Автор Тема: България!  (Прочетена 928725 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #990 -: 24 Октомври 2013, 17:51:26 »
Той тоя влак вече не е в характерните си цветове - вагоните са чисто бели.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #991 -: 14 Ноември 2013, 21:23:57 »

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #992 -: 16 Ноември 2013, 16:35:40 »


Гара Перник (може би) през 1973г. Кадър от филма "Най-добрият човек когото познавам"


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #993 -: 28 Ноември 2013, 16:47:31 »
Изключително показателно как комунистите като са на власт,
могат единствено да унищожават това което другите са съградили...

Първомайска манифестация в град Сливен, 1948 г.
Подвижна платформа представя Държавна текстилна фабрика “Георги Кирков”,
която всъщност е национализираното Текстилно акционерно дружество “Илия Г. Калов”


А познайте в днешно време какво е станало с тази фабрика?


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #994 -: 09 Декември 2013, 16:44:03 »

София - когато бул.Патриарх Евтимий беше двупосочен
 с чудестна кестенова  пешеходна алея по средата - някъде към 1970г.


За пореден път се уверявам, че след 1944г малко е посторено.
Винаги съм смятал че кино "Европа" (преди 1989г беше Д.Благоев) е съвременно, но...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #995 -: 20 Декември 2013, 15:29:39 »


Връщам ви малко назад в темата (само някакви си 40 стр.), ето тук:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg50769.html#msg50769

където се питахме - "Каква е локомотивата? Българска или румънска?!":



Отнесох въпроса до най-големия местен историк за периода на първата св. война когото познавам - Димо Иванов родом от Добрич - известен историк, филателист и колекционер на стари пощенски картички, запознат с големи подробности за въпросния исторически период - местните битки, дати, имена, бройки, местности и какво ли още не, та той каза буквално следното:

"Да, това е румънска картичка от периода на румънската окупация преди 1940;
Хората на снимката са българи - без друго в ония период много румънци там не е имало;
А влакът за мен е румънски, поне идва от посока Румъния и цветовете на вагоните по-скоро са като на румъските железници от онова време."

Друго, на което той ми обърна внимание е, че освен съвсем точно вече обясното от Анубис-а адресиране - дати, градове, хора и т.н., ... останалият писан текст в картичката е на немски език, което никой от нас не забеляза.

Весели празници!

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #996 -: 20 Декември 2013, 20:18:02 »
Хайде и от новите!

Цитат
Цитат
Първият от 50-те нови тролеи вече е в София, съобщиха от Столичната община. Той ще започне да се движи из града през януари. Когато всички превозни средства, по проекта за интегриран столичен транспорт, влязат в експлоатация, тролейбусният парк ще е обновен на 100%, каза кметът Йорданка Фандъкова при представянето на първото возило.

На събитието присъства Страхил Стоев, зам.главен директор в Управляващия орган на Оперативна програма „Регионално развитие”, зам.-кметът на София Любомир Христов, директора на „Столичен електротранспорт” Евгени Ганчев.

Всички нови тролеи по проекта се предвижда да пристигнат до средата на 2014г. Планира се новите превозни средства да обслужват едни от най-натоварените линии 1, 2, 5 и 9, допълни Фандъкова.

Дължината на новия тролейбус, както и на всички останали, които предстои да бъдат доставени в София, е 18 метра. Капацитетът на превозното средство е 160 пътника.

Тролейбусът има асинхронни двигатели и система за управление, които позволяват намаление на използваната електроенергия до 15%. Освен това разполага и с резервен дизел генератор за автономно придвижване, в случай на прекъсване на електрозахранването.

Новите превозни средства са, което позволява удобен и лесен достъп на хора с увреждания и затруднения в придвижването, както и на майки с детски колички. Достъпът е допълнително улеснен и от светлинната и звукова сигнализация на първата врата, както и от възможността за накланяне надясно, когато тролейбусът е спрял на спирка.
Честито на софиянци!

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: България!
« Отговор #997 -: 21 Декември 2013, 12:37:51 »

Цитат на: CaLLlo link=topic=1752.msg92969#msg92969 date=1387546179

А влакът за мен е румънски, поне идва от посока Румъния и цветовете на вагоните по-скоро са като на румъските железници от онова време."
Не мога да разбера защо толкова ви се иска това да е румънска машина. А тук се иска жп историк и познавач на железницата, този по горе не върши работа. Логиката му е желязна. Влакът идел от румънско. Ето ви една случайно избрана снимка от другия форум, която е снимана преди Драгоман страна Калотина. Това, че влака иде от към сръбско значи ли, че локомотивите са сръбски? А по цветовете на вагоните как да решим от коя администрация са? Нашите да не са били с някакви други извънземни цветове?
http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage-search-0-3.html

Това е картичка рисувана по снимка. Това не значи непременно, че снимката е правена по румънско време. Например качената от мен картичка на лок. 64 Хемус е правена по снимка от 1900 г. а е издадена през 199и еди–коя си г. И освен това номера на машината на картичката е сбъркан. Хемус е машина №65, а не 64. По същия начин румънеца, който е рисувал картичката може просто да е оцветил вагоните така, като ги е видял в румънско. И въпреки всичките тия „мъдри„ мисли пак има вероятност и Сашовия историк да е прав. Според мен тук истината може да се разбере само с машина на времето. Или с някоя нова баба Ванга.

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #998 -: 04 Януари 2014, 10:28:15 »
http://btvnews.bg/video/video/news/internet-sait-na-narodna-republika-balgariya.html
Една интересна новина, теснолинейния колега Светльо  :victory: bg&flag

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #999 -: 06 Януари 2014, 13:58:50 »
От Красен - Чавдари с българско шаси, гръцка каросерия и немски двигател Дойц на панаира в Солун:

От междуградския вариант бяха доста често срещано явление по път Е79 и пред новотел Европа с гръцки туристи, в най-различна шарка.
И български експонати, пак там, предназначени за износ:

Пак някъде из Гърция, 80-те години:


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1000 -: 06 Януари 2014, 15:19:56 »
И още една листовка от 80-те:









pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1001 -: 14 Януари 2014, 12:56:33 »

Старата гара на гр.Стара Загора (задочен поздрав за Топалов).


Цар Фердинанд.


Картичка "оцветена" от някой художник фотограф...


Отново в цвят!!!


...има и гарата...


Ех Мите, Митееее.....


Шофьорското място на автобус "Чавдар" .... оня с козирката над предните стъкла...


Тютюнев комбинат "Слънце", 1976 година.


И още от града в миналото...






А бяха години в които имаше такива сметки за ток! ;)


Петър Гюзелев. Роден 10 декември 1945 г. Стара Загора.(Щурците)


Диана Експрес, с Васил Найденов (кой е?).


Мечтаните велосипеди за всяко българско дете!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1002 -: 14 Януари 2014, 13:10:36 »
Кой спореше че у нас такива Икаруси не са се движили?!
Ето прякото доказателство!


Снимки от историята на Пожарна команда - Стара Загора
Преглед на противопожарната техника в средата на 20-ти век
снимката е от страницата на ОУ ПБЗН - Стара Загора.




...може някой с БДЖ в макета си от това време да моделира пъки униформите на пожарникарите... :scratch_ones_head:






малко история от близкото минало...


Ти да видиш...колодрум!?




"ботевградка" с модернизираното ремарке...



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1003 -: 14 Януари 2014, 13:27:20 »
Стара Загора,Гарата,1912 година,снимка на престолонаследника Борис Търновски.






До Освободителната Руско-Турска война от 1877г. до 1878г. в Стара Загора няма затвор. Конакът изпълнява и роля на полицейски участък.
През 1929 г. започва изграждането на новия окръжен затвор. Общината в града дава 100 дка площ за строителството. Архитект на най-модерния за момента затвор е Константин фон Малш. Строежът е възложен на българско акционерно дружество за надземни и подземни строежи “Циклоп” – София със завеждащ архитект Н. Костов. Със заповед № 380 от 19.10.1929г. министърът на правосъдието назначава за завеждащ строежа на затвора архитект Христо Димов.Освещаването на сгрaдата става на 20.03.1932г.


Стара Загора изглед от гарата,1917 година

 :yahoo: :yahoo: :yahoo:





 :yes: ;D :lol:

В обсерваторията през 80-те





През 1970 г.


СЗ №25

 ;D ;D ;D

Парен локомотив на гара Стара Загора,средата на XX век,коминът в дъното на кадъра още си стои западно от гарата.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1004 -: 14 Януари 2014, 13:49:41 »
Началото на XX век - гара Стара Загора (детайл).




Пожарната през 40-те.


Екипажи и самолети P.Z.L.P-43B на летище Стара Загора в началото на 1943 година.


Учебни Лаз-7 в готовност за начало на полети. Летище Стара Загора в началото на 50-те години.


През февруари 1955 г. популярното списание "Жената днес" постaвя снимката на Василка Георгиева от Стара Загора, единствената жена, машинист на парен локомотив у нас на корицата си.


Стара Загора, 1958 година. Летище Стара Загора. Група деца заминават на море. Ще летуват в старозагорския пионерския лагер в Каваците, Созопол.


Маргарет Тачър на посещение в Стара Загора като министър на образованието на Великобритания,30 септември 1971 година.

(ти да видиш.... :scratch_ones_head:)



Откриване на Старозагорската аерогара 1954 г.


Стара Загора, V-IV 1960. Сензационната археологическа находка в местността Трите могили.


Посещението но Президента на Индия Индира Ганди през 1981г. в Стара Загора. ЦДГ №31 " Слънце". Директор другарката Караиванова.


Старозагорската гара в първоначалния си вид малко след 1900 година.