Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
PIKO спрямо другите
mitko0888:
Това предполагам са бройки двуосни вагончета?
Да споделя и аз моето мнение за тягата на тези локомотиви, защото много обичам да ги тегля и меря:
Парният от стартовия сет може значително да се подобри - с тежести от въдичарите, калай за улуци или олово от баланс на гуми. Може и с букви от печатница (ако все още се намират). На снимката се вижда на кои места поема още около 40 грама, оригиналната тежест е 45 гр, двигателят е силно назад, така че тези нови грамове силно отпред и идват тамън. Тежестите се режат лесно с трионче за 1 лев. Страничните трябва да се залепят отвътре - напр. с монтажно тиксо, така че тледани отстрани да са скрити и да не се виждат. Освен че започва да тегли повече няма и да излита на стрелките и завоите.
69-ката предполагам е с пластмасова основа, иначе трябва да е доста по-добра от парния. В този вид подобрението и е трудно, но и за нея имам някои реализирани преди време "съвети".
За BR55 направо се учудвам че дърпа толкова! Въпреки че е четириосна, сцепното и тегло не се разпределя както на четириосните с талиги. Сигурно гумите (на последната ос) са и неизползвани или сменяни. Не я оставяй много да боксува и превърта, че тези бандажи се сменят трудно.
Четириосните с талиги си теглят много добре, защото имат по един двигател на всяка талига, все едно че са две двуосни машинки в едно. Това важи и за Е11 и Е44 (ако си ги купуваш). Вътре има място за още олово, но до сега не съм пробвал - на равно в завой R380 си теглят спокойно над 45 оси.
Ако си намериш и една Людмила (130), макар и само с две задвижени оси, при хубави бандажи и "правилната" посока ще тегли повече и от тези четириосни. 120-ката на старото Пико е с друго задвижване, но също е добро.
Иначе теорията за теглото е доста вярна и на практика. Има обаче и много други фактори, за тях друг път.
toniemi:
Този човек е дал снимки на разни локомотиви произвеждани от различни фирми през годините.Така може да сравните по външност едни и същи машини,но от различни фирми.
http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/0-f.htm
Парни с тендери http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/1-f.htm
Тендерки http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/2-f.htm
Дизели http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/3-f.htm
Електровози http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/4-f.htm
Мотриси http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/5-f.htm
mitko0888:
--- Цитат на: toniemi link=topic=3498.msg70051#msg70051 date=1325785250 ---... снимки на разни локомотиви произвеждани от различни фирми през годините.Така може да сравните по външност едни и същи машини,но от различни фирми.
--- Край на цитат ---
Аз ползвам и този сайт:
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Kategorie:Baureihe_%28Eisenbahn%29
niki:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=3498.msg70035#msg70035 date=1325775105 ---Това предполагам са бройки двуосни вагончета?
Да споделя и аз моето мнение за тягата на тези локомотиви, защото много обичам да ги тегля и меря:
Парният от стартовия сет може значително да се подобри - с тежести от въдичарите, калай за улуци или олово от баланс на гуми. Може и с букви от печатница (ако все още се намират). На снимката се вижда на кои места поема още около 40 грама, оригиналната тежест е 45 гр, двигателят е силно назад, така че тези нови грамове силно отпред и идват тамън. Тежестите се режат лесно с трионче за 1 лев. Страничните трябва да се залепят отвътре - напр. с монтажно тиксо, така че тледани отстрани да са скрити и да не се виждат. Освен че започва да тегли повече няма и да излита на стрелките и завоите.
(Image removed from quote.)
69-ката предполагам е с пластмасова основа, иначе трябва да е доста по-добра от парния. В този вид подобрението и е трудно, но и за нея имам някои реализирани преди време "съвети".
За BR55 направо се учудвам че дърпа толкова! Въпреки че е четириосна, сцепното и тегло не се разпределя както на четириосните с талиги. Сигурно гумите (на последната ос) са и неизползвани или сменяни. Не я оставяй много да боксува и превърта, че тези бандажи се сменят трудно.
Четириосните с талиги си теглят много добре, защото имат по един двигател на всяка талига, все едно че са две двуосни машинки в едно. Това важи и за Е11 и Е44 (ако си ги купуваш). Вътре има място за още олово, но до сега не съм пробвал - на равно в завой R380 си теглят спокойно над 45 оси.
Ако си намериш и една Людмила (130), макар и само с две задвижени оси, при хубави бандажи и "правилната" посока ще тегли повече и от тези четириосни. 120-ката на старото Пико е с друго задвижване, но също е добро.
Иначе теорията за теглото е доста вярна и на практика. Има обаче и много други фактори, за тях друг път.
--- Край на цитат ---
Не знам дали ще е от помощ, но да споделя сходен опит/ не съм пробвал за локомотиви - просто не разбирам толкова, че да отварям и да пипам))/Но на един хеликоптер трябваше да натежи носа, да се наклони малко напред и да полети по добре, мястото беше ограничено, с неправилна форма, та да не хабя усиля да режа и тн, метални парчета, използвах пластелин и хлебна гума- получи се, защо го споменавам тука, просто мястото, е още по ограничено , и може да се оформи и да се запълни всяка ниша. :drinks:
Сaprycorn:
Нека все пак да погледнем и външния вид. Ето как може да изглежда един стар локомотив на Пико (в случая Гютзолд) след като бъде "суперосан" в домашни условия.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия