Автор Тема: България!  (Прочетена 932047 пъти)

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: България!
« Отговор #1425 -: 09 Януари 2017, 23:11:31 »
Уникална, от къде я намери, дай някво инфо......Малейййй..........
издирих я ;D
http://jorosavov.blog.bg/history/2011/11/23/nedokazani-snimki-na-vasil-levski.855385
« Последна редакция: 09 Януари 2017, 23:17:27 от Велко »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1426 -: 10 Януари 2017, 15:36:22 »
      пристанище Бургас
Пристанище Бургас в престижна изложба във френската столица   


Изложбата „Европейското преоткриване на Черно море. Френски страници“ ще бъде открита в Париж. Тя се организира от Българското посолство в Париж, Дипломатическия институт на МвнР, Българския културен институт в Париж, в сътрудничество с Международния търговски и културен център ГЕОПАН – Бургас. Посветена на националния празник на България експозиция ще бъде изложена в периода 1-18 март във френската столица



Изложбата представя пред парижка публика сътрудничеството между французи и българи. Включени са стари географски и морски карти на френската картографска школа, дневници на пътешественици и дипломати, първото френско консулство по българските земи, двете големи български пристанища Бургас и Варна, изградени от френски строители, създаването на черноморския ни военен флот и неговият първи командир – французинът Пол Пишон


Специално внимание е отделено на Пристанище – Бургас, което е представено с четири пана. На плаката на изложбата е представена карта на Бургаския залив, изработена преди двеста години от французина Тетбу дьо Марини, холандски вицеконсул



Пристанище – Бургас присъства с няколко теми: Откриването на Бургас и Бургаския залив; изследването на френската изследователка Ранг-Ри Парк-Баржо – „Една реализация на френския цивилизационен гений в България: Бургаското пристанище (1898 – 1903)“; Европа „дойде” в Бургас през пристанището и Магазията – строена по технологията на Айфеловата кула


Представянето на Пристанище – Бургас в Париж се допълва и от няколко от най-важните български черноморски фарове – Бургаските и на островите Св. Анастасия и Св. Иван, изградени поетапно и поддържани от френски фарови компании през ХІХ и началото на ХХ век.

Експозицията припомня, че между двата морски народа има слабо известни или дори напълно забравени страници. Сред тях например е историята за камбаната на френския кораб „Шарлес“, открита край бреговете на Ахтопол и представена на плаката на изложбата. След близо век нейният глас може да се чуе отново в Ахтопол – звънът й напомня старобългарската мъдрост от ІХ век в думите на Йоан Екзарх: „Морето сближава всичко далечно“.

След Париж, организаторите предвиждат изложбата да бъде представена на българската общественост

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #1427 -: 10 Януари 2017, 15:55:15 »
Странно, крайбрежната линия е била друга - между Месембрия и нос Емине, при днешния Сл. бряг. И на други места, но там е най-очевидна.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #1428 -: 10 Януари 2017, 18:10:05 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg106010#msg106010 date=1483961807
     Гара Белово

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

От тук.http://icgroup.bg


Във връзка с този пост и клипа   https://youtu.be/s_jMoUY-QOo?t=510   интересно ми стана къде отива първородната гара?Аз ли не я виждам или е заличена?Май,май северната колона на „пасарелата“ е на нейното място,дай боже само на клипа да е така.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1429 -: 10 Януари 2017, 18:42:13 »
В клипа казват, че архитектурната сграда ще бъде запазена и реновирана, а коловозите ще станат за по-висока скорост.
Може би за това са ги опънали така.
Изгледах два пъти клипа и много ме изкефи, макар да не разбрах колко ще струва и кога ( дали) ще го правят.
Не ми харесва, че старото трасе не се ползва, защото от пътнишка гледна точка новото няма да е толкова чаровно...Но
Съвременния живот, по-високата скорост си искат своето.
Така че момчета рано или късно това ще стане, а докато стане май не е лошо всичко старо по трасето да го снимаме и филмиране (видеоклипове) защото закрият ли старото трасе ( колкото и да е чаровно и историческо) ще има " ах защо нямаме нищо за него" и ...Какво станА, че не вечерЯхме!!!
 ;D

