Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

PIKO спрямо другите

<< < (10/23) > >>

staff123:
Да, така е! Точно разпределението на сцепното тегло е съществено. Примерно локомотив с колоосна ф-ла Со-Со (Людмила), на който само едната талига е задвижена, ще има сцепно тегло 1/2 от теглото на локомотива (приблизително), а ако и двете талиги са задвижени, то ще участва цялото. В крайна сметка излиза, че броят на сцепните колооси има значение.

bdz43r:
Да, в този смисъл разбира се има значение.

hristo:
Не знам защо когато трябва да се каже нещо в негативен план по отношение на ж.п. моделите, веднага се казва PIKO. Ако обаче разгледате моделите на другите фирми от преди 30-40год., ще видите, че почти при всички качеството е далеч по-ниско от това на тогавашното PIKO. Примери за това-бол. В ebay е пълно с продажба на стари модели от онова време. Разгледайте ги и ще се убедите. От личен опит мога да споделя, че старото PIKO е доста по-добро от тогавашните модели на LIMA, LILIPUT, KLEINBAHN и др. Изключение прави може би единствено ROCO. Погледнете дори някой модели на FLEISCHMANN от онова време. BR24 на PIKO, не се различава кой знае колко много от BR 24 на FLEISCHMANN.
Просто качеството на моделите сега е много по-високо от тогавашното. При всички фирми. Включително и при PIKO. За мен и сега PIKO си остава от водещите фирми. Новото им производство е на много високо ниво, особено при вагоните.
А това, че постоянно във форума се появява и ще се появява старо PIKO е нормално. Все пак до преди 10-15год. в България нямаше нищо друго освен PIKO! :)

mitko0888:
Вярно е че трябва да се сравняват модели от едно и също поколение и от един и същи клас, ако ще даваме оценка на Пико и друг производител.
Имах щастието да се сдобия с два нови модела - на Пико и Роко. Пико - стартов модел 218 за около 79 евра, Роко - playtime 215 май около 59 евра или 69. И аз, невярващ на писанията в световните форуми, прежалих сумичките за тях. И какъв е резултатът - Пикото в момента е за части, мотор и кардан вече са реализирани. А Рокото, което си купих едва ли не заради частите, ще се търкаля още дълго, макар че ми е единственото в епоха 5. Даже има и какво да му се твори. Който не е видял с очите си и не е пипнал - няма да повярва, както и аз не вярвах на ревютата в руския сайт, докато не ги сложих двата на масата един до друг. Определено по-добра детайлност на матрицата на Роко. Гола пластмаса в основния цвят за Пико. Петполюсен "професионален" мотор, макар и без маховик, сещате се за кого. Разни хитринки като връщане на талигите в право положение - пак се сещате за кого. В изработката - ВЪОБЩЕ няма място за сравнение - абсолютно прегледен монтаж, спойки, проводници и т.н. Забравих - за Роко. Вътре в Пикото - кълбо от безкрайно изтънени жички, които се късат с поглед. Лоши спойки, всичко закрепено с горещ силикон! Не искам да говоря за движението, за светлини и т.н. Единствено "предимство" на Пико - има си шофьор в едната кабина. Като добавя и конструкцията - половината страница е от металната рама, другата част - цветна, небоядисана пластмаса.  "Закачалките" се разпадат с поглед, едната пружинка изчезна безвъзвратно, просто не повярвах че може да има такова "гениално" решение. Добавям и моделна скорост от много над 250 км/ч, на светлините са спестени диодите (светят си във всички посоки в бяло), пластмасови оси на колелата и какво ли още не!

Каквото и да пишете в този форум, за същите, че даже и за по-малко пари, се купува прекрасно ново Роко Playtime - дизел ил иектровоз, в пъти по-добро от ново Пико!

Погледнете и едно парно евтино моделче на Роко, напр. BR80. Изработка на щангите, движение, обща визия... Превъзходно качество за цената си! Само контракривошипите отляво са на обратно, ама се преживява. Не че на Пико са правилни.

Може би е имало период малко след 1990, в който Пико да са направили голям скок нагоре, само че така са изскочили от една дълбока дупка, сравнено с другите масови производители. По-старите им модели също определено са били добри за времето си, макар и не колкото Roco и Maerklin. За мен определено въпросът в момента е с еднозначен отогвор - никакво ново Пико! Старото все още ще си го дондуркам от носталгия, или защото е без пари, за тунинговане и др.

ПС. Мнението ми касае само локомотиви. Ще се радвам на сравнителни ревюта по въпроса.

misan:
Спомням си,че първия модел  на G 8.1 на брат ми,имаше вградени в надбуферните фенери много красиви зелени кристалчета.Направо ме омагъосваха,като ги гледах.Не може да не се замислич,че този модел се е появил още през 1966 или 1967 година. Днес може да изглежда малко несъвършен ,но за непрентециозен човек като мен,качеството му е напълно достатъчно. И все пак,дори днес ,старите пиковски модели си имат своите ценители. Ако приемем,че човек се заразява от хобито на около 8-9 годишна възраст,вече имаме пето поколение  железопътни моделисти,които ценят тези модели.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия