Една пропусната снимка н а стар софийски трамвай в едър план (колкото-толкова)

Като деца от ремаркето на "Републиката" си демонтирахме "тръбички" от чист месинг,
които всъщност бяха нещо като дръжки за пътници и "решетки" от вътре на стъклата
по входно/изходните платформи. Пиша тръбички щото си бяха дебелостенни и тежки,
но пък трудно се огъваха и стреляха перфектно точно в "играта на фунийки".
А само от тези платформи на ремаркето, че бяха отделени от основния салон с две плъзгащи се врати,
и защото хем нямаха пневматични врати, хем бяха по-ниско от салона и при опасност от залавяне,
лесно скачахме в движение в участъка от съдебната палата (по алабин) и бул Македония до Руски паметник.
По нагоре само се возехме (от руски паметник) защото там линията и до ден днешен е между храсти
и не може да се скача в движение. А мнозина си спомнят че трамвайното билетче по онова време се
различаваше от автобусното (6 ст) и струваше само 4 стотинки!!!(горе в дясно е от софийски трамвай,
а синьото от 20ст беше за Банкя, Копитото, Златни мостове,Панчарево и т.н.)

"Републиките" бяха освен бързи и стабилни и доста тежки - тресяха целият бул.Македония като минаваха,
а рано сутрин първите коли по линията (№5 - в 4,15 сутринта) оглясяваха и вътрешните улици в квартала.
Впрочем това и сега е така като най-глухо, тежко и все пак яко го правят новите мотриси от Полша за София "Суинг",
нищо че това е един от модерните модели в Европа.

(по шумни са от чешките "стари" мотриси).
Та може и за добро да е, че чехите развиха (според мен много добри) познатите ни трамвай.
В трамвайте от модел "София-70" имаха ефективно отопление само на първите три седалки в салона
и то само отдясно зад първа врата. А печката под ватманската седалка пък беше като за сауна понякога.
Имах роднина който доста години управляваше мотриса 208 по старите линии №4 и 10. Тя беше тройна (с три сляти салона)
или всъщност с две "панти" както се изразява Сашо. Но ватманите бяха възприели немския израз за пантите - "геленк".