Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Постоянно осветление във вагоните

<< < (8/11) > >>

XRISTO:
Ето ти линк към тема, в която става подробно дума за въпросният кондензатор:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,588.75.html

Чети  в началото, за да не си изгубиш излишно време.  :hi:

eurostar:
Христо, за съжеление тази тема не ми върши работа. Не мога да отсея от цялото кое ми трябва. Няма страшно. Пламен ще ми обясни всичко в четвъртък. Тези електро-термини направо ме влудяват. Но няма как... половината от макета е електроника. Добре, че другата е дизайн!

XRISTO:

--- Цитат ---Цитат на Пач:
Набързо - кондензатори преди два месеца си купих от "Сат-elektronik" (една от многото фирми на Дейзи - имат магазин в централната им сграда в София)
--- Край на цитат ---

Тип "Gold-Cap" се водят кондензаторите, ето снимки:





На тази долната в ляво.И на мене времето ми е скъпо, но щом е за  колега - хобист, време ще намеря.  :hi:

eurostar:
Ще питам Pach за подробности за тази фирма.

Христо, толкова си ми помагал досега със съвети. Безкрайно благодаря. :hi:

Mixy:
Ето една схемичка и от мене. Едва ли откривам топлата вода, още повече, че това вече е коментирано в друг раздел, но пък може на някой да му е от полза.



Схемата е оразмерена за спален вагон с 4 бели светодиода, но може да се преоразмери според нуждите. При потегляне на влака, започва зареждане на supercap кондензатора, като консумацията при макс. напрежение е около 60mA. Зарядът на кондензатора е в пряка зависимост от подаденото напрежение и времето на движение на композицията. Светодиодите започват да светят с постоянна сила на светлината при преминаване на границата от 6-8V, като тя се запазва при нямаляване или пълно отпадане на напрежението в рамките на 5-10 минути (в зав. от капацитета и заряда на кондензатора). Първият резистор определя тока (респ. времето) за зареждане - колкото е по-малка неговата стойност, толкова по-бързо се зарежда кондензаторът. Премахването му не е желателно, тъй като това ще натовари захранването (особено при повече вагони), а и ценеровият диод почти сигурно ще изгори. Вторият резистор определя тока през светодиодите - колкото е по-голяма неговата стойност, толкова по-слабо (и по-дълго) ще светят светодиодите. Хубавото е, че тия LED-чета светят ярко при минимален ток и са достатъчни евтини за да се освети цяла една композиция с пътнически вагони, дори и при 5k съпротивление и 8-10 диода. Цената на елементите в схемата е под 10 лв, като най-скъп е supercap кондензатора (води се memory backup в Комет или goldcap на други места), а един светодиод е 60 стотинки.

Долното клипче е на същата схема, но оразмерена за 6 светодиода, с първи резистор 150 ома и втори резистор 1к. Трансформаторът е включен на прибл. 8V за около 10 секунди, след което го изключвам. Светодиодите продължават да светят, като на 3-тата минута светят с около 75-80% от първоначалната сила (мерено на око :))

Клипче на схема с 6 светодиода

Мисля си, че така спокойно може да се кара аналогов пътнически влак вечер, с престой от по няколко минути на гара, без "лампите" в купетата да "гаснат", докато композицията е спряла :) Може да се добави и ключе, което да изключва светодиодите при дневно каране, но засега не съм мислил да слагам такова. Схемата е приложима и за дигитално управление, но там кондензаторът става излишен.

По-натам ще се постарая да залепя елементите на платка и да осветя пробно един Y вагон в ТТ и ако стане добре, ще пусна снимки, ако не - ще пия една студена вода :)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия