Автор Тема: Трамвай-стрела тръгна в София  (Прочетена 14357 пъти)

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Трамвай-стрела тръгна в София
« -: 02 Ноември 2008, 21:20:38 »
  Трамвай-стрела сресна столичани. Луксозната мотриса профуча по тъмно в петък през "Графа" и "Витоша". Елегантната машина се плъзгаше ниско по релсите и оставяше след себе си смаяни зяпачи. „Да не е нещо за Хелоуин", питаха се хората, пише „Стандарт".
В сравнение със старите трамваи мотрисата е като "Мерцедес". Тя развива над 70 км в час, което е 2 пъти повече от сегашните возила, изтъкна зам.-шефът на столичния "Електротранспорт" Иво Василев. Максималната позволена скорост в София е 50 км, уточни той.
  Супермотрисата ще се движи от "Бъкстон" до пл. "Журналист" и днес ще бъде пусната пробно. Експертите на общинската фирма обаче пригодили трудно маршрута. Досега са поставени широки релси само по пътя на мотрисите с номера 20 и 22. Трамваят стрела е взет пробно от Загреб и е производство на "Кончар", обясни зам.-кметът Велизар Стоилов.
  Той още не е собственост на общината, защото се тества. Ако докаже ефективността си, общината може да купи още 20. Стоилов подчерта, че едно от най-важните качества на мотрисата е, че е над два пъти по-икономична от сегашните. Климатикът на трамвая поддържал температура от около 20 градуса, независимо от сезона навън. Той побира 202-ма пътници, има 5 секции и 6 врати.
« Последна редакция: 02 Ноември 2008, 21:26:48 от TheJackal »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #1 -: 02 Ноември 2008, 22:06:11 »
Този трамвай се движи по тесните релси,за какви широки релси говорят тук ???
Отзивите за него не са много добри,возел твърдо и спирал рязко.Всичко друго е супер.Според мен ,твърдата возия е заради скапаните релси в София.Мотрисата е изцяло нископодова и място за меко окачване няма.Най-меко возят нашите трамвай серия 900.
« Последна редакция: 02 Ноември 2008, 22:11:56 от toniemi »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #2 -: 02 Ноември 2008, 22:15:40 »
Не знам, какви са и що са, но темата ми се стори любопитна и реших да го постна тука.:)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #3 -: 02 Ноември 2008, 22:23:45 »
Трамваят е любопитен, но е пълна порнография на фона на идиотско-малоумната организация на движението в София, и особено на трамваите... Няма по-голяма кретения от това трамваят да се движи по средата на пътното платно в съвременен град и със спирките си да създава тотална бъркотия в движението на всички други МПС. Отдавна на всеки е ясно, че трамваят е най-бавният и неточен транспорт, за чието "издигане" не успяха да помогнат и километричните опашки на коли, автобуси и тролеи. В Будапеща са ми казвали, че той е най-бързият транспорт, но просто бил като метро - никъде не се засичал с другите участници в движението... Така че даването на пари за тия мотриси е поредната далаверка на някой мушмурок от общината... Да не говорим, че нито линиите, нито радиусите на завоите на софийските трамваи отговарят на стандартите...
« Последна редакция: 02 Ноември 2008, 22:26:23 от Best Ripper »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #4 -: 02 Ноември 2008, 22:30:47 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=939.msg12277#msg12277 date=1225657425
Трамваят е любопитен, но е пълна порнография на фона на идиотско-малоумната организация на движението в София, и особено на трамваите... Няма по-голяма кретения от това трамваят да се движи по средата на пътното платно в съвременен град и със спирките си да създава тотална бъркотия в движението на всички други МПС. Отдавна на всеки е ясно, че трамваят е най-бавният и неточен транспорт, за чието "издигане" не успяха да помогнат и километричните опашки на коли, автобуси и тролеи. В Будапеща са ми казвали, че той е най-бързият транспорт, но просто бил като метро - никъде не се засичал с другите участници в движението... Така е даването на пари за тия мотриси е поредната далаверка на някой мушмурок от общината... Да не говорим, че нито линиите, нито радиусите на завоите на софийските трамваи отговарят на стандартите...
Всеки ден се сблъсквам с простотията - на зелен сфетофар,трамваят спира,заради него и цялото движение на коли,докато се качът пътниците стане червено и после и трамвая и колите чакат да светне зелено...егати и простотията >:( >:( >:(
По-добре трамвая да намали и изчака да светне червено и тогава да спре на спирка,приз това време на зелено да се изтеглят колите и после на червеното да слизат пътниците....

