Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Начални стъпки за създаването на макета на Xristo

<< < (7/20) > >>

pach:
Стрелките в средата на гарата не са най-удачното решение.Първо защото ти "накъсват" действителната дължина на коловозите (язък че са толково дълги...) и второ дават възможност за маневриране на един локомотив с един-два вагона .За по-дълги състави за маневриране , пак ще ти се налага да ги изтегляш , на централното трасе , или най-малко на входните стрелки.И в двата случая не е ефективно - или маневрираш с по един вагон , или затваряш входните сигнали , за да осъществиш маневрата...

О`кей , ето едно възможно решение:



Коловози с №№ 4 и 5 са ти разменни по централното трасе ,(те са и най-дългите) за транзитно разминаване на влакове.
Коловози с №№ 1 , 2 и 3 също са ти разменни , като №3 може да е второстепенен резервен коловоз и на №№ 1 и 2 , и на №№ 4 и 5 .На №№ 1 и 2  може да се осъществява още едно разминаване , а когато правиш маневри по тях (заедно и със № 3) , за да не се мешат в движението по №№4 и 5 , слагаш една английска стрелка  ,която запазва връзката им с централната линия , но при маневра осъществява връзка и с така наречения изтеглителен коловоз с №6 .Тоест благодарение на №6 вече можеш да маневрираш и със цели композиций , без да затваряш входните сигнали и съответно без да пречиш на централното трасе и коловозите № 4 и 5.Перони можеш да сложиш м/у №№ 1 и 2 , и м/у №№ 3 и 4.
Ами това е ...Изтеглителният коловоз е в кривата , без да пречи на двата глухи коловоза в тази част на макета  ;)
 ;D пп. Обаче трябва да отвориш с 5 см (виж зеленият контур) ширината на макета в тази си част...

XRISTO:
Ето това се казва решение на проблема!Още довечера ще я драсна тази промяна.Само ми се иска дублиращата линия долу в завоя,дето е като глух коловоз да го продължа някакси-може и успоредно трасе донякъде,ще видя.Как ти се струва като идея?   ::)

pach:
Вървиш по стъпките на всеки един от нас... ;D ;D ;D Моделисткият апетит е неутолим ... ;)
Започва се с "няколко стрелки и единичен овал , може и една малка гара отзад ...ъ и тунелче с мост ...ъъъ , хммм , пък защо не и втори етаж " и т.н. и т.н.  :-\
Така в един момент се открива , че вече площта не ни е достатъчна за амбицийте (и тайно си мечтаем някой да прегази тъщата ;D) , следва ужасът (като се сметнат в пари :o) от неизброимото количество стрелки , потресът от сложна схема на коловозно развитие...и се събуждаме целите в пот , защото ще трябва да работим следващата петилетка само за бъдещият си макет , който отгоре на всичко е станал толкова сложен и претрупан , че май отдавна сме забравили първоначалният план , за няколко стрелки с овал и две-три композицийки за маневра и удоволствие ...
 ;D ;D ;D
От тук до "нанадолнището на моделистката участ " те дели една крачка... ;D ;D ;D
Ти решаваш  - проектирането , закупуването на необходимото и постройката на един макет си е процес в който взаимно и ПОСТОЯННО се преплитат  мерак , пари , възможност , площ , сръчност , свободно време и още куп неща .
Трябва да седнеш и да изясниш основни ключови точки :
-каква площ разполагам.
-какви пари мога да отделя.
-какво точно мога да направя (съобразявайки се с първите две точки).
-какво в действителност искам да направя .
-какво време ще отделя.
-каква колекция ще ми трябва за този проект.
и още няколко от този сорт .
Следва твърдо и неотстъпимо решение по всяка една точка , проект и изпълнението става само придържайки се към това си решение.
Има моделисти които цял живот чертаят и нищо не са реализирали , тъй като постоянно включват нови идеи и разработки в първоначалният си проект...това е един от грешните подходи.
По добрият път е горе упоменатия от мен.И не че на някой не му се иска да включи нови идеи и решения , но изграждайки проекта , добрият хобист вече му зрее в главата , или план за реконструкция или начин да се направи нещо на ново , в което да се включат не само новите идеи , но и опитът от "това следващият път като го правя , ще е по друг начин".
Така че решавай по - точките , а инак може да си чертаеш ,и за тренировка и добиване на опит.(аз защо мислиш така се включвам в плановете ви... :P :P :P)

Конкретно на въпроса ти - изтеглителният коловоз си е за маневрите дето искаш да си връткаш ,без да пречиш на основното движение.Принципно можеш да го удължиш и да го свържеш със стрелка която идва на мястото на правата между двете стрелки в лявата част на плана...там може да се свърже със стрелка , може да премине през кръстовище или пък да се свърже и премине през още една английска стрелка.това всичкото произлиза от геометричните зависимосте на релсовият материал от дадена система.
Въпроса е , дали така свързаният коловоз ще е вече меневрен , или на практика се удвоява в тази си част трасето?А нали твърдо искаше да не е удвоено трасе!?
 ;D ;D ;D

XRISTO:
E,не че твърдо искам да е единично,но съм го направил такова , за да има място за повечко коловози.Просто малката площ ме ограничаваше.Но след това се оказа,че там , дето си го направил глух коловоз,на моят макет има стрелка, дето  дава на късо и ще се наложи да е в обратна посока.А в  обратна посока е точно глухият коловоз.Хем ще прави връзка - хем има достатъчно място,за да е двоен.А той пак може да се използва за маневри,щом ще има още един за движение,но могат да им се разменят функциите на двете трасета,което според мен не е лошо.А иначе относно това, което искам, то аз никога не съм се кефел на обикновен овал.Не ме впечатляват и дългите прави, пътническите композиции и магистралните локомотиви кой-знае колко много.Фен съм на маневрите и маневрените локомотиви,както и на товарните вагони.Затова и ми трябват много коловози.  :)
Колкото до средствата за релсите,то и затова искам да направя първо план,за да изчисля приблизително колко(1000) лева ми трябват.  ;D ;D ;D После ще си продам П профила на Пико, както и Т профилите на Роко , стрелки,семафори,откачвачки и въобще всичко, което няма да ми е нужно и "скачам" на Тилиг релси.Е, имам някой - друг скътан лев, а и още някои работи за разкарване, които ще ми донесат средства за  някоя - друга релса и така...  ::)
Основното е , че не бързам изобщо - не си поставям срокове,което ще рече,че дори да не стане тази година,това мене не ме разочарова.При мене много от целите се поставят после бавно,лека-полека със бавни , но сигурни крачки си ги осъществявам.То удоволствието е в самата работа,всъщност,като осъществя поставената цел винаги се чувствам хем удовлетворен,хем и ми е едно празно такова,защото дългата заветна цел е осъществена и за кратък период оставам без посока.При мене поне е така. ::)
Както е казал един от главните герои на един култов български филм:
- Сложен човек си ти, майсторе!  ;D ;D ;D

XRISTO:
...а ето и че след снощните ми "врътки" с програмката ,дяволът се оказа мулат  ;D ;D ;D - аз имах очаквания за основна цена на релсовият път към хилядарка,а той взе, че се оказа към 550 лв.Е, вярно, без машинките на стрелките, но аз за тях имам идея да бъдат с нещо много по евтинко от въпросните скъпотии.  ;)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия