Автор Тема: Макетът на Станислав Загорчев в НО  (Прочетена 26676 пъти)

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #15 -: 05 Септември 2008, 07:56:22 »
Ми че той и Мишолини (misho_tabakoff) е решил така да го прави за момента... вижте неговия макет... :)

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #16 -: 07 Септември 2008, 23:21:51 »
Ако платформата я направя от алуминиеви Г-образни профили, подредени като скара, а отгоре покрити с пласт стериопор 5см ще стане леко като конструкция.
Дали ще бъде достатъчно здраво и удобно?

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #17 -: 07 Септември 2008, 23:35:40 »
Цитат на: Maktub link=topic=753.msg9395#msg9395 date=1220318695
Следователно изкачването ще бъде в планинска или поне хълмиста месност, иначе би било нелогично да бъде само естакада, а дори и да е естакада ще се получи следното: изкачването, което започва от северозападния ъгъл ще минава в най-високата си част точно покрай въпросната чупка на югоизток и ще се спуска до кота нула в югозападния край. Следователно издигнатата част от макета ще бъде точно пред теб и всяко нещо, което ще искаш да правиш, да поправиш или дори да поставиш дерайлирал вагон в северозападната част, ще представлява проблем, защото ще трябва да се пресягаш през планината и моста. От друга страна, заставайки в югоизточната чупка, ще виждаш точно пред теб планината, която ще закрива поне частично останалата част от макета. По-логично е да завъртиш нещата така, че планината в най-издигнатата й част да бъде в северозападния ъгъл, докато ниската част на макета да бъде пред теб, към чупката.

Относно видимостта до макета може би няма да е толкова страшно, тъй като разликите в котите на близката и далечната страна на макета (гледано от вдлъбнатата чупка) не са големи. От порядъка на 5см. А дори и да са 15см пак ще имам достатъчна видимост. Поне според мен. Направих нова схема с релси Roco Line 2,1mm (Code 83) с WinTrack понеже с WinRail така и не разбрах как се правят наклоните. Така вече имам представа за макета в 3D вариант.
Ще оставя по 50-ина см от страните, които бяха "залепени" за стените на север и на запад, за да мога да оперирам по макета.
Но по-важното за момента за мен е изпълнението на платформата.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #18 -: 09 Септември 2008, 02:54:01 »
Появи се и нов вариант, който мисля, че е по-добър и по-раздвижен от предишния:

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #19 -: 09 Септември 2008, 02:54:50 »
.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12240
  • Рейтинг: 1302
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #20 -: 09 Септември 2008, 08:07:25 »
Наистина този вариант е по-добрият!
Английската стрелка задължително трябва да ти е на ниво между първи и втори етаж - в противен случай нямаш възможност за приемливи наклони на трасето...
Като цяло този план е много по удачен.
 ;D

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6706
  • Рейтинг: 1084
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #21 -: 09 Септември 2008, 09:26:37 »


Подкрепям !

Voodoo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #22 -: 09 Септември 2008, 09:57:16 »
Сега вече очакваме реални снимки. :)

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #23 -: 09 Септември 2008, 18:13:24 »
Цитат на: pach link=topic=753.msg9567#msg9567 date=1220936845
Наистина този вариант е по-добрият!
Английската стрелка задължително трябва да ти е на ниво между първи и втори етаж - в противен случай нямаш възможност за приемливи наклони на трасето...
Като цяло този план е много по удачен.
 ;D
Английската стрелка е по-високо, т.е по-близо до 2. етаж, понеже източният (ако предположим, че изток е вдясно на макета) наклон към гарата става прекалено голям. Сега е около 3 %, а източният наклон към тунела е също такъв. На практика всички наклони варират между 2% и 3 %.

Моля ви ,изкажете мнение за конструкцията на макета, която съм представил!  :) ;) :-\

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 533
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #24 -: 09 Септември 2008, 23:07:29 »
Макетът ти е много спретнат. Продължавай в същия дух.

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #25 -: 10 Септември 2008, 00:23:46 »
Предишният ми макет беше малък (120 х 240 см.) и го бях направил като шкаф, който пада - има такива легла, които се прибират към стената и се отварят, когато ги ползваш. От едната страна плоскостта се държи на рамката, а от другата има крака, които падат. Рамката ми беше 40 см и целият релеф се побираше вътре. Просто още една идея, при която се пести пространство, а макетът изглежда като шкаф, когато е вдигнат. Естествено всичко трябва да е фиксирано много здраво към основната плоскост.

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #26 -: 10 Септември 2008, 00:46:26 »
Мисля че тунела е прекалено дълъг  ??? а за макет с такива размери няма смисъл да криеш цял влак в него! Плюс това става труден за обслужване  ;)
Хубаво е също коловозите на гарата да са повече на брой, така повече неща ще са в готошност да потеглят :)

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #27 -: 10 Септември 2008, 00:49:54 »
Да, разглеждах подобен макет тук във форума. Но проблемът отново опира до това, че няма къде да сбутам такова легло или нещо от такъв тип. За момента единственото удачно решение си остава с висящия макет. А не ми идват други рационални идеи от какво да направя подмакетната конструкция.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #28 -: 10 Септември 2008, 01:15:08 »
Цитат на: vasko58 link=topic=753.msg9597#msg9597 date=1220996786
Мисля че тунела е прекалено дълъг  ??? а за макет с такива размери няма смисъл да криеш цял влак в него! Плюс това става труден за обслужване  ;)
Хубаво е също коловозите на гарата да са повече на брой, така повече неща ще са в готошност да потеглят :)

Точно от това се опасявах - дългия тунел. Не знам какво да го правя. ???
Гаровите коловози вече са 3:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12240
  • Рейтинг: 1302
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
« Отговор #29 -: 10 Септември 2008, 08:17:11 »
Дългият тунел ще е по-ефективен , ако го "сгънеш" не зад гарата а под нея.Така ще спестиш още 20-тина см. от общата площ.Ако го оставиш така , пусни още един коловоз от гарата над него .В момента така изграден тунела се обезмисля (освен че крие нещата от погледа).при такъв тунел задължително отгоре пространството се оползотворява ...
Колкото до наклоните - вероятно имаш предвид 20-30 % (а не 2-3)!?
 ;D