Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Трамвай-стрела тръгна в София

<< < (2/8) > >>

bdz43r:
Не се отнасяйте.
Трамваят е хубав, но не е нещо повече от всеки друг модерен такъв в нормалните градове.
Като единствен голям и много съществен недостатък, аз откривам ужасното окачване. Пътя бил виновен, че вози лошо... Пътя все още на много места е лош, обаче други трамваи возят отлично по него. На места има и нов хубав път, където също се усеща много твърда возия.
За скоростта - нашите най-грохнали гробници са правени за 65км/ч и ги вдигат, макар и малко със зор.

Der Hetzer:
Спомнете си пасажа от "Бай Ганьо тръгна по Европа" с влака, където накапали лоени свещи по прозорците и опънали въжета с кафяво-жълти двукульори по коридорите.
Колкото и модерен да изглежда тоя трамвай, като се сетя какви хуманоиди ще се возят на него...  ::)

Best Ripper:
Няма проблеми с твърдото окачване на мотрисата.. Просто отново ще се прехвърли проблема от болната глава на здравата - ще задължат всички пътници да се возят с меки пантофки и да си слагат дунапрени под задниците...  ;D  ;D

toniemi:

--- Цитат на: Best Ripper link=topic=939.msg12307#msg12307 date=1225723656 ---Няма проблеми с твърдото окачване на мотрисата.. Просто отново ще се прехвърли проблема от болната глава на здравата - ще задължат всички пътници да се возят с меки пантофки и да си слагат дунапрени под задниците...  ;D  ;D

--- Край на цитат ---
;D ;D ;D

lok45111:
Вчера направих две пълни обиколки с мотрисата тип TMK-2200. Запознах се с техническите и експлоатационни особености на новото превозно средство и разговарях с хърватските инженери, придружаващи го по време на път. Упражних наблюдение върху поведението на мотрисата при потегляне, ускорение и спиране и установих, че ходово - спирачните и качества се доближават значително до тези на съвременните Европейски мотриси. Наличието на трифазни асинхронни двигатели намалява значително разхода на ток, а факта, че същите са капсуловани предотвратява евентуално попадане на вода и изваждането им от строя. Салона и кабината на водача са климатизирани. Вчера в салона непрекъснато бе поддържана температура 18 градуса. Управлението на мотрисата се извършва с комбиниран контролер "Тяга - Спиране". По време на движение, ръката на водача трябва непрекъснато да държи ръкохватката му натисната надолу, в противен случай след 3 сек ще се появи звуков сигнал с честота 600 Hz и ако няма реакция от страна на водача, след изтичане на още 3 сек ще последва екстрено спиране. Тази система за безопасност е активен тип и не е възможно изключването или изолирането и по никакъв начин.

Тъй като няма перфоратори и други средства за таксуване, пътниците се таксуват чрез откъсване на отрязъка "Контрола" от билетчето, а билетопродаването става от ватмана. По принцип трябва да има постоянно присъствие на двама - трима проверители, които да продават и билети за еднократно пътуване, но вчера с ватмана, с който пътувах , станахме свидетели на това безхаберие от страна на контролния апарат - контрольори нямаше. Поради тази причина функциите за билетопродаване и таксуване бяха поети от мен(ватмана не може в движение да работи с двете си ръце поради системата за бдителност). Тъй като имах възможността да направя своего рода преброяване на пътниците, ще изнеса малко информация тук. За един пробег от пл. Журналист до Колело Бъкстон продадох 24 билета и извърших таксуване на над 50 такива. Това може да говори за повишаване на приходите от тази експериментална линия. Нередовни нямаше. Всеки чинно идваше до кабината и питаше как се перфорира билета или желаеше да си купи такъв. Вероятно мотивирани от новите возила, гражданите развързаха и без това празните си кесии и чинно изпълняваха гражданския си дълг.

Освен за билетопродаване и таксуване, функцията на контрольорите е и да опазват мотрисата от вандалски посегателства. По принцип в салона има разположени 3 бр. камери, но същите са недостатъчни в български условия. Общо взето и Слава Богу, вчера посегателства нямаше, дано и за в бъдеще да няма.

Настроението в салона беше доста ведро и нетипично за возилата на Столичния Градски Транспорт. Хората помежду си коментираха новата техника и идваха да разпитат до кога и защо е тук. Имаше доста положителни мнение, противно на изложеното в медиите и Интернет, че народа недоволства от твърдото возене. Нека кажа накратко и за возията. Окачването на ТМК-2200 е хидравлично и при ниска натовареност на мотрисата(под 50%), возията наистина е твърда. Но тук важен фактор е и железния път, който е силно амортизиран и има необходимост от незабавната му подмяна.

Разписанието на експерименталната линия 5К не е въведено в системата за GPS контрол и поради това работата е затруднена. Общо взето, в кабината има едно разписание, което дори с летяща мотриса не може да се спази, поради което се кара на ритмичен график с почивки от 2 до 5 мин на Колело Бъкстон. На пл. Журналист почивки не се правят.

ЗА желаещите да видят на живо това чудо на трамвайното строене, линия 5К се движи ежедневно от пл. Журналист до колело Бъкстон по маршрут през ул. Алабин, пл. Македония, пл. Руски Паметник, бул. Акад. Иван Гешов(72, 74, 604), жк. Лагера(83), жк. Хиподрума и крайна спирка Обръщателното колело на ТМ 19 в жк. Бъкстон. В Неделя 09.11.2008 г., мотрисата няма да се движи поради извършване на техническо обслужване.

Ето и малко снимки, направени от мен:










Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия