Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 500005 пъти)

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #330 -: 23 Август 2013, 12:21:37 »
Привет!
Наскоро се навършиха 21 години от катастрофата в Казичене-тази между ЕВ „Слънчев бряг",начело е била 46 020 и маневра,начело на която е стоял 06 110.
От доста време имам много питанки(нормално за мен),относно катастрофата:
1.С колко км/ч е бил ударът?Някъде го пишат точно 100км/ч,другаде 97км/ч,чел съм даже и скорост 92км/ч.
2.В коя гърловина е станало всичко?-страна Елин Пелин или страна Искър?
3.Каква е точната причина?Някъде го пишат,че машиниста на 06 110 бил се напил,другаде пък,че гледал назад към състава и не забелязъл затворения светофор,а някъде бяха писали,че след като 06 110 влязъл в главния коловоз,по който бил маршрутът на Слънчев бряг,входния или предупредителния светофор на Казичене се затваря.Това става точно след като експреса минава покрай него и така машинистите му не го виждат и не правят опит за спиране(поне докато не виждат 06110).
4.Колко и какви са унищожените вагони,как точно се е "развила" катастрофата-страничен или челен е ударът,вагоните забиват ли се в локомотива(както обикновено става при такава катастрофа).В Локомотивния форум четох,че ЕВ е бил "разпран по дължина".
5.Този въпрос е свързан е с детайли и много не държа на него-какво е превозвал товарният влак,освен върху релсовия път и контактната мрежа има ли и други поражения в района на гарата,какъв е бил състава на експреса в конкретния ден,има ли поражения върху трети влак(ако е имало такъв в района на гарата)?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #331 -: 23 Август 2013, 13:15:40 »
Мога да отговоря по Въпрос 2 - всичко се случва в гърловината откъм гара Искър и частично по Въпрос 4 - ударът е бил страничен, шестицата се забива в пътническата композиция (в локомотива, който в последствие е бракуван), докато същата минава покрай нея в същата посока.
« Последна редакция: 23 Август 2013, 13:18:11 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #332 -: 23 Август 2013, 13:22:59 »
Тогава се говореше, че маневрата не е е била изтеглена достатъчно след стрелката (зад белия знак )
и заради това е разпорила преминаващия на скорост експрес странично, чийто машинисти отдалече видяли спрялата маневра,
но мислели че е на безопасно отстояние от техния коловоз, а когато приближили, било късно да реагират.
Но тук има професионалисти които знаят точно какво и как е станало, та ще кажат струва ми се!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #333 -: 23 Август 2013, 14:13:07 »



Според тези снимки 06 110 се е движел напред - иначе няма как да бъде смачкан толкова.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #334 -: 07 Септември 2013, 20:38:18 »
Изглежда съм се заблуждавал за катастрофата и то доста!Мислих,че всичко става от страна Елин Пелин,че ударът е челен,че шестицата излиза от отклонителния коловоз и навлиза напълно в подготвения втори главен коловоз за Слънчев бряг.
В една статия,която не знам колко е вярна,пишеше,че всъщност третия вагон е бил с най-много поражения и че по-голямата част от жертвите и ранените са там.А всъщност предния вагон е бил също пътнически и би трябвало да е с повече поражения.Предполагам,че третият вагон така е бил в състава на влака,че купетата са били от страната на страничния удар,за разлика от купетата на втория и 06 110 е разпорил направо купетата.Това са само разсъждения.

От известно време си мисля за нещо:Интересно е,че броят на катастрофите през втората половина на 80-те рязко скача.
Синият Дунав,чийто локомотив е обезобразен след като го помита ТВ на Гривица,катастрофата на Златни пясъци на Одърне,рапорената Янтра на Илиянци,опожареният БВ Бургас-Плевен на Михалци-Стамболово след удар със саморазхлабил се(мисля,че това беше причината) товарен влак,отново Златни пясъци,този път на Роман заради пропуснатият указател за намаление се преобръща в Искър,и още куп катастрофа на изпуснати локомотиви,влакове и сблъсъци на товарни влакове в периода 1987-1989.Сещам се за един сблъсък на товарен влак с локомотив или друг товарен влак в изходните стрелки на гара Владо Тричков,при който загива машинист,и тази катастрофа става точно на Коледа сутринта през 1988 или 1989. Дали всички тези катастрофи са заради непрофесионализъм,грешки и безотговорност?

П.С.-оффтопик
Като описвах случая със Синия Дунав се зачудих дали е "чиИто" или "чиЙто".Може и да имам грешка.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #335 -: 07 Септември 2013, 20:48:59 »
Щом е един локомотив, ще е чиЙто.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #336 -: 08 Септември 2013, 18:08:51 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=3179.msg90980#msg90980 date=1378575498
Дали всички тези катастрофи са заради непрофесионализъм,грешки и безотговорност?
Да. Има много други косвени причини и предпоставки, но тази е главната и обща между всички случаи. Не толкова грешки, колкото безотговорност и слаба подготовка.
Сега такива инциденти са рядкост единствено благодарение на в пъти по-малкото влакове. Наскоро група изпуснати от гара Искър вагони отиде чак в Подуяне, преди това други вагони бяха изпуснати от София-север и се върнаха в Илиянци.
Челният удар между влакове 10351 и 293 край Драгоман от преди 2 години е съвпадение на грешки или съзнателни нарушения на 8-10 души... представете си колко често тези нарушения се правят без да съвпаднат или без да се стигне до последствия.
« Последна редакция: 08 Септември 2013, 18:17:21 от bdz43r »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #337 -: 08 Септември 2013, 19:38:03 »
Искам подробности за случаите,особено за този на Подуяне!!!Как така са изпуснати?!Наклон ли има между гарите,откачат се от композиция ли?Какво значи наскоро-преди месеци,дни,седмици,година-две?Коя е точната дата?В коя част на деня е станало,имало ли е застрашени влакове?От такава голяма гара не е ли имало някой да забележи?Как са спрели изпуснатите вагони-/пътнически или товарни?/-да не е бил сблъсък с друг влак или вагоноизхвъргачката сама е спряла вагоните?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #338 -: 08 Септември 2013, 19:49:04 »
Още малко ще поискаш час, минути и имената на служителите... не ми се рови за дати, а и едва ли има значение.
Наскоро - преди няколко месеца, до 1-2 години.
На гара Искър има наклон в посока Подуяне. Вагоните са оставени на коловоза, не са осигурени срещу самопридвижване, спирачките им с времето са се саморазхлабили и когато е допрян друг състав за прикачване, те са потеглили в наклона и никой не може да ги спре вече, а след гарата също е надолнище. Спрени са на гара Подуяне със спирателни обувки.
Другият случай е с изтърбушени пътнически вагони - локомотив дърпа 6 вагона без спирачки от моргата в Илиянци към гара София и по нагорнището от София-север към София, последните 4 вагона се откъсват и заминават обратно надолу. Спрени са със спирателни обувки в Илиянци.
Не е имало влакове по това време, които да бъдат застрашени.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #339 -: 08 Септември 2013, 21:25:51 »
Тая работа от Ик за Пд става малко след нощния за Бс.  :)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #340 -: 11 Септември 2013, 14:04:29 »
Цитат на: bdz43r link=topic=3179.msg90998#msg90998 date=1378658944
Спрени са на гара Подуяне със спирателни обувки.
Моля те,разкажи за тези "обувки".Как точно се спира с тях?Вагона е набрал някаква скорост и те се слагат на релсата,за да го спрът ли? Не се ли получава дерайлиране?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #341 -: 11 Септември 2013, 15:30:32 »
Ето информация за П Р А В И Л А за движението на влаковете и маневрената работа в железопътния транспорт: http://www.rail-infra.bg/assets/Documents/bezopasnost/Pravila_DV_NRIC.pdf  Там има отговорите на много въпроси, които ни вълнуват! Гриша, това което те интересува е на страница 112.  :hi:   

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #342 -: 11 Септември 2013, 18:18:25 »
Здравейте!
Мислих да чакам до 14-ти,когато има годишнина на катастрофата,за която питам,но тогава е ЧРД :party: на сайта и форума,и да не говорим за трагедии в празничния ден ще питам сега за катастрофата на ЕВ Янтра на 14.09.1988г. в гара Илиянци:
1.В коя гърловина става всичко:страна Курило или страна София-Север?
2.Тази катастрофа вече е истинско разпорване,но изникват ми следните въпроси:
2а От кой до кой вагон е разпорването,локомотива на ЕВ пострадал ли е?
2б Има ли поражения,както при Казичене-вагони "изхвърлени" извън релсите,преобърнали се или разбити един в друг,или е само и единствено странично рязрязване на вагоните,дори без изпадането на дори един вагон(от снимките,които съм виждал изглежда последното)?
3.Кои са номерата на локомотивите,участвали в катастрофата?
4.Колко е скоростта,с която е станал сблъсъка?
5.Каква е точната причина?По форумите има най-различни:Че машинистът на маневрената 52-ка е тръгнал просто изведнъж,че катастрофата е причинена от неправилно нагласени стрелки за маршрута на товарната композиция,че 52-ката била без дестинация,каквото и да значи това,имаше и още един вариант,но го забравих...
6.Не би ли трябвало тази катастрофа да е втората най-тежка в България,в нея загиват общо 21 души,някои на място,други по-късно?
7.На този въпрос може да се каже,че държа................Колко е бил часът,когато става катастрофата?............ ;D
8.Усетен ли е ударът в София,тътенът,виковете на хората,не е ли била тази най-"популярната" катастрофа тогава,нали става в най-големия град в България и се предава от уста на уста?
9.Не държа на този въпрос,тъй като той е свързан с подробности:какъв е бил състава на влака,има снимки на катастрофата и др.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #343 -: 18 Септември 2013, 19:51:27 »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #344 -: 27 Септември 2013, 14:50:41 »
В бр. 17 на вестник "Железничар" има интересна статия-анализ за влаковата катастрофа в Испания при град Сантяго де Компостела:

http://www.mtitc.government.bg/upload/docs/2013_17.pdf

п.п. Всеки следващ брой на вестника "затрива" предишния затова, който иска да си го запази, е хубаво да го запише на личния си компютър.