Автор Тема: Идеи за автоматизиран ЖП прелез  (Прочетена 31004 пъти)

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1770
  • Рейтинг: 251
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« -: 14 Януари 2009, 16:20:52 »
Да се включа и аз. Дай те идея как да автоматизирам бариерите на прелеза, така че да се задействат от подвижния състав. Имах идея за фотореле и лъч. При прекъсване на лъча да се свалят бариерите, но не мога да намеря готова схема. Ако имате по-елегантно решение и имате желание да споделите ще бъда много благодарен.
« Последна редакция: 15 Януари 2009, 10:43:53 от Dispatcher »

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11459
  • Рейтинг: 1052
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #1 -: 14 Януари 2009, 17:05:05 »
Павка , трябва ми малко време , да намеря схемата и ще ти я пратя. :blush2:
Изпълнява се със инфрачервени светодиодни клетки "излъчвател-приемник" в един корпус който е достатъчно малък да влезне между две траверси на НО.Чуствителен е достатъчно , та дори и станиолче не се лепи под вагоните и локомотива...
Изхода от електрониката е стандартен .
Ти какво ще сложиш за изпълнителен механизъм на бариерите?
"мигалки" от дясно на шосето (от двете страни на прелеза) със светодиоди ще има ли ?
 :) ;D
« Последна редакция: 14 Януари 2009, 17:09:26 от pach »

misho_tabakoff

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1274
  • Рейтинг: 5
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #2 -: 14 Януари 2009, 18:52:19 »
Цитат на: pach link=topic=991.msg17122#msg17122 date=1231945505
... Изпълнява се със инфрачервени светодиодни клетки "излъчвател-приемник" в един корпус ...
Наречи си го оптрон, че да не стават грешки.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1770
  • Рейтинг: 251
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #3 -: 14 Януари 2009, 19:46:30 »
Цитат на: pach link=topic=991.msg17122#msg17122 date=1231945505
Павка , трябва ми малко време , да намеря схемата и ще ти я пратя. :blush2:
Изпълнява се със инфрачервени светодиодни клетки "излъчвател-приемник" в един корпус който е достатъчно малък да влезне между две траверси на НО.Чуствителен е достатъчно , та дори и станиолче не се лепи под вагоните и локомотива...
Изхода от електрониката е стандартен .
Ти какво ще сложиш за изпълнителен механизъм на бариерите?
"мигалки" от дясно на шосето (от двете страни на прелеза) със светодиоди ще има ли ?
 :) ;D

Ще съм ти много благодарен за схемата. Изпълнителният механизъм мисля да е едно реле с крайно изключване на Конрад.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2442
  • Рейтинг: 11
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #4 -: 15 Януари 2009, 07:08:32 »
Pach, качи я направо в някоя тема от форума в раздела "аналогово управление".Тя би представлявала интерес за доста хора, четящи форума, включително и за мен.  :)

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11459
  • Рейтинг: 1052
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #5 -: 15 Януари 2009, 08:29:48 »
Цитат на: misho_tabakoff link=topic=991.msg17128#msg17128 date=1231951939
Наречи си го оптрон, че да не стават грешки.
:no:
Оптрона е херметически затворен и работи сам за себе си.Докато този елемент е отворен , и ако няма повърхност , в случая дъното на вагон , няма какво да отрази сигнала от излъчвателя обратно към приемника  и съответно няма индикация.
Освен ,че трябва да намеря схемата , трябва и да я проверим , че не съм я правил , но пък ако стане (вероятност на 90%) , в последствие на нейна основа може да се реализират датчици "присъствие" за обратна връзка по трасетата - тоест ще имаме възможност да ни указва местоположенията на влаковете в даден момент.
Това последното като част от по-голям проект за централизирано управление чрез пулт ( като при Стоян) или хардуер към компютърните програми по въпроса.
Павка какво смяташ да правиш с това конрадско реле - как ще задвижваш бариерите?
Намеря ли време , ще намеря и схемата.Хубавото на тия неща (аксесуарите) е , че могат да се монтират и на по-късен етап. :yes:

Цитат на: zazo link=topic=991.msg17124#msg17124 date=1231946109
Аз се обърках нещо. На Павел модула май е равнинен. После има снимка на три планински. Този с гарата също е равнинен. Ако няма преходен и някой е навит да размени планинско за равно чело, мога да направя преходния модул.

