Автор Тема: За теснолинейката Септември-Добринище  (Прочетена 9383 пъти)

muncho

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1376
  • Рейтинг: +14/-0
  • НО - Радост за всяко око
Приятели,този уикенд 26.11.-28.11.2010г. се оказа незабравим за мен и моето семейство.Осъществихме една наша мечта ,а именно -пътуване с теснолинейката по единствения запазен такъв път в България :гр.Семтември-гр.Добринище-гр.Семтември.Бих го нарекъл ,пътешествие.Изживяването и вълнението които изпитах са само част от удоволствието да се пътува с това влакче.Ще се постарая  с малко думи и много снимки,хронологично да Ви направя съпричастни към видяното от мен.В началото искам да Ви кажа ,че ще видите много красиви снимки на различните гари,но и доста които навяват тъга,че в тази наша държава /имам впредвид тези които рушат и чупят/ никога няма да се научат да пазим направеното от човека за човека.В късна есен е невероятно красиво по целия маршрут през гори и чукари,а само мога да си представя какво е напролет или когато завали сняг.Кондукторката на влак 16104,леля Вили  сподели: "34 години пътувам по тази линия и всяка зима е страшно красиво.Вали сняг,тъмнина,а локомотива осветява пред влака и имаш чувството,че си в тунел от сняг.А във  влакчето ,топло ,мохабет с различни хора...." Прав е Светлин като казва -там е друга България.Няма как да не  станеш приятел с цялата бригада на влака.Спира влака примерно на гара Велинград и началник влака съобщава-Има време за едно кафе. Или на г.Якoруда-Спокойно,изпушете си цигарите...и тогава ще тръгнем.
За първи път откакто имам фотоапарат ми изписа - memory card FULL-2 gb :yes:Някои от снимките може да не са на фокус,но почти през цялото време снимах на отворена врата  с една ръка,а с другата се държах :)
И така всичко започна от централна гара Пловдив с пристигането на експрес "Диана" ,с 10мин.закъснение / по нататък ще разберете защо споменавам това/ ,с който ще пътуваме до гр.Септември:
   

На гара Пазарджик трябваше да изчакаме експрес "Сл.Бряг" за Бургас ,който се движеше с 60мин.закъснение,съответно и "Диана" закъсня с 50мин.


Леко изнервен,че изпускаме влака за Добринище,пуша нервно на перона,когато ни успокоиха,че и 1,30ч.да закъснеем,теснолинейката ще чака :yes:.От 08.10ч. та  в 9.30ч.пристигаме в гр.Септември.С марш на скок ;D минаваме през подлеза и се озоваваме пред едно симпатично малко влакче,обвито цялото в пара ,което чака спокойно своите пътници:


А вътре -топло,уютно и чисто.Сигурно забелязахте,че прозорците са ПВЦ и шума е значително по-слаб от преди .Отварят се само на 1/3 от възможното и знаете ли колко малко ,почти никакви боклуци и бутилки има около линията,както ще видите.


Първа спирка : т.н. Пампорово/обикновен прелез/,не разбрах защо я наричат така .Наблизо има село и може би затова спира влака:


Влака влиза в гара Варвара.Този симпатичен шишко  ;D гледа лошо,защото като мине влака през поста му,той вдига едната бариера,след което препуска около 600-800 метра ,за да спусне бариерата от другата страна на гарата.Това всъщност е престоя на влака на г.Варвара ;D


Гара Варвара:


Багажния фургон от новата 2011г. го премахват :nono:.Той е само един за деня, в състава на влак 16103,който тръгва в 09.00ч от Семтември и на влак 16106 на 15.00ч.от Добринище.И малкото приходи от колетни пратки ги отнемат от теснолинейката  :angry:

Заминаваме от г.Варвара:


Влака поема по дефилето :good:




Хората по подръжката поздравяваха влака :give_rose: .На това място е сп.Марко Николов.Няма постройка,но имам някакви спомени,че оттук тръгват пешеходни туристически маршрути  и затова влакчето спира.

Следваща  спирка -Цепина



Продължаваме нагоре :yes:

Всички гледат влака ;D

Служебна спирка:

Преди гара Долене:

Пристигаме на г.Долене:

Кратък престой и влака е изпратен от началник гара:

И се започна едно "катерене" ;D

Същото място ,погледнато отсреща .Естествено това го снимах на връщане. :good:

От следващите снимки,може да добиете бегла представа за каква денивелация става въпрос :blink::

Линията се вижда пред постройката с продълговатия червен покрив.Снимам от около 2км ,в движение от влака:

На гара Костандово -среща м/у 16103 и 16102 от Добринище -06.40ч. към Семтември


Всеки по пътя си  ;D

Пристигаме на гара Велинград




Водонапорна  кула -гара Велинград

Заминаваме към сп.Велинград -юг


сп.Велинград-юг:




Останките на спирка Острец:


Продължаваме към гара Цветино:



Гара Цветино:


Спирка Св.Петка:



През тунели и гори пътуваме към гара Аврамово:




Спирка Пашово,влака не спира...гори тилилейски :yes:


Вижда се на следващите снимки,как се изкачва влака:



