Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf

<< < (6/8) > >>

Сaprycorn:
След 41-цата, Васко стартира и един много предизвикателен проект, а именно локомотив 45 001. Тук вече става дума за 7 осна машина с 5 осен тендер, които да се впишат в 380 мм радиус- задача трудна за изпълнение!
Частите, необходими за проекта, бяха следните- две 41-ци на Пико, два котела от 01 на Ревел, два чифта крила от 01 на Ревел, две пътеходни от 01 на Ревел, един тендер от 18 505 на Ревел, един мотор РФ 370 на Мабучи и около година и половина работа.
Първото притеснение беше, дали локомотивната кола тип 1-5-1 (но с база много по-дълга от другите 5-осни локомотиви) ще се впише в малкия радиус. За целта си спомням, че Васко изобрети специални връзки между сцепните щанги, които държаха щангите в една равнина и се "чупеха" във вертикална посока. Следващата крачка беше изработването на котела, пътеходното (с метална арматура отдолу), кабината и крилата- все части, които са характерни само и единствено за локомотивите 45 001 и 45 002 и които не се срещат при никоя друга серия!
Другото огромно предизвикателство беше 5-осния тендер, какъвто дотогава не бяхме виждали на модел. Васил измисли и изпълни по най-перфектния начин задвижването на трите твърдо лагерувани оси, а двуосната талига я направи със малък страничен разбег на централния болт, само токоснемаща. За пръв път при този модел, Васко реализира курцкуплунг между машината и тендера, който има кинематика и към машината, и към тендера! За пръв път при този модел бяха изработени новите шайби за колелата с по три дупчици- една голяма в средата и две по-малки отстрани! За пръв път пясъчните тръби достигнаха до глава релса, точно пред двигателните колела (при това рамата е "чупеща")! Тук към обработката на колелата беше добавен и нов момент- изтъняване на спиците!
Едва ли моите снимки са достатъчни за да илюстрират този колосален труд, но все пак вижте ги:









На последната снимка Васко искаше да се видят нитовете на тендера, просто защото са правени на ръка...

anubis:


И отново ювелирно изработената мазилна помпа- запазената марка на Васкопф. Затаяваш дъх  :hi: :hi: :hi:  Покрай перфектната изработка  не може да остане незабелязан фактът, че Васко не копира серийните производители и винаги намира оригинални свои решения за всеки проблем, които впоследствие се оказват най-доброто за дадения случай.
И да не забравя да честитя на  Каприкорн неговия 20-годишен юбилей от завръщането му в хобито  :drinks: 

zazo:
Гледам, гледам и не вярвам на ушите си. Бая леб има да изручаме още.

 :swoon: :swoon: :swoon:

Сaprycorn:
Ако се вгледате много внимателно, ще видите обърнатия противовес на втора сцепна колоос. Това е заради шатуна на третия (вътрешния) цилиндър на парната машина. Но как точно успя Васил да преработи обикновените колела от 41-ца на такива с обърнат противовес, така си остана загадка за мен!

toniemi:

--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg72302#msg72302 date=1328171556 ---Ако се вгледате много внимателно, ще видите обърнатия противовес на втора сцепна колоос. Това е заради шатуна на третия (вътрешния) цилиндър на парната машина. Но как точно успя Васил да преработи обикновените колела от 41-ца на такива с обърнат противовес, така си остана загадка за мен!


--- Край на цитат ---
Има какво още да се желае :bb2: :on_the_quiet:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия