам от къде ще ги скатая,вече разглобих един принтер-има само едно зъбно колело подходящо за моите цели.
А !Ето и че намери снимка на фабричната трансмисия.

Фабричният мотор(най-отдясно,losi motor) и бъдещият мотор (по нашенски RC термини-Standard Big Block)

Иначе за принципа на действие- мисля както са наредени зъбчатките от мотора до карданите да има един чифт зъбчатки между тях който да се движат заедно напред-назад,заедно с оста.и съотфетно да променят предавателното число.Нещо от типа на тези скоростните кутий които ги правят от лего  :lol: .Малко трудно ми е да обясня.А и още не съм се хванал да го мисля финално-когато се добера до зъбни колела и започна скоростната кутия на CAD програмата-тогава ще го доизпипвам.

Ето го джипчето на което му майсторя кутия:

Има и негови клипове в действие в youtube-профила ми там е rapttor4,ако някой проявява интерес
Ето и линк към профила ми-току виж може да намерите нещо с което мога да ви помогна.
http://rapttor.snimka.bg/

mitko0888:
Не знаех че става въпрос за такива малки моторчета. Стандартния ти big съм използвал ето тук. А пък този big BIG можеш да видиш тук. FF050 съм използвал тук. Въпреки че съм най-доволен от по-големите - това, най-вече от този (пет полюсен). Ако те интересува нещо повече - пиши.

А за пиковските локомотиви - ако искаш ми прати моделите, ще ти кажа какво има в тях. Като правило всичко вътре е с модул 0.5.

pach:
Макар и мерени с шублер, най-вероятно някои размери от водомерните зъбни колела са наистина приблизителни.
Вярвай на Митко - модула със сигурност е 0,5. Благодаря и на двамата за информацията - за миг се почуствах добре,
като в един истински форум. Колкото до водомерните зъбни колела, то показаните са от стар водомер (то се вижда на снимките)
и са правени с доста "точна" пластмаса. В смисъл, че е достатъчно твърда да не се кривят и да губят от геометрията си в следствие
омекване и/или остаряване на материала и все пак достатъчно мека, да поема вибрации, моментни "изнасилващи" натоварвания
или дори инцидентни напъни за изронване на зъбци. За това казвам - "точна"-та пластмаса каквато сме имали преди появата
на силиконовите продукти. Като стана дума за тях ето една добра швейцарска фирма
 която има доста голяма набор както от зъбни колела с по-малък модул  ---> 0,2 и 0,3
така и с някои други нещица. При това на сравнително приемливи цени с доставката.
Може пък от тук нещо да те свърши работа по-добре. Не са точно за RC но пък и ти не правиш точно това... :yes:
 :hi:

rapttor:
Мерси Митко,
разликата междо три и пет полюсния настина ли се усеща толкова ? Виждал съм и електро мотор на който арматурата(?) му е като спирала

Имали ли сте достъп до такъв мотор,разликата спрямо обикновената "права" арматура голяма ли е  :blink: ?
Плавно тръгване би ми било от полза,особено като правя видеоклипове със сегашната конфигурация мотор/предавки ,джипчето е доста люто,и се губи до голяма част от "мащабираната" визия.

Pach-Благодаря ти,този сайт може да ми дойде и от полза някой път,може да не е точно за този проект,но имам и още един който използва точно такива по модул зъбни колела.Иначе щом иде реч за малките по модул зъбни колела-в момента се ослушвам за метално зъбно колело,модул 0.3, 17 зъба ,хубаво е да е по "дебело".Бих си поръчал извън БГ,но уви,още една годинка ми остава докато мога да си отворя пейпал.

Трябва ми да заменя едно зъбно колело същия размер ,само където е от пласмаса с предразположение към топене. :(




Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия