Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 501084 пъти)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #690 -: 13 Декември 2015, 12:06:27 »
Колоездач в близка среща с влак на прелез в Полша.

https://www.youtube.com/watch?v=yRCfE0IBLiM

Въпреки сериозния удар, колоездачът оцелява. Моля ви, не пробвайте това, нито с колело, нито с кола, а пък най-малко пеша.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #692 -: 14 Декември 2015, 12:11:35 »
Интересно...вагоните твърде нови, а колосите и релсите покрити с "лисичата" боя, дори под ребордите!?


« Последна редакция: 14 Декември 2015, 12:14:39 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #693 -: 14 Декември 2015, 12:17:38 »
Като вали дъжд и за 1 ден може да добият такъв цвят.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #694 -: 16 Декември 2015, 21:12:16 »
Интересна информация за предотвратена карастрофа преди 28 г.


На 29 юли 1987 г. Раденко Митев спасява десетки човешки животи, като предотвратява сблъсък между пътническия влак, пътуващ от жп гара Септември до гара София, и бързия влак, движещ се от жп гара Елин Пелин към гара Септември.
 
На гара Побит камък, поради несъобразителност от страна на локомотивния машинист и на началника на гарата, пътническият влак потеглил към гара Елин Пелин, преди маршрутът му да бъде подготвен. Композицията тръгнала при затворен изходен сигнал по левия коловоз, като същевременно по него от гара Елин Пелин бил пуснат бързият влак с редовен изходен сигнал.

В момента, в който Митев, който се намирал на гара Елин Пелин, разбрал за грешката, се качил на вагон с железни отпадъци, хвърлил железен прът към контактната мрежа и изключил напрежението. Благодарение на действията му и изключването на тока влаковете спрели и ударът бил избегнат.

"Единият влак беше на гарата. Децата вече се бяха качили, отиваха на лагер на морето и локомотивът тъкмо потегляше. Другият влак идваше от Побит камък. На същия коловоз. Ръководителят "Движение" би тревога. Майките почнаха да пищят, искаха да свалят децата си. Трябваше да се направи нещо. Чух писъците - трябваше да реагирам по някакъв начин", разказа пред "Труд" бившият железничар, който не се смята за герой. За него най-важното е, че двата влака спират на метри един от друг, че ударът е избегнат и жертви няма.
 
„Има много такива хора в България, които трябва да се почетат. Но почитта е в това, че си оставил живи хора, не че някой ще ти даде ордени и медали,” заяви  пък пред bTV Митев, който още има белези по краката от токовия удар.
 
За действията си по предотвратяване на катастрофата, както и за цялостната си дейност до 1990 г., Раденко Митев е удостоен със званието "Почетен железничар" и е награден със златна значка.
 
Той е роден на 9 юли 1929 г. и започва работа като служител на Дирекцията на железниците през 1961 година. От 1986 г. е назначен за комплексен началник на подрайон по контактна мрежа и тягова подстанция "Вакарел" към Енергосекция - София, на която длъжност се пенсионира през 1990 година.


Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #695 -: 16 Януари 2016, 10:02:05 »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #696 -: 20 Януари 2016, 12:15:03 »
Ох, боли !


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #697 -: 21 Януари 2016, 20:54:47 »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #698 -: 21 Януари 2016, 21:00:27 »
Сашо, това в България ли е? Какъв е надписа на локомотива?
« Последна редакция: 21 Януари 2016, 21:02:05 от Petko Ivanov »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #699 -: 22 Януари 2016, 11:48:57 »
Не е съвсем ясно -

времето е втора световна война (2WK);
надписът е на кирилица;
локомотивът е работен, или военен;
отстрани на друга снимка има военен с униформа;
хартията е ORWO Brom;
изглежда става дума за Литва, или Латвия

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #700 -: 22 Януари 2016, 12:23:41 »

Намерих го - Мариупол, Украйна, почти най-северната точка на Азовско море,
                    локомотивът не е катастрофирал, а е така от саботаж

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #701 -: 23 Януари 2016, 09:26:14 »
От снощи:
НА 23:55 ДЕЖУРНИЯ РЪКОВОДИТЕЛ В ГАРА ДЯКОВО ДОКЛАДВА В РЗ'ОД'-СОФИЯ, ЧЕ НА ВЛАК 50601 /БДЖ-ТП/ В СЪСТАВ 13 ВАГОНА 1011 ТОНА ЛОКОМОТИВ 43-552 Е ПОРЕДЕНА СПИРАЧНАТА СИСТЕМА /ЗАМРЪЗНАЛА/ И СЕ ДВИЖИ КЪМ ГАРА ДУПНИЦА СЪС СКОРОСТ НАД 80 КМ/Ч. ВЛАКЪТ Е ПРИЕТ С РЕДОВЕН ВХОДЕН СИГНАЛ НА ЧЕТВЪРТИ КОЛОВОЗ И Е НАСОЧЕН С РЕДОВЕН ИЗХОДЕН СИГНАЛ ЗА ГАРА ГОЛЯМО СЕЛО. НА 00:05 Ч. ПРИ ВЛИЗАНЕ В ГАРА ДУПНИЦА СЛЕД СТРЕЛКА 4 ДЕРАЙЛИРАТ ДЕВЕТ ВАГОНА ОТ СЪСТАВА НА ВЛАКА /ОТ ТРЕТИ ДО ЕДИНАДЕСЕТИ/...

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
« Последна редакция: 23 Януари 2016, 10:56:55 от Adrian »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #703 -: 09 Февруари 2016, 10:42:32 »
Челен удар на два влака в Германия, има загинали

Няколко души са загинали и най-малко 100 са ранени при сблъсъка на двата пътнически влака в германската провинция Бавария.

Bodwen

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (7)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
  • Рейтинг: 16
  • HO | III, IV | DB/DR Варна
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #704 -: 10 Февруари 2016, 00:55:46 »
Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg103084#msg103084 date=1453533974
ПОРЕДЕНА СПИРАЧНАТА СИСТЕМА /ЗАМРЪЗНАЛА/

Надявам се, че няма пострадали при инцидента... :-(

Интересува ме как/защо "замръзва" спирачната система? 21-ви век сме, не сме в Сибир или на полюса... Как и защо не може да се предвиди  и предотврати такава ситуация в съвременните железници?
(не се заяждам, въпросът ми е наистина към специалистите във форума с цел запознаване с детайлите...).