Автор Тема: ЖП Сигнализация  (Прочетена 10837 пъти)

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
ЖП Сигнализация
« -: 06 Октомври 2008, 12:04:39 »
Здравейте,

като чета наредбата за жп сигнализацията никъде не виждам табела с 4 фара, но ... http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=6

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 534
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re: ЖП Сигнализация
« Отговор #1 -: 06 Октомври 2008, 12:55:05 »
Цитат на: pavel75 link=topic=847.msg10748#msg10748 date=1223283879
Здравейте,

като чета наредбата за жп сигнализацията никъде не виждам табела с 4 фара, но ... http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=6
  Има,има! Фаровете на такава табела са подредени отгоре надолу както следва: жълт, зелен, червен и втори жълт. Липсва белият фар най-отдолу който се използва като поканителен сигнал при невъзможност за нормално отваряне на светофора или за разрешаване на маневра. В някой гари когато е преценено, че не необходим такъв фар той не се монтира. В такъв случай светофора по главния коловоз е с три фара, а тези по страничните с четири. Това важи за гари с еднопътно трасе. Когато трасето е двупътно всички светофори са с четири фара.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: ЖП Сигнализация
« Отговор #2 -: 06 Октомври 2008, 13:03:16 »
Цитат на: pavel75 link=topic=847.msg10748#msg10748 date=1223283879
Здравейте,

като чета наредбата за жп сигнализацията никъде не виждам табела с 4 фара, но ... http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=6
В наредбата има две табели с по два фара, което не пречи те да се съберат в една с четири фара. Разположението на светлините и значението им остава същото.
Също така излишните фарове могат да липсват, като напр. долния жълт фар на коловоз от който не може да се замине по отклонение (включително и на двупътна линия).

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: ЖП Сигнализация
« Отговор #3 -: 08 Октомври 2008, 10:23:11 »
В БДЖ има 3 типа конструкций на мачтовите светофори.Най разпространената и най стара е така наречената БДЖ конструкция.При нея табелата се прави от един лист ламарина и той е голям точно толкова за колкото фара ви трябват(от 2 до 5).Пилона е заварена железорешетъчна конструкция.Такива са светофорите, които правя и аз(вж. снимките от срещата през април).Втората конструкция е руската.Там се използват 2 типови табели от 2 и 3 фара,направени от лят чугун и ламарина и поставени на тръбен пилон с отделна стълба.Мисля,че на срещата през февруари Тачо беше донесъл правени от него такива.Именно тези светофори са най-много снимани в наредбата и затова многофаровите светофори са с по две табели.На Централна гара са такива.Третата конструкция е чешката.При нея всеки фар е отделен и с малки ламарини отстрани.Сглобяват се толкова фарове един за друг, колкото ви трябват ,слагат се в двата края ламаринени заглушки и така получената табела се монтира на тръбен пилон със отделна стълба.Правил съм и такива-вж. пак априлските снимки.По настоящем в ЗАТ се произвеждат само такива светофори.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:ЖП Сигнализация
« Отговор #4 -: 25 Януари 2011, 15:17:40 »
Имам 2 въпроса и мисля, че тука им е мястото. Интересувам се в глухата гърловина на крайни гари поставя ли се някаква сигнализация. Нямам предвид гари, които завършват с глухи коловози като Варна и Бургас, а такива с 2 гърловини, от коите едната не води никъде. И другото е допустимо ли е входния светофор/семафор да е преди тунел, когато самия тунел е мепосредствено преди гърловината на гарата?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:ЖП Сигнализация
« Отговор #5 -: 25 Януари 2011, 15:32:22 »
Влизащите влакове така или иначе нямат право да подминават дистанционния указател на стрелката в края на коловоза. Не е необходим друг сигнал (светофор или друго), който да ограничава движението. Разбира се, в края на изтеглителния коловоз има указател за края на коловоза.
В гари с централизация с маршрутизирани маневри, когато стрелките в глухата гърловина са включени в централизацията, в края на коловозите се поставят маневрени светофори с червена светлина (вместо синя). Такава гара, мисля, е само Хисар.

Входния светофор може да е преди тунел и такива примери има много, когато тунелът е непосредствено пред стрелките на гарата. Ако тунелът е много дълъг, при условие, че се осигури необходимата видимост на сигнала, той може да е и вътре в тунела.
« Последна редакция: 20 Май 2011, 00:23:56 от bdz43r »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ЖП Сигнализация
« Отговор #6 -: 25 Януари 2011, 15:37:10 »
Ако е вътре в тунела, възможно ли е, преди тунела да има "повторителен" сигнал?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:ЖП Сигнализация
« Отговор #7 -: 25 Януари 2011, 15:41:04 »
Преди входния във всички случаи има само и единствено предупредителен светофор (семафор).

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:ЖП Сигнализация
« Отговор #8 -: 25 Януари 2011, 15:47:01 »
Тодоре, благодаря много. Да те питам и още нещо ако нямаш против. Наскоро четох в някой от другите форуми, че гара Враца била с един изходен свотофор комбиниран или нещо от сорта. Както и че имало гари изобщо без изходни светофори. Как става спирането на влак в такива гари? Т.е. ако приемем че даден влак трябва да премина транзит през гарата, но нещо налага спирането му в гарата, как ще бъде сигнализирано?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:ЖП Сигнализация
« Отговор #9 -: 25 Януари 2011, 16:14:57 »
На Враца има групов изходен светофор. Той разрешава заминаване на влак, но не дава информация от кой коловоз.
Влакът се изпраща от ръководител-движение, който недвусмислено дава заповед за заминаване на машиниста със заповедния си диск.

Това се отнася и за всички други гари, където има групов изходен светофор.

В гара без изходни светофори, пристигащите влакове нямат право да подминават дистанционния указател на стрелката в края на коловоза, освен при транзитно преминаване. Машинистът се ръководи само от сигналите, подавани от ръководител-движение в гарата както следва:
1. Заповедния диск под мишница или бяла светлина на сигналното фенерче - влакът спира в гарата, като не му предстои среща или  надминаване;
2. Заповедния диск сочи надолу с червената страна към влака или жълта светлина на сигналното фенерче - влакът спира в гарата, като му предстои среща или надминаване от друг влак. По същия начин се посреща и влак, който не спира по разписание в гарата, но трябва да спре;
3. Заповедния диск сочи надолу и напред (диагонално) с червената страна към локомотива или жълта светлина на сигналното фенерче - предстоящо заминаване на влака;
4. Заповедния диск сочи нагоре със зелената страна към локомотива или зелена светлина на сигналното фенерче - заповед за заминаване;
5. Заповедния диск се движи нагоре-надолу със зелената страна към влака или същото движение със зелена светлина на сигналното фенерче - заповед за транзитно преминаване.

Горните сигнали, подавани от ръководител-движение се отнасят изобщо за всички гари, независимо дали имат или нямат изходни светофори. Изключение са само определени гари, където машинистът се ръководи само от показанията на светофорите.
Във всички останали гари, отсъствието на ръководител-движение или неподаване на съответния сигнал е заповед за спиране, независимо от показанията на светофорите.
« Последна редакция: 25 Януари 2011, 16:23:09 от bdz43r »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:ЖП Сигнализация
« Отговор #10 -: 25 Януари 2011, 20:06:29 »
Днес станах свидетел на нещо интересно!Около 12без10 ,на София -север пристига пътнически влак.Когато трябваше да замине за ц.гара,всички изходни семафори(5-6на брой) светеха едновременно и червено и жълто!