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #5 -: 02 Ноември 2008, 23:00:53 »
Не се отнасяйте.
Трамваят е хубав, но не е нещо повече от всеки друг модерен такъв в нормалните градове.
Като единствен голям и много съществен недостатък, аз откривам ужасното окачване. Пътя бил виновен, че вози лошо... Пътя все още на много места е лош, обаче други трамваи возят отлично по него. На места има и нов хубав път, където също се усеща много твърда возия.
За скоростта - нашите най-грохнали гробници са правени за 65км/ч и ги вдигат, макар и малко със зор.

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #6 -: 03 Ноември 2008, 12:38:13 »
Спомнете си пасажа от "Бай Ганьо тръгна по Европа" с влака, където накапали лоени свещи по прозорците и опънали въжета с кафяво-жълти двукульори по коридорите.
Колкото и модерен да изглежда тоя трамвай, като се сетя какви хуманоиди ще се возят на него...  ::)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #7 -: 03 Ноември 2008, 16:47:36 »
Няма проблеми с твърдото окачване на мотрисата.. Просто отново ще се прехвърли проблема от болната глава на здравата - ще задължат всички пътници да се возят с меки пантофки и да си слагат дунапрени под задниците...  ;D  ;D

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #8 -: 03 Ноември 2008, 18:05:37 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=939.msg12307#msg12307 date=1225723656
Няма проблеми с твърдото окачване на мотрисата.. Просто отново ще се прехвърли проблема от болната глава на здравата - ще задължат всички пътници да се возят с меки пантофки и да си слагат дунапрени под задниците...  ;D  ;D
;D ;D ;D

lok45111

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #9 -: 04 Ноември 2008, 08:40:22 »
Вчера направих две пълни обиколки с мотрисата тип TMK-2200. Запознах се с техническите и експлоатационни особености на новото превозно средство и разговарях с хърватските инженери, придружаващи го по време на път. Упражних наблюдение върху поведението на мотрисата при потегляне, ускорение и спиране и установих, че ходово - спирачните и качества се доближават значително до тези на съвременните Европейски мотриси. Наличието на трифазни асинхронни двигатели намалява значително разхода на ток, а факта, че същите са капсуловани предотвратява евентуално попадане на вода и изваждането им от строя. Салона и кабината на водача са климатизирани. Вчера в салона непрекъснато бе поддържана температура 18 градуса. Управлението на мотрисата се извършва с комбиниран контролер "Тяга - Спиране". По време на движение, ръката на водача трябва непрекъснато да държи ръкохватката му натисната надолу, в противен случай след 3 сек ще се появи звуков сигнал с честота 600 Hz и ако няма реакция от страна на водача, след изтичане на още 3 сек ще последва екстрено спиране. Тази система за безопасност е активен тип и не е възможно изключването или изолирането и по никакъв начин.

Тъй като няма перфоратори и други средства за таксуване, пътниците се таксуват чрез откъсване на отрязъка "Контрола" от билетчето, а билетопродаването става от ватмана. По принцип трябва да има постоянно присъствие на двама - трима проверители, които да продават и билети за еднократно пътуване, но вчера с ватмана, с който пътувах , станахме свидетели на това безхаберие от страна на контролния апарат - контрольори нямаше. Поради тази причина функциите за билетопродаване и таксуване бяха поети от мен(ватмана не може в движение да работи с двете си ръце поради системата за бдителност). Тъй като имах възможността да направя своего рода преброяване на пътниците, ще изнеса малко информация тук. За един пробег от пл. Журналист до Колело Бъкстон продадох 24 билета и извърших таксуване на над 50 такива. Това може да говори за повишаване на приходите от тази експериментална линия. Нередовни нямаше. Всеки чинно идваше до кабината и питаше как се перфорира билета или желаеше да си купи такъв. Вероятно мотивирани от новите возила, гражданите развързаха и без това празните си кесии и чинно изпълняваха гражданския си дълг.

Освен за билетопродаване и таксуване, функцията на контрольорите е и да опазват мотрисата от вандалски посегателства. По принцип в салона има разположени 3 бр. камери, но същите са недостатъчни в български условия. Общо взето и Слава Богу, вчера посегателства нямаше, дано и за в бъдеще да няма.

Настроението в салона беше доста ведро и нетипично за возилата на Столичния Градски Транспорт. Хората помежду си коментираха новата техника и идваха да разпитат до кога и защо е тук. Имаше доста положителни мнение, противно на изложеното в медиите и Интернет, че народа недоволства от твърдото возене. Нека кажа накратко и за возията. Окачването на ТМК-2200 е хидравлично и при ниска натовареност на мотрисата(под 50%), возията наистина е твърда. Но тук важен фактор е и железния път, който е силно амортизиран и има необходимост от незабавната му подмяна.

