Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 500280 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #315 -: 25 Юли 2013, 15:49:34 »
Не си падам по общите приказки в този форум, но това направо ме потресе:

Катастрофата в Испания.

Модераторите, ако преценят съдържанието за неподходящо, да изтрият поста.
« Последна редакция: 25 Юли 2013, 15:54:08 от mitko0888 »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #316 -: 25 Юли 2013, 16:06:15 »
Ужасна трагедия! Потресаващи кадри!  :(

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #317 -: 25 Юли 2013, 16:24:32 »
Ужас....и защо при ограничение 80 км/ч те минават със 190 км/ч?????
Няма ли някакви автомати които да блокират такива изцепки????
Ужас и трагедия!!!!!

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 534
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #318 -: 26 Юли 2013, 19:05:22 »
Цитат на: pach link=topic=1410.msg90259#msg90259 date=1374758672
Ужас....и защо при ограничение 80 км/ч те минават със 190 км/ч?????
Няма ли някакви автомати които да блокират такива изцепки????
Ужас и трагедия!!!!!
Има но на това трасе може да не е монтирана понеже си е разход. Или пък може да не е сработило нещо т.е да има някакъв технически проблем. Каквато и да е причината жалко за загиналите!

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #319 -: 26 Юли 2013, 19:18:51 »
Всички скоростни и почти всички главни линии в Европа, включително злополучната, имат някакъв вид такава система.
Даже и у нас я има от София до Бургас.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #320 -: 26 Юли 2013, 19:31:03 »
Обикновена безотговорност.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #321 -: 26 Юли 2013, 19:32:42 »
Имат, ама май за нищо не стават. Щом един малоумен Дон Кихот де ла Манджа е направил всичко на кайма...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #322 -: 26 Юли 2013, 19:45:57 »
Стават за много неща, докато не ги изключиш на своя глава. Тези системи са направени против грешки от невнимание, а не против умишлени действия.
Ако решиш да се правиш на герой, никаква система не може да те спре.

У нас почти никой не я включва.
« Последна редакция: 26 Юли 2013, 19:48:35 от bdz43r »

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #323 -: 26 Юли 2013, 19:57:47 »
Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg90288#msg90288 date=1374857157
Стават за много неща, докато не ги изключиш на своя глава. Тези системи са направени против грешки от невнимание, а не против умишлени действия.
Ако решиш да се правиш на герой, никаква система не може да те спре.

У нас почти никой не я включва.

Да де .... и черни кутий май нямаме!?!!!
почвам да се радвам за лошото състояние на линийти та принедително карат с 40.
А тоя испанец май е приложил чернобилския комплекс - кво ша стане ако изключа и тва....
жаллко за хората загинали и децате .....
Абе.... :hi:

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #324 -: 26 Юли 2013, 19:59:42 »
за Бг звучи познато..и все пак обикновенна безсотговорност няма!
тъпотияата превзе света явно поотдавна

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #325 -: 26 Юли 2013, 19:59:57 »
Че нали целта на една такава система е ВИНАГИ да действа! След като сам можеш да я изключиш и да си бърникаш където не трябва, за какво е тя тогава изобщо?! :blink: След като още манталитетът ни е такъв, трябва да се бие през ръцете! Ама няма демокрация, нали? А ползата от тая демокрация след десетки убити и ранени и щети за милиони???

urko, като чета изказванията на някои действащи наши локомотивни машинисти тук из форума, трябва да знаеш, че тия 40 км/ч, които им отпускаш, ми се струват като субсветлинна скорост. Отгоре на всичкото въпросните машинисти са много горди с "бърниканиците си" из локомотивите, както и с взаимно прикриване на всички в гнилата структура, наречена "БДЖ"! Пък после "Що станА така бе, Миме..."...  :angry:
« Последна редакция: 26 Юли 2013, 20:05:58 от Best Ripper »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #326 -: 26 Юли 2013, 20:03:56 »
Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg90284#msg90284 date=1374855531
Всички скоростни и почти всички главни линии в Европа, включително злополучната, имат някакъв вид такава система.
Даже и у нас я има от София до Бургас.

Точно тази линия също има ERTMS - не знам дали е 1 или 2 (виж тук), ама точно тези последни километри са от старо трасе и тям няма автоматика за спиране на влака. Иначе системите се игнорират и изключват само в България.
« Последна редакция: 26 Юли 2013, 20:06:02 от mitko0888 »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #327 -: 26 Юли 2013, 20:27:28 »
Системата навсякъде може да се изключва, но има контрол. В Германия например, абсолютно всички линии са оборудвани поне с най-примитивния вариант и на локомотивите всичко е пломбирано във включено положение. При нужда се разпломбира и ситуацията се счита за неизправност на осигурителната техника и движението продължава по специални правила и с намалени скорости.
Тук контрол няма. Никой не я включва, защото от една страна кара машинистите да спазват точно максималната скорост от точното място (не от където те са свикнали), а от друга страна дава много дефекти, които обаче когато никой не я включва, няма как да бъдат открити и коригирани и се попада в порочен кръг.
Затова в най-добрия случай машинистът взима телеграма-уведомление за изключване по каналния ред (заради реална или измислена повреда) още при заминаване от начална гара, за да има оправдание, ако се качи проверяващ. А проверяващия, както и самите машинисти рядко знаят и как се включва.
Иначе работи... стигал съм от София до Пловдив много пъти с пълноценно работещ АЛС без проблеми, но по-често има поне 1-2 екстрени спирания заради погрешно възприети данни.
Цитат
Да де .... и черни кутий май нямаме!?!!!
Имаме. Ама са зелени и съдържанието е първото, което се проверява при какво да е произшествие, дори за блъсната крава. Отделно се проверява за спазване на максималните скорости и нищо да не се е случило.
Това разбира се не попречи на един да кара със 150 км/ч вместо 80, после го наказаха (затова се и разчу), но споменът си остава. Тогава обаче и трасето, и локомотива (без вагони) си ставаха за толкова.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #329 -: 14 Август 2013, 20:34:42 »
по бтв казаха че /вече/ е гръмнала цистерна и шест пожарникари имат охлузвания