ПП. Малко не схванах, нито къде ще е новата спирка Побит камък, и каква е тоз връзка със старата гара Вакарел...Ще потърся чертежи може би...
« Последна редакция: 10 Януари 2017, 18:43:56 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: България!
« Отговор #1430 -: 10 Януари 2017, 19:21:50 »
Цитат на: gregary link=topic=1752.msg106023#msg106023 date=1484056515
Странно, крайбрежната линия е била друга - между Месембрия и нос Емине, при днешния Сл. бряг. И на други места, но там е най-очевидна.
На мястото на днешния Слънчев бряг е имало голямо тресаваще-блато и невероятен змиярник. Когато са решили да го култивират/циливизоват, отначало две или три години под ред са докарвали камиони с таралежи от специални развъдници, за да успеят да прочистят от гадините. След това е започнало пресушаване на блатото, както и изграждане на специални каменни диги /не помня как се наричаха на хидротехнически език/ с цел морето да започне ускорено да изхвърля пясъка и да се получат знаменитите дюни на курорта. Естествено е при такива мероприятия морската линия коренно да се промени...

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #1431 -: 10 Януари 2017, 20:39:49 »
За таралежите и змиите зная историята. То, даже и сега си е тресавище (западно от околовръстното на Сл. бряг), но лично аз не очаквах, че толкова огромна площ в км2 е приобщена и ми стана интересно.


Та, в случая тая стара карта е интересна.  :hi:
 

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
Re: България!
« Отговор #1432 -: 11 Януари 2017, 00:39:42 »
Пламен отново ни зарадва с интересна информация за нещо извън нашите влакчета - Изложбата „Европейското преоткриване на Черно море. Френски страници“. Грегъри с набито око е видял различията между старата и новата карта. Не е ясно, кога е правена старата карта и до колко е достоверна по отношение на ограденото с черно триъгълно пространство.  Best Ripper правилно отбелязва, че там е имало блато и тресавище. Триъгълното пространство на картата е най-долното течение на река Хаджийска, която събира водите от южните склонове на най-източната част на Стара планина, които трудно са се оттичали в морето, поради формиралата се пясъчна коса при брега. (Такива "коси" има при почти всички наши реки вливащи се в морето.) След Първата световна война българските правителства, търсейки места за да оземлят хилядите български бежанци от източна и беломорска Тракия, започват хидромелиоративни мероприятия за да отводняват и пресушават много блата (Стралжанското блато е най-голямото) и заселят бежанците там като им създадат земеделски поминък. Едно такова място е и този триъгълник. И сега съществува отводнителна помпена станция в южния край на Слънчев бряг за да препомпва вода от реката в морето, когато се наложи. " Специални каменни диги /не помня как се наричаха на хидротехнически език/" както е казал Best Ripper не са правени по брега пред Слънчев бряг. Такива (наричат се "Буни") се изграждаха при Свети Влас (както и при Варна) за да се ограничи ерозията на брега. През 1959-63 год. като леко-водолаз прекарвах летата в района за да проучваме и картографираме акватория около Несебър за археологически останки и имах възможност да обхождам крайбрежието. Да не споменавам за бостаните с прекрасни дини.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1433 -: 11 Януари 2017, 08:49:20 »
Въпросната карта правена от холандския вицеконсул (или нещо такъв) е около 1830г. Което е означено на третото пано под същата карта.
В изложбените пана се споменава, че френски строителни фирми са правели двете пристапища, което не е точно така.
Ако е имало френски фирми, то те са били или подизпълнители (казано с днешни термини) или архитектурните планове са френски.Тоест евентуалните френски фирми са архитектурни бюра, а не строителни фирми.
В държавен архив има цялата документация на Българско анонимно акционерно дружество основано за строежа на пристанищата. Един от главните акционери е известният ни от строежа на железопътната линия Цариброд-София-Вакарел български строителен предприемач Иван Грозев.


