ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Новини и предстоящи събития | News and upcoming events

Извънредна среща ...

<< < (4/9) > >>

Der Hetzer:
Ами сдобийте се с клавиатури дето имат "Шарфес Ес"  ;D , а после си поръчайте по един Straßenbahn от Roco
А pach тая лента от Джон Рамбо или от Франческо Тоти я взаимства?  ;D

pach:
Лентата те я взаимстваха от мен :P. Обикновенно я слагам като съм на тръстиката - поради климатика , конденза от челото ми мокри очите (очилата) и трябва да тичам в кръг да ги подсушавам!!! ;D

pach:
Така , ето и обещаното продължение.Задачите на „основният ремонт” бяха общо три:
1.Заглаждане и прогонване на ъгли при дървените части и най-вече челата.
2.Ремонт на проблемните участъци от трасетата и довеждане до точен размер при разполагането на релсите най-вече на границата на модулите
3.Окончателно електрическо свързване на модулите посредством система от съединители.
Дотук две от поставените задачи са изпълнени много добре.
Колкото до третата задача се наложи около едночасово обикаляне в интернет и изучаване на чуждият клубен опит при направата на модули , стандартите NEM , както и препоръките на Фремо –Европа.Разгледаха се и още доста снимки .







След обстойно обсъждане плюсовете и минусите на техническите приоми , се пристъпи към работа. За да се избегнат по-големите количества на компонентите , както и намаляване на възможноста за повече грешки , и не на последно място икономия и сигурност на модул бяха монтирани по два кабела със съединители , които са затворени в пластмасови капачки , и пуснати в дължина 25 см  извън дължината на съответният модул. Те самите висят на кабелите , като осигуряват обща им дължина между два модула около 50 см.Кабелите са закрепени стабилно отвътре в долната част на съответното чело , непосредствено между  ръбът на основата и отвора за носене.
Ето и съответната скица.



Идеята на третият съединител да дава възможност на всеки трети модул да има допълнително гнездо за подкачване на управление , захранване и др.Счита се , че живот и здраве като имаме повече модули , ще имаме и повече „машинисти” , „началник гари” и т.н.Тоест ако да кажем един „машинист” е включил своето управление в такъв трети съединител , той има видимост и към околните модули . За сега до довършването на модул „ухо”,тоест допълнително монтиране на електроника и ключове за управлението му , съм направил и допълнителна „заглушка” вградена в един щифтов и един гнездов съединители.
 

 



 


Те ни позволяват след  включване където има свободен щифтов или гнездов куплунг по модулите , да осъществяваме специфичното свързване на двете външни релси на коловозите заедно (тоест най-северната и най южната релса в една верига) , както и двете вътрешни релси също в обща верига.При изваждане на тази заглушка , модулите стават отново със стандартна електромрежа.
Тъй като разполагаме вече с три завършени модула , и четвъртият му наближава пусковият срок , направих на два от модулите свързването им в електросистемата по два различни начина .
Ето и схемата на окабеляване . Характерно изискване на NEM е релсите в даден модул да бъдът най-малко на две места включени към електросистемата.Така се гарантира работоспособност на трасето , независимо дали са окислени , прекъснати и т.н.
 

 


Това е първият , по-лесен и с обикновенна лустер клема .
 


Проводниците могат да се укрепват към стените на модула с подходящи средства .
 

 


Както се вижда на снимката  , общият сноп кабели са вкарани в изолационна тръба , в часта която ще е извън модула.поради липса в момента на гумена тръба , ползвах термосвиваем шлаух с размер 16 мм.(преди свиването).
Адри бая се е драпал по пясъка на морето – тия талашитени стени такера не признаха , та се наложи да се импровизира с голям чук , пирони и термошлаух.

Окончателният вариант е с опроводяване на 11 линий , като са оставени 4 свободни крачета по съединителите за резерва или допълнения.Всички споени проводници задължително се изолират.



Това е крайният вариант на опроводяването , вече монтиран по модулите . При направените тестове на релсовият път , вече имахме възможност да се убедим във функционалността на тези съединители. Включването и изключването става за секунди и гарантира правилното им функциониране от раз.
 


Това е вторият начин на изглаждане на електросвръзките в един модул.
 


Използвана е така наречената „пробна” платка  и съответното количество клемореди , с общ ред до №11. Тук резервна клема няма , но тя не е и необходима при възможностите на платката.
 


Опроводяването е лесно и прегледно , като е спазен реда на номерата който съвпадат с тези от лустер клемата.
Ето и съответната схема.
 




А това е снимка на подготвеният за монтиране на северната стена на модула допълнителен трети съединител .
И на двете схеми съм нашарил проводниците почти произволно , но може да се ползват и едноцветни такива при условие че се спазват номерата на контактите по крачета , лустер клеми и клемни платки представени в следващата таблица
 


За прегледност , препоръчвам вътре по тях или на модула в непосредствена близост да се надписват с подходящи средства тези номера.Така без схеми всеки ще се ориентира бързо при обща работа с модулите и то без грешка .
Както казах малко по назад – пробите минаха успешно и всичко е много добре.
Ами това е в общи линии , свършеното в тези два дена работа при извънредната среща.
Който сглобява сега или в бъдеще модули , трябва да се придържа към тези изисквания за 15-кракови съединители , към тези размери на проводниците за да се гарантира където и да се намират в общата схема на модулите безпроблената работа на цялото трасе.
Дали опроводява даден модул с два или три съединитела си решава всеки сам.
Ако има някакви проблеми или неясноти , тук винаги сме готови да помогнем.

pach:
Ex,ех , пробното ми качване на клип (второто де... :-[) излезна по успешно - остава да поработя с резолюцийте ...

Това клипче е проба и за VВОХ7 и за реконструираните модули и за оператора...

http://www.vbox7.com/play:6ebf1e1c

 ;) ;D ;D ;D

pach:
Както някой хора знаят (минаваха да "прокотролират") работата , довършването на вече наличните модули продължи и през следващите съботи...
На всички модули вече са монтирани и финалните елементи - краката.Изработени със съдействието на любезният ни домакин Жоро (който доразбичи необходимият материал - подробности от него) и не без вещата помощ на Васко - златните ръце, всички модули вече се "издигнаха" на кота 1300 мм от пода до глава релса.Станаха достатъчно добре , като не забравяйте , че вече имат и системата за регулиране във височината от +/- мин. 10 мм.Всъщност металните набивки от долу на краката позволяват струва ми се доста повече (+/- над 30 мм) възможност за вариране на тази височина.
Дори на Жоро се наложи да поразмести временно две от секцийте на магазина , за да се тества окончателно модулната ситема , която "вече си стъпи на краката".Получи се много добра визия за "наблюдение" и "фотографиране" на подвижен състав по модулите.Достъпа до всеки отделен модел се улесни многократно  , тъй като вече може да се преминава отдолу , като по бираджиите трябва само да си "свият" коремчетата за бира. ;D ;D ;D
Препоръчителните материали (виж отпред на сайта ...) са леки и изсушени дървени летви с приблизителни размери от 32 до 38 мм квадратно сечение.Ако има изметнати елементи те се употребяват след отрязване , при спомогателните трупчета монтирани отвътре на модула , с помощта на които краката стъпват фиксирано в дълбочината му , или в по-малките , напречни връзки на краката .Тези връзки дават допълнителна устойчивост на този "аксесуар" на две нива .Първото ниво и на ~25 см от долният ръб на челото за съответният модул , а второто ниво е на ~89 см от същият ръб (след малко ще кача простичко чертежче ::)).На всеки модул сме монтирали по една такава двойка свързани крака от страна "изток" (или от към "мъжкият" съединител на електрооборудването). От другата страна модула (при общо сглобяване) ползва съответните крака на "съседа" ;).Монтажа на тези допълнителни "дървении" е осъществен с винтове за дърво със съответната дължина (обикновенно по два броя на сглобка), като главите им са "скрити" във фрезенкови отвори , за по естетичен вид , както и избягване на "пускане на кръв" при обслужване на модулите ;D.Който иска може да ги фиксира допълнително и със С200 (препоръчително). 
Необходими инструменти.Бих казал че задължително  и  доста удобно е да имате фиксиращи дърводелски стеги - в противен случай ще трябва да чертаете и ползвате поне още един помощник при сглобяването което предполага и допускане на хлабини и неточности. Трион за отрязване на  размер , дървените части (може и електротрион тип "зеге" ;)) , бормашина с набор от свредла , при пробиване на отворите за винтовете (може и ръчна дрелка ама става много "къртовски") .Поне два размера отверки със съответните форми на работният връх (при винтове тип "звезда" - съответната отверка) като голямо улеснение е наличието на "гайковерт" с набора му.Инак може да развиете тендовагенит на китката при завиването на винтовете.С гайковерта стават и много по-стегнато сглобките... ::).А да , и разбира се хубава рулетка (за оразмеряване) , прав ъгъл за точно (много е важно) разчертаване и фиксиране , и  молив ( който не е задължително да го "вдявате" на ухото си с мисълта , че така правят "майсторите" - така или иначе 90 % от времето по монтажа , ще ви мине в "издирване" на молива и другите необходими инструменти и части!!! ;D ;D ;D).
Ами това е в общи линий (друго се не сещам - Жоро и Васко могат да допълнят нещо ако искат).
Като част от поредните "ходови изпитания" бе осъществен и реглаж (има си съответният тример изведен на удобно място - а ние предвидливо го оставихме да е отгоре на блокчето) на електронният блок , осъществяващ безпроблемно преминаване на влак през "ухото" - оказа се че фирмата производител го е доставила с минимално натоварване за късо (така се осъществява контрол и "обръщане"  ;))  релетата щракаха  при прехода на локомотив към релсите в "ухото" което е и целта .До тук добре , но поради минималният допуск за контрол , те неистово трещяха и при преминаване на един участък от пътя в който поради лош контакт на машините се вдигаше и консумацията по ток!!!След надлежно почистване на участъка , постигнахме намаляване на ритъма на щракането им.Като цяло системата работеше без видимо прекъсване в движението на подвижният състав , но все пак вдигайки нивото на превключване (по указаният по-горе начин), постигнахме еднократно превключване на релетата при навлизане и напускане на модул "ухо".
Доволни от резултата очакваме края на месеца да се появи поне още един модул на срещата .Ха сега да видим кой ще има честта да се запише в бъдещата клубна история , като автор - моделист на ПЕТИЯТ КЛУБЕН МОДУЛ? ???
 ;D ;D ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия