Така е и така ще бъде.
Има обаче и нещо друго, аз лично не виждам голям смисъл хобист да се вози на влака ако не е пенсионер, неговото място е отвън и отпред с апарат

. Идете на гарата, заложете се по мостове, надлези и поляни с добра видимост към трасето, вариант е и гонитба с влака, но не навсякъде това е възможно.
Мен лично много повече би ме изкефило някой да направи снимки по метода на
Mitch Goldman от линка долу. В немския фото-форум -
www.fotocommunity.com вече има последователи на такова снимане, но все още опитите са твърде плахи. Явно дисциплинираността на германците не им позволява да се отпуснат колкото трябва.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,534.msg28030.html#msg28030За целта се изискват доброволец шофьор и удобен път покрай трасе. Ако някой е навит, можем да се пробваме, само кажете къде има удобни трасета!
Как се прави такава снимка?Отговор:
С ниска скорост на снимане! Всички снимки горе имат EXIF и може да видите сами, че всички без изключение са правени при скорости на затвора от 1/6 до 1/30 s (0,033-0,166) s и бленда 9-22.
И как по-точно става това?
Апаратът трябва да има някой от следните режими на снимане "приоритет на бленда" (
Av за Canon) и/или "приоритет на скорост" (
Tv за Canon) и/или "пълни ръчни настройки" (
M за Canon) и възможност за ръчно поставяне чувствителността на матрицата - на минималното
ИСО - 100 ИСО, или колкото е минималното за конкретния апарат.
Примерно в режим "приоритет на бленда" - слагате такава бленда (8-16), че автоматиката сама да определи скорост в горните граници (1/8-1/30) s.
или
В режим "приоритет на скорост" - направо слагате скорост в горните граници и автоматиката сама определя блендата за нея.
Ако апаратът има
стабилизатор и при положение, че ще снимате "от ръка" и от движеща се кола - стабилизаторът непременно включен!
-----------------------------
На
автоматични настройки такива снимки не могат да се получат, автоматиката ще направи следното:
- ще сложи максимално отворената бленда, примерно 4
- ще сложи и скорост като за нея - 1/100 или 1/200 и ефектът вече няма да го има - ще заковете спиците
- а като сложи и високо ИСО - 200 и нагоре - първо, потъвате в шумотевицата на матрицата от високото ИСО; и второ, това още повече ще вдигне скоростта на снимане и ефектът съвсем ще изчезне.
Успех!

П.П. Забраих нещо много важно да кажа: Снимането на такива ниски скорости, още повече от ръка и в кола ... с дупки по асфалта и всички други екстри, педполага
много голям процент брак от кадрите, т.ч. не се плашете и правете повече кадри, не се стискайте с няколко кадъра само. Ако 2-3 от 10 са добри това е много добро постижение.