Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 456604 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #600 -: 28 Септември 2011, 08:59:30 »
Цитат на: liro4605 link=topic=1380.msg65446#msg65446 date=1317142977
http://www.youtube.com/watch?v=s7fM2zPQ2PE

Тук въпреки лошото качество може да се насладите на доста неща който вече ги няма.

В третата част може да се види БДЖ-26,26 в движение!!!
http://www.youtube.com/watch?v=UyGerlJwcl4&feature=related

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #601 -: 06 Октомври 2011, 14:20:09 »


Атракционен влак само за/със чужденци...

Цитат на: marvitch
Разписание:
07.10.2011
05.01 с два вагона
от ЦГ София 11.30 тръгва за Банкя
обратно от Банкя за София тръгва в 13.30
;D ;D ;D

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #602 -: 09 Ноември 2011, 17:18:30 »
Три много хубави клипа, озаглавени "БДЖ Спомени от 90те Години BDZ Memories From 90s" с номера Pt1, Pt2 И Pt3:

http://www.youtube.com/watch?v=s7fM2zPQ2PE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ceyvnyIZ9z4&feature=related

и

http://www.youtube.com/watch?v=UyGerlJwcl4&feature=related

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #603 -: 09 Ноември 2011, 20:35:20 »


ЦИТАТ -"Но погледнете само преди 40 годони каква гледка е представлявал обикновения пътнически влак Петрич - София No 503, начело с локомотив 15.115 и 15.147, в междугарието Драгичево-Владая на 26 септември 1965г."

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #604 -: 10 Ноември 2011, 14:06:49 »

Поздрав за притежателя на 14ката

Двете релси който се виждат перпендикулярно отиват към "гаража" на дрезините.Поставяли са се на ръце на линията и са се сигнализирали с вдигнат на прът червен флаг.Такава има някъде останала по варненско.Съките си имат и вагончета с дървени калодки който също се поставят ръчно на линията.Ще снимам някъде такъв "гараж",ще е интересно да се пресъздаде на макет.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #605 -: 10 Ноември 2011, 14:26:08 »
Благодаря за поздрава!  :hi:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #606 -: 11 Ноември 2011, 09:14:42 »

МаКеДоНсКа ЖеЛеЗнИчКа  :locomotive:

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #607 -: 09 Декември 2011, 08:27:33 »

Dimitar Baev

  • Trade Count: (10)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 61
  • Рейтинг: 1
  • ТТ - BR110, IV ep., Русе
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #608 -: 11 Март 2012, 23:51:40 »
Здравейте всички, които обичате парата!

Вижте какво съм снимал онзи ден за вас на гара Загреб - Главни колодвор!

http://bg.fotoalbum.eu/dimitar_baev/a683993

В директорията има още снимки на хърватски пътнически вагон, както и на словенски, на маневрен лок, на робел машина. Всичко  е заснето ( с телефон обаче) по линията Загреб - Любляна. Няма да ви обяснявам, колко любезни са хората по касите, кондукторите, гранични полицаи и митничари! О Боже, ами те всички говорят и английски! Някой да се е пробвал да си купи билет от гара Варна, или София, да не говорим за Трявна, Търново или друга туристическа дестинация у нас. А между другото влака си тръгна, забележете, ..........................без секунда закъснение, а пък и взе та стигна точно навреме в Любляна, където "някой некадърен чиновник" бе помислил за точна обвръзка с шатъла за летището. Да, това е нормално за европейските демокрации. Но това се случва на Балканите. С малката разлика, че и двете държави са били 400 години под Австрийско владичество.

Проверката на границата стана в движение - едновременно с тръгването на влака от Загреб, минаха граничарите, които с ръчни терминали с ГПРС провериха паспортите и усмихнати си заминаха. След тях бяха и словенските им колеги. На гара Добова локомотива бе сменен за 12 минути, а маневриста незнайно защо беше с мноооооого чиста униформа. Явно тям не се цапат.

Приятели, не съм пътувал с влак от 15 години (като се изключат летищни трансфери), но бях очарован от работата на хървати и словенци.

И с право не искат да влизат в ЕС! Те отдавна са там!

Надявам се да ви хареса!


П.П. Нещо не мога да се справям с качванто на снимки тук на форума! Или аз съм лаик или нещо не е както трябва!

ПООООООМММММООООЩЩЩЩ!

« Последна редакция: 12 Март 2012, 00:17:48 от Dimitar Baev »

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #609 -: 12 Март 2012, 00:01:42 »
Охоо, бронирания локомотив на Сталин  :give_heart:

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #610 -: 12 Март 2012, 00:13:54 »
Цитат на: JesusBlack14 link=topic=1380.msg74805#msg74805 date=1331503302
Охоо, бронирания локомотив на Сталин  :give_heart:
Това не го разбрах? Кой е брониран и на кого викаш Сталин?

Dimitar Baev

  • Trade Count: (10)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 61
  • Рейтинг: 1
  • ТТ - BR110, IV ep., Русе
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #611 -: 12 Март 2012, 00:20:48 »
А забравих, забележете, че на всеки вагон има списък с месечната ревизия на вагона. Интересно ми е дали прешаблонират кат нашите или наистина влизат.
 :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono:

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #612 -: 12 Март 2012, 00:34:56 »
Не знам. Имам някакви спомени че този локомотив е на Сталин. А и на локомотива отпред пише  Йосиф Сталин  :scratch_ones_head:
Говорили сме си с приятели на тази тема и затова му викам така  :)  Това не е ли въпросния лок  :)


Това ми излиза като напиша -- локомотива на Сталин  :)
« Последна редакция: 12 Март 2012, 00:37:19 от JesusBlack14 »

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #613 -: 12 Март 2012, 00:58:38 »
Не, Косьо, това просто е локомотив с аеродинамична форма, обслужвал т. нар. влакове "Червената стрела". А защо са го кръстили Йосиф Сталин, само те си знаят.
Ето, прочети тук: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%A1_(%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B7)
Цитат
В 1937 году завод выпустил паровоз ИС20-16, на котором в качестве опыта был установлен обтекаемый кожух. Ещё в начале 1930-х НИИЖТ совместно с Московским авиационным институтом провели комплексные испытания модели локомотива в аэродинамической трубе, в ходе которых выяснилось, что при скоростях выше 100 км/ч применение обтекаемого кожуха, благодаря снижению воздушного сопротивления, может дать выигрыш в мощности в 200—250 л.с. Проведённые испытания данного паровоза также подтвердили значительное снижение вредного сопротивления паровоза на высоких скоростях, благодаря чему ИС20-16 смог разогнаться до скорости 155 км/ч. В дальнейшем эти результаты были использованы при создании скоростных паровозов типа 2-3-2 (П12 и № 6998)[8]. Также в 1937 году один из паровозов серии ИС (а именно ИС20-241) был представлен на Всемирной выставке в Париже, где получил премию Гран-при (обойдя при этом польский Pm36)[9].
« Последна редакция: 12 Март 2012, 01:00:16 от topalov »

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #614 -: 12 Март 2012, 01:05:06 »
Ок. Не съм се ровил из нета. Мерси за инфото   :good: