Вървиш по стъпките на всеки един от нас...
Моделисткият апетит е неутолим ...
Започва се с "няколко стрелки и единичен овал , може и една малка гара отзад ...ъ и тунелче с мост ...ъъъ , хммм , пък защо не и втори етаж " и т.н. и т.н. :-\
Така в един момент се открива , че вече площта не ни е достатъчна за амбицийте (и тайно си мечтаем някой да прегази тъщата
) , следва ужасът (като се сметнат в пари :o) от неизброимото количество стрелки , потресът от сложна схема на коловозно развитие...и се събуждаме целите в пот , защото ще трябва да работим следващата петилетка само за бъдещият си макет , който отгоре на всичко е станал толкова сложен и претрупан , че май отдавна сме забравили първоначалният план , за няколко стрелки с овал и две-три композицийки за маневра и удоволствие ...
От тук до "нанадолнището на моделистката участ " те дели една крачка...
Ти решаваш - проектирането , закупуването на необходимото и постройката на един макет си е процес в който взаимно и ПОСТОЯННО се преплитат мерак , пари , възможност , площ , сръчност , свободно време и още куп неща .
Трябва да седнеш и да изясниш основни ключови точки :
-каква площ разполагам.
-какви пари мога да отделя.
-какво точно мога да направя (съобразявайки се с първите две точки).
-какво в действителност искам да направя .
-какво време ще отделя.
-каква колекция ще ми трябва за този проект.
и още няколко от този сорт .
Следва твърдо и неотстъпимо решение по всяка една точка , проект и изпълнението става само придържайки се към това си решение.
Има моделисти които цял живот чертаят и нищо не са реализирали , тъй като постоянно включват нови идеи и разработки в първоначалният си проект...това е един от грешните подходи.
По добрият път е горе упоменатия от мен.И не че на някой не му се иска да включи нови идеи и решения , но изграждайки проекта , добрият хобист вече му зрее в главата , или план за реконструкция или начин да се направи нещо на ново , в което да се включат не само новите идеи , но и опитът от "това следващият път като го правя , ще е по друг начин".
Така че решавай по - точките , а инак може да си чертаеш ,и за тренировка и добиване на опит.(аз защо мислиш така се включвам в плановете ви... :P :P :P)
Конкретно на въпроса ти - изтеглителният коловоз си е за маневрите дето искаш да си връткаш ,без да пречиш на основното движение.Принципно можеш да го удължиш и да го свържеш със стрелка която идва на мястото на правата между двете стрелки в лявата част на плана...там може да се свърже със стрелка , може да премине през кръстовище или пък да се свърже и премине през още една английска стрелка.това всичкото произлиза от геометричните зависимосте на релсовият материал от дадена система.
Въпроса е , дали така свързаният коловоз ще е вече меневрен , или на практика се удвоява в тази си част трасето?А нали твърдо искаше да не е удвоено трасе!?