Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 409449 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #300 -: 31 Януари 2011, 14:11:02 »
Неясно съм задал въпроса,но пък получих добри отговори!Въпроса ми по скоро:
 -Кога парата се е предала напълно като ново производство по света?
Или по друг начин казано:
-Колко време трае прехода от парната към ел тягата?
Това всичко общо за цял свят.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5588
  • Рейтинг: 650
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #301 -: 31 Януари 2011, 14:39:00 »
Отговорът според мен е: Преходът е налице и днес! Именно заради страни като Китай, в които все още масово се ползва парна тяга за отвозване на влакове.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #302 -: 31 Януари 2011, 14:43:30 »
И да допълня. Кога в България е прекратена редовната експлоатация на парни локомотиви, тоест за редовни товарни и пътнически влакове? Едва ли някой помни кой е последният редовен влак с парна тяга по нормалните и теснопътни линии. Иначе в бившата ГДР си е имало парни локомотиви в редовна експлоатация, в това число и за пътнически влакове по главните линии, не говоря за теснолинейката в Харц, плътно до обединението.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #303 -: 31 Януари 2011, 15:03:59 »
За България има по знаещи от ме,но официално по "приказки от по големите" с влак за Панагюрище 1979г ,после обаче продължава да се използва още на места ,едно от който Ямбол Елхово.Повтарям това са приказки който съм слушал от по старите колеги не пледирам че е така.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5588
  • Рейтинг: 650
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #304 -: 31 Януари 2011, 15:09:25 »
За маневрена дейност много след това, май! Някъде до към 1985г. или нещо такова... Я по-добре някой по-знаещ да каже.

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #305 -: 31 Януари 2011, 16:34:34 »
Например 16.01 работеше редовно по 24-та и 25-та линии до 1988г. Заводски маневри доколкото знам докъм 1990-91г.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #306 -: 31 Януари 2011, 17:10:18 »
От 1992г до 1995 съм пребивавал в познатото ПЖИ.Тогава парна машина в някоя от тез години обслужваше клона към гара Пионер.Коя беше тя?Мисля че беше мазутка.Тогава съм си викал тез са луди ;D Нали съм си заклет фен на ел. тягата  :yes:.Днес обаче немисля така.(нищо че това със фена пак е така  :haha:)

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 233
  • Рейтинг: 18
  • HO-София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #307 -: 31 Януари 2011, 18:46:35 »
Не съм сигурен, но между 1992г. и 1995г. единствената възможност е да са били или 01.23, или 26.26 на някое пробно пътуване до гара Пионер. Други тогава май вече нямаше в движение.

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #308 -: 31 Януари 2011, 19:10:12 »
В тоз период нито 01.23, нито 26.26 бяха в движение, защото едни началници в дирекцията забраниха. Вероятно си виждал някоя 15-ка от студения резерв, щото ги палеха ежегодно и всяка една трябваше да навърти някакви километри, и ги използваха за развозване по клоновете.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #309 -: 31 Януари 2011, 19:22:49 »
 Направо ме "разби"!Като върна лентата назад наистина май лодка беше.Движеше се много често че даже и по ПДР работеше.Но не това е което ме "разби",а това че явно чисто читави машини са погубени.Какво ли се учудвам като аз лично участвах във ваденето на цветните метали от 04та серия(тез който бяха на гараж в депо КВ до към 1996-1997г) :resent: :resent: :resent:
А за парния багер там направо сърцето ме боли.Бай Стоян как си го потдържаше и работеше с пълна сила.И той замина.Днес може да е по частите на някой автомобил или к`во ли не.....

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #310 -: 31 Януари 2011, 19:38:18 »

Малко от архива.Сори за качеството ама такава ми беше някога сапунерката,пък и никога несъм имал претенций че съм фотограф.
Само който е виждал това наживо,може да оцени гледката! :give_heart: :locomotive:

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #311 -: 31 Януари 2011, 19:55:37 »
Имам спомен, че някой ги правеше точно тия багерчета, мисля че Weinert. Някой знае ли точно?

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #312 -: 01 Февруари 2011, 10:05:02 »
Цитат на: anubis link=topic=1380.msg53501#msg53501 date=1296496537
Имам спомен, че някой ги правеше точно тия багерчета, мисля че Weinert. Някой знае ли точно?
Аз знам точно: ЖПЗ "Георги Димитров" - София. Конструкцията е чисто българска и на модел точно тез багери никъде никога не са правени.

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #313 -: 05 Февруари 2011, 03:33:17 »
Ето и една новина, идваща да ни покаже, че парната епоха не е съвсем приключила и с малко иновации може да се окаже алтернатива на традиционните двигатели.
http://novini.dir.bg/news.php?id=7930900.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5588
  • Рейтинг: 650
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #314 -: 28 Февруари 2011, 09:27:28 »
Колеги, наближава 06-ти март, а доколкото зная тогава две групи с два парни лока потеглят в различни посоки да разглеждат България. Някой знае ли час на тръгване от гара София, посока и пр.?
Аз лично ще направя всичко възможно да ескортирам 05.01 до някъде (до гара Септември май), тъй че ако има мераклии, можем да го обсъдим тук. :)