ПП. Колкото до пясъчните дюни при българските брегове в голямата си част се формират от естествените процеси в които се включва и посоката на въртене на планетата (центробежните сили).
Пясък има навсякъде в морето, но примерно източните брегове на Черно море са почти без него. Плажовете там (Адлер, СУХУМИ, Батуми,. Сочи...)са покрити с малки обли камъчета и почти нямат пясък.
« Последна редакция: 11 Януари 2017, 08:59:50 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: България!
« Отговор #1434 -: 11 Януари 2017, 09:22:18 »
Този черния триъгълник ми стана и на мен интересен. На картата от 1984 г. се вижда че там цялата площ е с  помпи и канали, не знам дали са отводнителни или напоителни, ама надм. височина е само 0.5 - 0.6 метра. Със сигурност тази земя е завоювана преди ВСВ, както казва Борис, според картата от1948 г. бреговата линия си е горе долу както сега.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #1435 -: 11 Януари 2017, 11:48:18 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg105935#msg105935 date=1483514650
2015-05-11 06:13:45
Бомбардировките над София - съгласувани и продължени по настояване от СССР
...............
Без съкращения от тук:
http://infobulgaria.info/news.php?itm=23549

Намери какво е станало малко по-късно, например с тоновете злато в бнб...
за репарациите в квалитетни стоки и пари...
« Последна редакция: 11 Януари 2017, 12:44:17 от CaLLlo »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1436 -: 11 Януари 2017, 11:52:29 »
На картата от 1984г. се вижда, че р.Хаджийска е  преградена от дига и станало " порой"
Така практически не само се стопира връщането обратно към
блато, но и практически каналите вероятно са напоителни.

Пп1. Ето междинна карта от района през 1877г.

Карта на България от 1877 г. на Хайнрих Киперт, в която Бургас е нанесен с две имена – Бургас


ПП2. И една карта на точно този район от 1896 година:


Където вече се вижда новата брегова линия.
Между 1830 и 1896 години разликата е 66 години.
Любопитно дали и нивото на морето не е намаляло от тогава?...
« Последна редакция: 11 Януари 2017, 13:50:34 от pach »

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
Re: България!
« Отговор #1437 -: 11 Януари 2017, 16:30:52 »
Пламен е прав "че р.Хаджийска е  преградена от дига и станало " порой". Тази дига е фактически земно-насипен язовир "Порой", изграден с цел да регулира водите (оттока) на река Хаджийска, т.е. да задържа прииждащите пролетни води и да осигурява вода за напояване през сухото лято. Този язовир е един от 2000 малки язовира (или "микро-язовири"!), изграждани "на юруш" през социализЪма по повеля на "Партията". И така отводнителната система се превръща в напоително-отводнителна. Но това е друг въпрос и да не разводняваме темата.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: България!
« Отговор #1438 -: 11 Януари 2017, 19:19:10 »
Тая първата карта - френската, май си е сбъркана по рождение. Излиза, че заливът никога не е бил толкова остър и дълбок. Май си е някаква художествено-рисувателна интерпретация...  :fie:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1439 -: 12 Януари 2017, 13:14:23 »
Каква перфектна диорамата, винетка или място от български макет би станало от тази снимка.



Двойна линия (сп.Зверино, гара Елисейна)шосе, прелез до гарата, църква и трафопост.
Всичко това в непосредствена близост едно до друго,
сред леко хълмче, което е нещо характерно за "тесните" ни макети!!! При отварянето на един стъклен протокол с професора,
Стана ясно, че той не е запален много по екстериора на "мини"
макета ("нпм за мту"-я) за разлика от сина му.


Състояние в цвят...

Ето една супер приятна идея, която ако се хареса от
 Божановите Домашни Железници,
ще окажа " подкрепа и от обоза на санитарния влак"!!!
Пия всичко без мастило, нафта и вода от пералнята!!! :drinks:
 &bgflag


ПП. Оказа се, непосредствено до прелеза има мостх2 (шосеен и железопътен) както и малка рекичка приток на Искър.
(за минимакета не е нужно да е двойна линията, просто идеята е страхотна).
« Последна редакция: 12 Януари 2017, 13:50:39 от pach »