Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Постоянно осветление във вагоните

<< < (9/11) > >>

pach:
 :good: :hi:
Точно това е идеята на Goldcap (дословно - златен кондензатор, заради характеристиките му, които го приближават максимално всъщност до перфектния, необслужваем акумулатор) - да гарантира безпроблемното осветление на вагоните при кратките спирания по гарите , както и "ендъците" в захранването на вагоните при преминаването им през/върху изолирани участъци , като сърца на езици, кръстовища, контактни релси и други подобни.
 ;D ;D ;D

За самия златен кондезатор в моделизма ни има само един недосттатък - заради ценовата ножица (+ все пак ограничените размери на моделите ни) ние полваме по-нисковолтовите - до 5/6 V , което и налага монтирането на ограничителният ценер диод ( на схемата на Милен) или пък направо стабилизатори на напрежение от типа 7805 .

Mixy:
Да, суперкондензаторите (supercaps, ultracaps, goldcaps и т.н.) са нещо относително ново за мен, въпреки, че вече се ползват от години в електрониката и индустрията. Все още са доста по-скъпи от обикновените си събратя, но за нашите цели мисля, че цената им не е проблем, още повече, че и размерите им са идеални за вграждане в пътническите вагони.

pach:
Цената на 0,47 F / 5.5 V e около 3 до 5 лева бройката.
За жалост когато напрежението е над 10-12 V цената скача до към 20 лв/бр.
И за това вносът им е по заявка...докато първите са в наличност поне в два/три магазина на София - Комет, МТ-1 и Пулсатор.
Иначе технологията на този вид "безкрайно" заредени кондензатори позволява нещо невероятно - който знае в подробности от учебниците по физика как работи кондензатора -  му е ясно че площта на "плочите" е от първостепенно значение.
При обща площ на планетата Земя,  "едва" 7700 фарада, благодарение на новите микротехнологии и т.н. се произвеждат свръхкондензатори с капацитети над 10 000 фарада (!!!) , и големина колкото средно голям камионен акумулатор.
Но тъй като цената им е доста соленичка, за сега се твърди че такива "безкрайни" кондензатори се монтират на съвременните американски и руски подводници.
Впрочем от "теорията за контакт" произлиза  :haha: ,че това е извънземна технология  ;)тъй като на времето , технологичният пробив е направен едновременно в Щатите и Русия...
 ;D ;D ;D

Mixy:
Някъде имах останали от старите китове за осветяване на вагони с по 2 крушки на BTTB, ама не мога да ги намеря. А в тях имаше и схемичка как се разглобява и сглобява пътническия вагон. Някой има ли го това сканирано или на линк? Че ме е шубе да не счупя нещо докато се опитвам да си осветя вагоните в ТТ :)

pach:

--- Цитат на: Mixy link=topic=100.msg44353#msg44353 date=1279283922 ---Някъде имах останали от старите китове за осветяване на вагони с по 2 крушки на BTTB, ама не мога да ги намеря. А в тях имаше и схемичка как се разглобява и сглобява пътническия вагон. Някой има ли го това сканирано или на линк? Че ме е шубе да не счупя нещо докато се опитвам да си осветя вагоните в ТТ :)

--- Край на цитат ---

Ако става въпрос за Y-ка, слагаш вагона по покрив, на нещо меко но стабилно и просто разтваряш коша!
Тоест с два пръста (показалците) разтваряш леко коша (на малки жлебчета/щипки е) в района на талигата, а с двата палеца за талигата повдигаш нагоре. После същото от другата страна, като внимаваш , първата да не се върне на мястото си.
Сглобяването, е още по-лесно, обратно надяваш коша, и леко го щракваш докато си застане на мястото. Тук е уловката - вече гледай да не ти се завъртат талигите, че пречат да се сглоби и наблюдавай дали си изравнил коша и рамата в района над буферните греди от талигите.
Това е , няма страшно - не се чупят лесно , само трябва малко внимание и толкоз!
Успех!
 ;D ;D ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия