Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf

<< < (5/8) > >>

Сaprycorn:
Да продължим темата!
Имаше в бившата ГДР едни състезания по ж.п. моделизъм, където моделите бяха разделени в категории и подкатегории. За локомотивите беше отредена категия А, и съответните подкатегории А1, А2 и А3. В категорията А1 състезателят трябваше да изработи всички части сам, единствено му се позволяваше да ползва фабрични колооси, буфери, куплунзи, двигатели и зъбни колела. В категорията А2 участниците имаха право да използват всякакви части от фабрични локомотиви, но да се получи нова локомотивна серия. При категория А3, състезанието беше т. нар. суперосване на фабричен модел. Както вече Сашо писа, всички модели на нашият приятел Васко биваха "суперосвани" и то толкова професионално, че ако се явяваше на състезанията в ГДР, щеше да бъде винаги носител на първа награда!
Ще си позволя да публикувам няколко непрофесионални снимки на суперосани модели от Васко.
На вашето внимание BR 05 Liliput






По-наблюдателните от вас сигурно са забелязали допълнителния кривошип на трета колоос отляво, който задейства един лостов механизъм, който задвижва мазилната помпа. Трябва да отбележа, че този механизъм е действащ, и че никой производител на модели (дори фирми като Микро Метакит и Микро Файнмеханик) не е успял да го направи в НО!

Сaprycorn:
Когато се върнах към хобито преди 20 години, най-напред се запознах с Адри. Адри пръв ми разказа за легендарния Васко, който бил много голям майстор и (цитирам дословно) си боядисвал колелата на парните локомотиви в червено! Аз разбира се се зачудих, защо трябва някой да боядисва колелата в червено, когато те са си червени и без да се боядисват. Трябваше да мине още една година, докато се запозная лично с Васко, и да видя неговите локомотиви с боядисани в червено колела...
Вижте ги и вие


widowmaker:

--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg72286#msg72286 date=1328131549 ---По-наблюдателните от вас сигурно са забелязали допълнителния кривошип на трета колоос отляво, който задейства един лостов механизъм, който задвижва мазилната помпа. Трябва да отбележа, че този механизъм е действащ, и че никой производител на модели (дори фирми като Микро Метакит и Микро Файнмеханик) не е успял да го направи в НО!

--- Край на цитат ---

При T8 на Brawa също е подвижен:
http://www.youtube.com/watch?v=fgIUBIt7B9I

Сaprycorn:
Пак в онези славни години колекционерите се разделяха на две големи групи. В първата малобройна група влизаха богоизбраните, които имаха 41-ца, а във втората група бяхме тези, които нямахме, но искахме да имаме BR 41 :) :) :)
Васко не само че имаше 41-ца, но и неговата вървеше най-тихо от всички, светеше най-силно от всички и беше най-лъскавата и с най-червените колела (с шайбички) :) :) :)



Сaprycorn:
И като се отвори дума за 41-ци, ето какво сътвори нашият приятел през 1997 година. Това беше неговият първи локомотив в категорията А2.
За проекта бяха необходими следните донори: една 41-ца на Пико, един котел от 03 на Ревел, комплект крила "Вагнер" от 01 на Ревел и едно моторче РФ 320 на Мабучи. Работата продължи около година. Целият котел беше гладко изпилен и абсолютно всички тръби, дръжки и кранчета по него изработени и монтирани отделно. Невероятна работа падна по оформянето на крилата и кабината. Всяко колело беше преработено по следната система: избиване от оста, шлайфане, полиране и оксидиране на реборда и бандажа, набиване в оста, изработване и монтиране на шайбичката и боядисване с аерограф. Тендерът получи нов двигател- Мабучи РФ 320, куплунг с кинематика между машината и тендера, както и кинематика на тендерния куплунг. Старите фенери на тендера бяха изпилени и заменени с нови, които стоят леко издадени пред буферната греда, както и допълнително поставен трети фар отгоре. Едва ли бих могъл да изброя, без да пропусна някоя от многобройните тръби и лостове, допълнително изработени и монтирани по рамата на локомотива. Фабричните бленди на талигите на тендера бяха изрязани и заменени с блендите на Ревел... Не, не мога да изредя всичко, което Васко направи по тази машина, въпреки, че бях пряк свидетел на целия процес на изработката.
Вижте няколко снимки:



 :hi: :hi: :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия