Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 501636 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #735 -: 17 Февруари 2016, 12:19:02 »
Случаят е приключен - забравете!!!
"виновен" до доказване на противното!!!
Да "живеят" магистралите!!!
 :hi: :hi: :hi:

ПП. Само че и те  нещо взеха да допускат "шофьорски" грешки - взеха да се пукат, като асфалтови яйца, само месец след пуска им!!!
 :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
« Последна редакция: 17 Февруари 2016, 12:23:01 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #736 -: 17 Февруари 2016, 12:25:31 »
Ще ти го кажа така... познавам и Христо Тиляшев и Пешко Бръснаров... познавах и Венко Тодоров -  не си мисли, че се радвам на случилото се... нито на това, че Венко е под земята, нито на това, че Христо е зад решетките.. Именно поради тази причина, че ги познавам и тримата не се опитвам да давам заключения кой е виновен и кой не - говоря с факти минавал съм през всички възможни отклонения в гара Калояновец.. с 40 и със 130 км/ч през правия елемент на стрелките... пробвал съм да задържа екстренно от 105 км/ч на входния на гарата и да видя какво ще стане... и знаеш ли какво стана ? Стана, че дори не стигнах до стрелките... спрях преди тях. Това са фактите... всичко останало е бошлав работа... местоположения на сигналите, срещи с влакове, отклонение при влизане или излизане... глупости са всичко това... единствените две възможни причини са - и двата сигнала са светели за правият елемент (което Христо отрича, а казва, че входния е бил за отклонение), или просто е проспал и двата сигнала... това е.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #737 -: 17 Февруари 2016, 15:12:49 »
     Имам три въпроса, които остават без отговор:
1 Кой подмени лентата и в чия полза? Защо, това някак беше подминато, ей така и нищо не се спомена повече. Дори и подмяната да е  била в полза на машинистите, нищо повече не се чу, защо?
2 Защо си мислите, че в НКЖИ-то всичко е савършенно и работи безупречно? В тая посока не чухме и дума? Това разследване ми се вижда прекалено еднопосочно. 
3 Какво са правили в крайна сметака и двамата машинисти, за да не видят показанията на пс-то и входния ? Защо е нямало никаква реакция, не ми приличат на самоубийци, пък и имат и двамата  предостатъчен опит.
« Последна редакция: 17 Февруари 2016, 15:27:54 от jopeto »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #738 -: 17 Февруари 2016, 15:25:52 »
 Има ли доказателство, че лентата е подменена ? Лентата си изглежда абсолютно адекватна и вярна.
 Никой не мисли, че в НКЖИ всичко е съвършено и безупречно... просто нещата са недоказуеми. Пък и самият Тиляшев твърди, че входният е светел за отклонение.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #739 -: 17 Февруари 2016, 17:25:28 »
Рутина /в следствие на "предостатъчно опит"/ + несериозно отношение към служебните задължения + безхаберие = самоубиец (самоубийци)... Не мислиш ли, jopeto?

P.S. Ех, колко е актуален /за съжаление/ старият съветски филм "Остановился поезд"....  :fie:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #740 -: 18 Февруари 2016, 14:30:35 »
А впрочем едно питане към служителите на системата... Да не го пускам в другата тема, щот по-скоро е свързано с тази.
Въпросът е: преди всяка смяна правят ли се инструктажи /съобщения, предупреждения/ към машинистите, на които предстои движение из страна /чужбина/, в най-общия случай с напускане на "родната" гара/депо? Става въпрос за известяване за гари/участъци с неработеща сигнализация/блокировки/защити, участъци с ремонтни дейности, участъци с намалена скорост поради временни/постоянни проблеми и т.н. Ако има такива, разписвате ли се в книги за преминат инструктаж?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #741 -: 18 Февруари 2016, 14:33:27 »
Нищо по-различно не се прави в сравнение с пътуването из България. Български машинисти пътуват само до първата гара след границата, за която ако има особености, те се дават по същия начин, както за гарите в България.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #742 -: 18 Февруари 2016, 14:38:36 »
Добре де, ама има ли инструктажи? Подписвате ли се в книга, че сте ги получили?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #743 -: 18 Февруари 2016, 15:07:47 »
Подписваме се разбира се, но реално инструктаж няма.
Има купчина бумаги (ама истинска купчина), в които всеки сам трябва да си търси каквото го касае, съответно никой нищо не търси, защото за 50-те минути от часа на явяване до заминаване на влака, трябва на 20-тата минута да си на изхода на депото, инструктиран, получил актуално разписание (ако си го намериш в купчината, го преписваш, защото не ти дава никой да го вземеш, че друго няма), прегледал локомотива отвън и отвътре, прегледал всичкия му инвентар и дори изпълнил програмата за почистване, която в този ден може да включва почистване на трансформатора или талигите например.