Това си е хубава идея - само още някой да прави модул... ;)

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11459
  • Рейтинг: 1052
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #6 -: 15 Януари 2009, 09:19:02 »
Zazo както си го написал , че разменяш планинско за равнино чело - не става  (поне на мен) ясно - ти какво чело даваш и какво искаш .
Знам човек дето дава планинско , и взима равнинно (ще ти се обади) , дано да стане номера , че тогава ще имаме направо два преливащи модула.
Ехааа , ако станат , бих казал , че ще имаме вече макар и измислена схемата на модулите (в смисъл че няма прилика с действителни места , нито пък план схема за развитие) , доста смислова все пак...

misho_tabakoff

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1274
  • Рейтинг: 5
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #7 -: 15 Януари 2009, 09:19:31 »
Цитат на: pach link=topic=991.msg17148#msg17148 date=1232000988
Цитат на: misho_tabakoff link=topic=991.msg17128#msg17128 date=1231951939
Наречи си го оптрон, че да не стават грешки.
:no:
Оптрона е херметически затворен и работи сам за себе си.Докато този елемент е отворен , и ако няма повърхност , в случая дъното на вагон , няма какво да отрази сигнала от излъчвателя обратно към приемника  и съответно няма индикация.

Има оптрони с процеп, корпусът е във формата на буквата "П" - в едното рамо е светодиодът, в другото рамо е фотоклетката. И пак можеш да го сложиш м/у две траверси. Има ги всякакви чешити на размери.

П.П. Да не забравяме, че оптронът може да е какво изцяло затворен в един корпус и да играе ролята на галванично разделяне на две вериги, така и като този, който описах на горния ред и се използва именно за цели като конкретната.
« Последна редакция: 15 Януари 2009, 09:25:08 от misho_tabakoff »

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11459
  • Рейтинг: 1052
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #8 -: 15 Януари 2009, 09:23:37 »
Хм , за тези с процеп трябва "нещо" да "виси" от влака и да минава през процепа , за да го задейства , а и те самите пък трябва да стърчат над траверсите... :haha:
Аз говора за система от излъчвател и приемник в една обща плоскост (между траверсите) , и те са идеални за нашият случай.
Такива "П" - образни смятам да ползвам за контрол на обръщателният ми кръг в депото. ;)
Бах , пак ще трият тема , че я оцапахме... :blush2:

misho_tabakoff

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1274
  • Рейтинг: 5
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #9 -: 15 Януари 2009, 09:28:44 »
Са ще кажа на Лъчо да отцепи темата, че стана интересна.

misho_tabakoff

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1274
  • Рейтинг: 5
Автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #10 -: 15 Януари 2009, 09:35:28 »
Цитат на: pach link=topic=991.msg17122#msg17122 date=1231945505
Павка , трябва ми малко време , да намеря схемата и ще ти я пратя. :blush2:
... Изпълнява се със инфрачервени светодиодни клетки "излъчвател-приемник" в един корпус ...
Пачи, така както го беше написал "в един корпус", ме подведе за идеята ти.

Цитат на: pach link=topic=991.msg17157#msg17157 date=1232004217
Хм , за тези с процеп трябва "нещо" да "виси" от влака и да минава през процепа , за да го задейства , а и те самите пък трябва да стърчат над траверсите... :haha:

Това "висящото" нещо спокойно може да бъде колелото на локомотива. Оставяш 1мм разстояние м/у две съседни релси, слагаш там оптрона (или отделно излъчвател и приемник, все едно), и когато колелото мине покрай този процеп, ще прекъсне светлинния лъч и ще задейства електрониката.

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11459
  • Рейтинг: 1052
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #11 -: 27 Януари 2009, 12:04:22 »
Чудех се от къде най-бързо да ти представя оптрон с въздушна междина , като този за който аз говоря - излъчвател и приемник да са в една равнина , пък то най-близкото място се оказа главата на този сайт .
По специално тук от форума , тази схема правил ли е някой?

Оптрона го има в Комет и предполагам , че bdg43r именно него е употребил в броячите на вагони по коловозите  за своя макет!
Доколкото си спомням , той спомена за бели лепенцчици под  дъната на кошовете.
Аз съм стигнал до проверка - сработва от ръката ми на 5-6 см. от него.
Значи би трябвало да работи ...

Ако искате по друга схема с този оптрон , казвайте , ще я експериментираме заедно (следващата седмица евентуално)?

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11459
  • Рейтинг: 1052
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #12 -: 27 Януари 2009, 12:24:12 »
Ето една подходяща схема . :yes:



пък тя лесно се преустройва , в дедектор за присъствие (на подвижен състав) ;)



Ако изходният ток на операционните (дават го окоро 100 mA) не ви стига , може да се добавят обикновенни транзисторни ключове и шапка на тояга.
 ;D

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11459
  • Рейтинг: 1052
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #13 -: 27 Януари 2009, 12:27:00 »
Павка , наемаш ли се да я експериментираш?  :)

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1770
  • Рейтинг: 251
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #14 -: 27 Януари 2009, 12:32:22 »
Ще трябва. Само да поразгледам схемата на спокойствие.