Спирачния генератор е електронен блок, и се прилага само за DCC, който на практика когато получи команда "стоп" от съответното управление, било то осъществено чрез компютърно управление и/или друг тип автоматизация, но винаги свързана с цифровото управление, започва да генерира асиметричен DCC, сигнал за участъка който контролира (обикновенно светофор), тоест при сигнал "стоп" на светофора, асиметричния сигнал , се "прочита" от дешифратора на локомотива и той изпълнява комадна "спри", която в съчетание с настройките му за плавно спиране осъществява спиране пред червен сфетофор.
Допълвам и едно съществено условие - само по новото производство (приблизително след 2005 г) , дешифратори "отчитат" асиметрично DCC. По-старите твърдо НЕ...
Повече по темата има тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1501.msg21302.html#msg21302ПП.Сега откривам , че
важни снимки и чертежи съм изтрил, както и че темата е останала недовършена....
Ще ги издиря и ще подновя там схемите и темата, при интерес.