Затова се инструктираме взаимно "ти знаеш ли там как се минава вече?", а разписания някои си вадят от Интернет, от сайта на БДЖ, други идват едни час по-рано да ги намерят и препишат, а аз съм си намерил неофициален източник на всички телеграми за изменения и преди тръгване пускам търсене по номер на влак и си ги качвам на таблета.
Особеностите по пътя вече са толкова много, че истински инструктаж би продължил един час, а човекът който би трябвало да го прави има толкова задължения за 12-часовото си дежурство, че ако трябва да свърши всичките, ще му трябват поне три дни. В книгата за инструктаж обикновено се преписва това от предишния ден и рядко някой добавя някоя особеност или пък вече неактуална особеност може де фигурира там няколко месеца, защото нито някой чете там, нито хората, които пишат са наясно с всички особености и дали са актуални.
Това се отнася изключително за София, по другите депа се явяват много по-малко бригади, организацията е обикновено по-добра и дори ти дават понякога изменено разписание, да си го носиш с теб.

В крайна сметка никой нещо не знае, но всички трябва да са се подписали навсякъде. Като стане издънка, разследването установява по подписите, че всички са инструктирани, докато реално те само са се подписали. За същото следи и т. нар. отдел "Безопасност" - да има подписи. Безопасност може и да няма, но подписи задължително.
« Последна редакция: 18 Февруари 2016, 15:18:49 от bdz43r »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #744 -: 18 Февруари 2016, 15:33:32 »


Разписвате ли се или не - отговорете  :bb2:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #745 -: 18 Февруари 2016, 16:26:53 »
Нямаш вариант да не се разпишеш - защото няма да те допуснат да идеш на работа.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #746 -: 18 Февруари 2016, 21:09:42 »
,
« Последна редакция: 19 Февруари 2016, 07:08:07 от liro »

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1734
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #747 -: 19 Февруари 2016, 06:14:27 »
Както е добре известно единствените, които разбират от железици са машинистите и шафнерите! :clapping:

Julian

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #748 -: 19 Февруари 2016, 17:18:57 »
 ;D
Смея да твърдя че има четири групи хора ......
Песимиста вижда пред себе си един тъмен тунел!
Оптимиста вижда светлина в дъното на тунела!
Реалиста вижда влак в дъното на тунела!
Машиниста вижда трима ид*ота да стоят на релсите!
« Последна редакция: 19 Февруари 2016, 17:21:13 от Julian »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #749 -: 20 Февруари 2016, 09:42:28 »
Влак си тръгна сам, машинист го спря със скок

Композицията изминала 12 км без водач, докато успели да я спрат

Белгийски пътнически влак пътува без машинист 12 километра снощи при пътен инцидент в Белгия.
Композицията тръгнала без видима причина докато машинистът слязъл на гарата, за да огледа локомотива, който тъкмо при влизането в нея, започнал да показва проблеми.

Тъй като тръгнал, диспечерите му дали зелена светлина и той продължил без водач. Понеже се движел с ниска скорост, ръководителите на движението решили да го пропуснат през няколко малки спирки, за да го оставят да стигне до следващата голяма гара и да го пренасочат към страничен коловоз.

Така пътническият влак изминал 12 километра. Там, на перона чакал друг машинист, който скочил в движение в локомотива и успял да го спре.

Междувременно целият трафик по линията бил спрян, за да не се застрашат и други пътници.

Инцидентът станал в четвъртък вечер между градовете Ланден и Тиенен, на изток от Брюксел. Няма пострадали. Компанията започнала разследване, но съобщи, че локомотивът бил стар и бил в експлоатация от 1980 г. и най-вероятно става дума за техническа повреда.

dnes.bg