На Враца има групов изходен светофор. Той разрешава заминаване на влак, но не дава информация от кой коловоз.
Влакът се изпраща от ръководител-движение, който недвусмислено дава заповед за заминаване на машиниста със заповедния си диск.
Това се отнася и за всички други гари, където има групов изходен светофор.
В гара без изходни светофори, пристигащите влакове нямат право да подминават дистанционния указател на стрелката в края на коловоза, освен при транзитно преминаване. Машинистът се ръководи само от сигналите, подавани от ръководител-движение в гарата както следва:
1. Заповедния диск под мишница или бяла светлина на сигналното фенерче - влакът спира в гарата, като не му предстои среща или надминаване;
2. Заповедния диск сочи надолу с червената страна към влака или жълта светлина на сигналното фенерче - влакът спира в гарата, като му предстои среща или надминаване от друг влак. По същия начин се посреща и влак, който не спира по разписание в гарата, но трябва да спре;
3. Заповедния диск сочи надолу и напред (диагонално) с червената страна към локомотива или жълта светлина на сигналното фенерче - предстоящо заминаване на влака;
4. Заповедния диск сочи нагоре със зелената страна към локомотива или зелена светлина на сигналното фенерче - заповед за заминаване;
5. Заповедния диск се движи нагоре-надолу със зелената страна към влака или същото движение със зелена светлина на сигналното фенерче - заповед за транзитно преминаване.
Горните сигнали, подавани от ръководител-движение се отнасят изобщо за всички гари, независимо дали имат или нямат изходни светофори. Изключение са само определени гари, където машинистът се ръководи само от показанията на светофорите.
Във всички останали гари, отсъствието на ръководител-движение или неподаване на съответния сигнал е заповед за спиране, независимо от показанията на светофорите.