Разписанието на експерименталната линия 5К не е въведено в системата за GPS контрол и поради това работата е затруднена. Общо взето, в кабината има едно разписание, което дори с летяща мотриса не може да се спази, поради което се кара на ритмичен график с почивки от 2 до 5 мин на Колело Бъкстон. На пл. Журналист почивки не се правят.

ЗА желаещите да видят на живо това чудо на трамвайното строене, линия 5К се движи ежедневно от пл. Журналист до колело Бъкстон по маршрут през ул. Алабин, пл. Македония, пл. Руски Паметник, бул. Акад. Иван Гешов(72, 74, 604), жк. Лагера(83), жк. Хиподрума и крайна спирка Обръщателното колело на ТМ 19 в жк. Бъкстон. В Неделя 09.11.2008 г., мотрисата няма да се движи поради извършване на техническо обслужване.

Ето и малко снимки, направени от мен:











Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #10 -: 04 Ноември 2008, 08:54:01 »
Цитат
Тази система за безопасност е активен тип и не е възможно изключването или изолирането и по никакъв начин.
Точно пък тук ти гарантирам, че най-много след 2-3 месеца тая непреодолима система ще бъде побългарена... и въпросният лост ще започне да се подпира с лакът, коляноо, задник, предник, а нищо чудно и изобщо да не се подпира... Аре бре, тая мотриса на българският инат и технически гений ли ще се опре... Как няма да може нашенскио ватмЪН от селу да си подпира празната кратуна, докато кара?! Пък и билети как ще продава с една ръка, нали има процентче от тях.. Може и да не кара, само билети ще продава...

lok45111

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #11 -: 04 Ноември 2008, 09:00:28 »
Тук ще опровергая казаното. Първо, персонала, работещ на тази мотриса е съставен само от висококвалифицирани и дипломирани водачи. За сега само 4-ма ватмани от Трамвайно депо Красна Поляна имат право да я управляват. Другото, което е важно да се спомене е, че българите нямат право да пипат нищо по устройствата на мотрисата. Ослужването се извършва от хърватски специалисти. Що се касае до изолирането или изключването на тази система за безопасност - това е невъзможно по ред причини, главно, че всичко се управлява по микропроцесорен път. Що се касае до продажбата на билети, ТМК-2200 е предвиден за автоматизирано билетопродаване чрез автомати. Не случайно има надпис на кабината на водача U OVAJ TRAMVAJ, VOZAČ NE PRODAJE KARTE. В мотрис №2282 е монтирана хърватската система за таксуване, която се състои от билетни автомати, разположени по един в челната и крайната секция. При евентуално закупуване на ТМК-2200, на същите ще бъде монтирана нашата система за таксуване, която също включва автомати за продажба на билети и на водача няма да му се наложи да извършва странични дейности.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #12 -: 04 Ноември 2008, 09:21:23 »
Разговарях с петима души (колеги) които по различно време са ползвали новата мотриса . И петимата бяха учудени на въпроса ми колоко твърдо вози.Всичките единодушно потвърдиха по-добрата возия от нашите трамвай , като най-често я сравняваха с возията на чешките мотриси.
Колкото до амортизацията на трасето , струва ми се , че не е подходящ аргумент ( освен ако пак има "майсторски" ръце оставени по него) тъй като в участъка от Руски паметник до мисля че  Княжево беше , трасето съвсем наскоро (в рамките на 1-2 години) бе тотално ремонтирано и подменено .Горе долу към края на тази операция се премести спирката на Пирогов и разшириха кръстовището там.
Това , че двигателите са капсуловани е достатъчно предимство пред нашите боклуци - от водата до сега те редовно дефектираха.Дано това капсуловане се запази и след евентуални текущи (или там каквито се наричат) ремонти.
 ;D

lok45111

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #13 -: 04 Ноември 2008, 09:25:15 »
Аз не останах с впечатление за лоша возия. Що се касае до пътя ни, отвратителен е. Българските кочини возят десетократно по - лошо. Чешките мотриси също имат не толкова мека возия. Смятам, че ТМК-2200 е изключително добър трамвай, още повече, че в ЗАгреб съм пътувал със същия и там возията е съвсем коренна. Вероятно се сещате защо - здравият железен път.

Капсулованите ТД със сигурност ще се запазят, тъй като всякаква намеса от наша страна ще бъде считана за промяна на конструкцията и е подсъдима.

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трамвай-стрела тръгна в София
« Отговор #14 -: 04 Ноември 2008, 09:27:54 »
Къв е тоо ECoS дет са го плеснАли там ?  :D