Гара Аврамово,най-високата жп.станция на Балканския полуостров.Тук трябваше да срещнем влак 16104,на 09,45ч.от Добринище ,но локомотива беше аварирал  на г.Якоруда :sorry:



Довиждане Аврамово :)

Спирка Смолево:


Времето навън стана само за пътуване :yes:

Завоя преди спирка Черна Места:

И самата спирка:



Пристигаме на гара Якоруда,където авариралата машинка на 16104 очаква помощ от Септември.Повредата е ниско налягане на маслото:




Снимките на гарата ги правих на връщане,но за да спазим хронологията ги слагам сега :good:



Спирка Юруково:



Спирка Дагоново:

Да изпратим влака


Гара Белица:




Спирка Генерал Ковачев:



Спирка Гулиина баня:




Гара Разлог.На снимката има час ,защото закъснението от 45мин. вече е наваксано.Какъв влак,а?Върви по точно от експресите :good:




Влак 16103 пристига на гара Банско:



Зареждане с вода:


Гара Банско на фона на Пирин планина:



Влака е готов да отпътува за Добринище


Спирка Св.Георги ,или може би църква


Едно изпълнено с емоции и вълнение пътуване приключва точно по разписание на крайна гара Добринище :hi:


Тръгвайки към хотела чувам познат звук ,обръщам се и виждам локомотивчето да прави маневра за да поеме по обратния път в 15.00ч. като влак 16106


Вместо епилог :
Последния редовен товарен влак е пристигнал на гара Банско преди 4 години.Последния редовен парен локомотив се е движил по тази линия през 1963 година на XXв./по информация на служители от г.Банско/

Апел към властимащите и тези от които зависи съществуването на тази линия:
Господа,не закривайте и не позволявайте да загубим едно национално богатство.Тази линия може да носи много приходи ако има малко повече реклама .
Пример : На връщане 28.11.2010г. забелязах два автомобила с гръцка регистрация които се движиха и изчакваха влака от Велинград почти до Варвара.като през цялото време снимаха с камера :yes:

За Вас снимките направи Димитър Милинич/muncho/ .Надявам се да Ви харесат! Очаквайте още снимки и видео по другите раздели,скоро :hi:

« Последна редакция: 29 Ноември 2010, 15:35:16 от muncho »

pavel75

  • Administrator
  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1304
  • Рейтинг: +97/-1
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #1 -: 29 Ноември 2010, 11:55:15 »
Мерси за фото разказа. Все едно и аз бях там.  :hi:

pach

  • Trade Count: (26)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8600
  • Рейтинг: +317/-28
  • TT-идеалният мащаб! Клуб BGTT, БДЖ-всички епохи,
    • За моделизма
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #2 -: 29 Ноември 2010, 12:00:45 »
Блазе ти...предполагам и домочадието вече пита "Кога пак ще го направим?"
 ;D ;D ;D
(а ние най-много за маса да се организираме...)

Благодаря ти за репортажа.
Апела го подкрепям напълно!!!
 :hi: :hi: :hi: :hi:

zazo

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1870
  • Рейтинг: +111/-0
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #3 -: 29 Ноември 2010, 12:16:49 »
Мите, браво и голямо благодаря.  :good:

ritchie

  • Trade Count: (29)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 413
  • Рейтинг: +13/-0
  • HO - II, III & IV
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #4 -: 29 Ноември 2010, 12:20:42 »
Митьо,  този  маршут  аз  съм  го  правил  на  23  септември  т.г.

Многото  съборетени  по  жп  трасето  правят  неприятно 
впечатление  и  само  загрозяват  пейзажа  на  иначе  прекрасната
природа.  Гледам,  че  ти  си  си  играл  да  ги  нащракаш  всичките,
като  че  ли  са  някъква  "забележителност",  но  по-скоро  навяват
тъжни  мисли  за  една  отминала  епоха ! 

gregary

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (29)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1030
  • Рейтинг: +136/-0
  • ІV и V,HO SBB DB RhB София
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #5 -: 29 Ноември 2010, 12:25:54 »
    Благодаря ти за снимките. :hi:Върнаха ме 13-14 г.назад,когато и аз-млад тинейджър с жена ми(тогава гаджета),направих ме тая преход и сега ми е мечта с децата да го повторим.Много е живописно и за това смятам да направя нещо и с НОм като макет.
   Дано властимащите вземат пример от Швейцария с теснолинейките и запазят линията като атракцион.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 754
  • Рейтинг: +72/-0
    • bgrail.info
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #6 -: 29 Ноември 2010, 12:31:08 »
Това с последния редовен товарен влак от преди 4 години ме заинтригува.
По принцип последните редовни товарни превози бяха през 2003 г с чифт смесени влакове, които караха товар само до Разлог. В тази връзка няма как преди 4 г да е имало редовни товарни влакове до Банско, с изключение на влаковете с релси, които се движат и сега през няколко седмици.

pach

  • Trade Count: (26)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8600
  • Рейтинг: +317/-28
  • TT-идеалният мащаб! Клуб BGTT, БДЖ-всички епохи,
    • За моделизма
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #7 -: 29 Ноември 2010, 13:03:43 »
Цитат на: gregary link=topic=2846.msg50085#msg50085 date=1291026354
    Благодаря ти за снимките. :hi:Върнаха ме 13-14 г.назад,когато и аз-млад тинейджър с жена ми(тогава гаджета),направих ме тая преход и сега ми е мечта с децата да го повторим.Много е живописно и за това смятам да направя нещо и с НОм като макет.
   Дано властимащите вземат пример от Швейцария с теснолинейките и запазят линията като атракцион.

Оооооо, още един "прикрит" чеТТник!!! (НОm) :spiteful:
Контактите напоследък с Гервасии, дават резултат (той е първият и в НОm) :hi:
 :pleasantry: :drinks:  :lol: :lol: :hi:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2143
  • Рейтинг: +13/-0
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #8 -: 29 Ноември 2010, 13:54:25 »
Чудесно!  :good:

Така както си направил тази снимка
http://i52.tinypic.com/aww1vc.jpg
ако се беше обърнал назад, щеше да видиш и това:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2524.0.html

Може би знаеш и не си имал време, но си е пропуск!  :good:

Mixy

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 825
  • Рейтинг: +70/-0
  • ТТ, DR & DB, IV+, София
    • SCARM - безплатен софтуер за компютърно миделиране на релсови планове и жп макети
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #9 -: 29 Ноември 2010, 14:08:31 »
Браво - чудесен снинков репортаж.  :good:

Относно товарните влакове - каква промишленост има в региона и какви товари са се разнасяли? Аз освен за дърводобив, за друго не се сещам...

pach

  • Trade Count: (26)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8600
  • Рейтинг: +317/-28
  • TT-идеалният мащаб! Клуб BGTT, БДЖ-всички епохи,
    • За моделизма
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #10 -: 29 Ноември 2010, 14:14:21 »
Доста неща...като строителни материали например.
(там не строят с по-различен цимент - все от равнината идва).
мисля че имаха и мебелни заводи, както и за дограма.
Въобще тове е интересен въпрос... :scratch_ones_head:
Сещам това/онова...
Банско преди 20 години (та до 2005) имаше и телефонен завод,
който работеше изключително за износ и т.н.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 754
  • Рейтинг: +72/-0
    • bgrail.info
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #11 -: 29 Ноември 2010, 14:22:22 »
Последните товари бяха мазут и балирани хартиени отпадъци за заводите в Разлог. Имаше индустриален клон и двете дизелчета серия 93-00 работеха предавателна и вътрешнозаводска маневра между заводите и гарата.
След закриването на товарното движение, клона беше демонтиран, заедно с половината гара Разлог.

TANO

  • Trade Count: (9)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: +84/-0
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #12 -: 29 Ноември 2010, 14:27:34 »
В момента промишлеността в района е ски в Банско и чай за три лева чашката пак там. Разюзданото строителство около Банско не го броим, щото материалите за него ги карат с автотранспорт - това железницата да спечели ако прекара някой вагон със строителни материали е смешна, глупава и наивна мисъл . Иначе някога в Разлог е имало целулозна промишленост. Велинград също се славеше с дървообработване и мебели - май всичко е умряло.
 Абе имам едни видеофилмчета от там, от 2003 и 2007 г. ама са по дълги от 10 мин. и ще трябва да ги цепя. И заслужава ли си масрафа да ги обработвам - ще има ли интерес към тях?

pach

  • Trade Count: (26)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8600
  • Рейтинг: +317/-28
  • TT-идеалният мащаб! Клуб BGTT, БДЖ-всички епохи,
    • За моделизма
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #13 -: 29 Ноември 2010, 14:32:45 »
Цитат на: TANO link=topic=2846.msg50098#msg50098 date=1291033654
В момента промишлеността в района е ски в Банско и чай за три лева чашката пак там. Разюзданото строителство около Банско не го броим, щото материалите за него ги карат с автотранспорт - това железницата да спечели ако прекара някой вагон със строителни материали е смешна, глупава и наивна мисъл . Иначе някога в Разлог е имало целулозна промишленост. Велинград също се славеше с дървообработване и мебели - май всичко е умряло.
 Абе имам едни видеофилмчета от там, от 2003 и 2007 г. ама са по дълги от 10 мин. и ще трябва да ги цепя. И заслужава ли си масрафа да ги обработвам - ще има ли интерес към тях?

Хей човече, това си е находка (вече) от графата "архивно" - сиреч да се чете "унищожено и никъде не можеш да го видиш".
Не ги цепи, ами се разбери с Павката (май ще почна да му взимам процент за реклама и менажерство :haha:)
и ги метнете там. Ние ще си ги дръпнем и гледаме.
 :dance1: :dance1: :dance1:
Сигурен съм, че всеки ще си намери по нещо
 и ще има "стоп"---> "фото" и т.н.
Това си е българско!!!

Best Ripper

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1974
  • Рейтинг: +217/-29
  • H0 (AC) & TT & Spur 1 - София
Re:За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #14 -: 29 Ноември 2010, 14:37:53 »
Евала, muncho!  :hi: :hi: :hi: