Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Начални стъпки за създаването на макета на Xristo

<< < (12/20) > >>

pach:

--- Цитат на: muncho link=topic=917.msg13037#msg13037 date=1226862514 ---
--- Цитат на: Best Ripper link=topic=917.msg13019#msg13019 date=1226827847 ---Иначе сериозно: от преди имам някакви спомени, че оптималното е около 1,5-2 метра...

--- Край на цитат ---
Аз съм се вместил в златната среда-1,80 м . е дължината на моя макет.Според мен трябва  на гаров коловоз с перон да се събират-4-5 пътнически вагона.А за товарните -и 5 метра да е коловоза пак може да не стигне.Ако пък е и американски ::) ::)

--- Край на цитат ---

Това всъщност е единственият критерий - при условие че имаш място...

XRISTO:
Значи, казваш, към 1.8-2.00 метра е нормалната дължина?
Мисля, че  за моето помещение е изпълнимо като изискване.В 3.00 метра ще се впишат 2.00 метра коловози, надявам се. ::) Сега започвам да мисля за правоъгълен макет с место от всички страни,ще премисля основно стратегията си.Може още половин година да го мисля, но целта ми е като го направя да си кажа:
-Ето това винаги съм си мечтал!  :)

pach:
Ето ти още една схема (нали ти бях обещал...) и то тъкмо на правоъгълен макет на три нива .
С оранжево е тунел със спускане до -1 ниво.
Със синьо е така желаният от тебе мост над гарата , като малката разменна гаричка заедно с моста е на +1 ниво.
Ясно е ,че всичко останало е на  кота +/- 0 - има и пътническа гара и товарна такава (с обособени коловози ) и малко депо...
И всичко е пред погледа ти , както го искаше...
Тук коловозите са достатъчно дълги , в светлината на горният ти въпрос...
Въобще празно място бол , и като си развихриш фантазията , може да си го променяш както ти по-харесва .
Аз само ти предлагам нещо .Ти си избираш какъв ще ти е макета...



 ;D ;D ;D

XRISTO:
Благодаря ти, Pach, тази изглежда добра, а и гарата е пред мене, което ми е нещо като главно изискване относно макета.Довечера ще я разгледам, ще се кача на таванчето за да преценя дали ще има възможност да де оперира в горната част, нали има колона и комин там.  ::)

pach:
Aми отиде ти витринката дето я гласеше зад комина и колоната , щото там е изкачването към моста и спускането към тунела .
Всъщност точно тук е "тайната" на разминаването на моста с тунела - едната линия се издига , другата се спуска , и макар да се кръстосват на много близко място (на изходните стрелки на гарата и двете линии почват от 0-та) като така е постигнато минимален просвет 70 мм.При добро желание и малко по прецизно проектиране може да се вдигне до нужните 77 мм. за да могат и електровозите да джиткат.
Друго характерно е използването минимално на R2 в кривите ( 440 мм ) . Така съм се заврял в нишата.Ако искаш да удвояваш трасетата - имаш такава възможност само с вътрешно изграждане в завойте , но съответно с най-малкият радиус на НО - 360 мм.
По гарата може много още да се работи , особено товарната рампа и депото , но аз загубих търпение след трите основни коловоза на които  средната им дължина е 9-10 релси (х 228 мм) сам смяташ колко е полезната им линия...
На малката горна гара ако изтеглиш двете стрелки в кривите , тоест веднага след правата на моста и на мястото на последната крива от завоя , също миже да се вдигне дължината на двата коловоза с още поне 220 мм.
 ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия