За Агоп Мелконян няма какво да си кривим душата - цялата тая поредица , влакове , автомобили, самолети и т.н. си беше наистина ...детско изпълнение и в това отношение те изпълниха перфектно тогава свойте роли в нишата.
Проблема дойде от там ,че тоз инак уважаван от мен автор (но на друг тип литература) се взе много на сериозно (не без помощта на тогава властимеющите) и си повярва сам , че е авторитет който трябва да се цитира...
пък тогава хонорарите не бяха кой знае колко големи , но по старо правило ,еднъж добралите се до тях (под зоркият поглед на партийните функционери) много от авторите се окопаваха така яко , че от "окопите" им летяха само слюнки по околните. Такива бяха времена , но хората не се и усещаха как се изкривяват психически и морално , направо в движение.
Мнозина от тях си останаха
Човеци и дори след "перестройката" пак се оказаха такива - далеч от всякакви "дисиденти" и т.н.
Както казват по-умните хора - "Въпрос на личен избор е да останеш Човек!"
"Пърдящият Ханс" както беше "жаргонното" име на Вартбурга, не бе най-доброто в тия години , но едно беше ясно - достатъчно технологично издържан, за да се хареса на хората.
Не съм сигурен дали вартбургови двигатели ставаха на "ЗАЗ" - 965 (костенурката) или май бяха слагани само на следващият модел "ЗАЗ" - 698 (М).
Знам , че някой се изхитряваха и слагаха дизелови двигатели "Перкинс" ама не тези които правеха във Варна, ами специално Мин.на земеделието внасяше мини тракторчета уж за лозята, та от тях ги крадяха и монтираха на Ладите. Ставаше перфектно возило от нея по онова време).
Икар , дай някакви данни - марка и година на производство на тез тролей (аз ги бях забравил дори( и ще видя дали нямам нещо или ще изровя може би...
Сашо е прав, не само че бяха страхотно тихи, но и "возията" им беше плавна и мека , направо като туристически мерцедес автобуси - софиянци притихваха от кеф , като седнеха в тях да се возят. Наистина имаха качества!