Колкото повече се ровя, толкова повече странности излизат. Излиза че има-няма за 50-60г от началото на 20-ти век, цветовата схема на локомотивите е била свободно интерепретирана. При едни цветовете са като в Прусия, при други от горе долу същия период, са като на ВВО. Трети пък са с оцветката подобна на тази която се налага в момента(черно-червено-зелено- с бели бандажи). Т.е. хаоса в БДЖ не е от вчера. Попаднах на цветни снимки от 1967 на Баба Меца(46-та) без грам зелено по нея, и боядисана само с червено и черно. Някъде другаде мернах 15-ка от към 50-те пак само със същите цветове. Излиза че "добре познатата" ни разцветка е току от края на парната ни тракция. Явно обаче без ровене по стари издания(публикувани преди преврата на 9-ти септември 1944) няма да мине. Стефан Стоичков, можеше да помогне много, ама като го няма във форума, ще се наложи да откриваме колелото.
Смятах че ровейки в библиографията на книгите, които имам, ще мога да се хвана за нещо, обаче се оказа че практически цялата библиография в книги след 9-ти е....съветска

, като липсва дори 1 българска книга от "мръсния" фашистки преиод преди 9-ти.
Както се казва, политическата олигофрения на шлайфаните мозъци е взела поредната си жертва.
Само някой да не си помисли, че влагам някакви политически помисли. Точно обратното! Затова и ме учудва че нашите железници ориентирани към австрийските или немските практики в областта десетилетия наред, изведнъж се обръщат на 180град, турват кръст на всичко постигнато, и почват едва ли не от 0-та, като се взема всичко(правилно или неправилно) от съветския окупатор на България. От тоя период има достатъчно тъпи почини взети от там, които не само са загрозили нашите машини(слагането на пасарелки по примера на руските, целящи да предпазят алкохолизираните им машинисти от падане по време на движение, докато щъкат напред назад мъчейки се да оправят това или онова), ами са довели буквално до тяхното съсипване( претоварването им от почина за тежкотоварното движение примерно). Като прибавим ползването на неоригинални части и претупани ремонти, заради плана който се гони. Изобщо чудна история имаме няма що! Само да имаше някой да я чете и да не допуска такива тъпи грешки по няколко пъти.
Ама не би!