Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Гара Сердика

<< < (8/33) > >>

pach:


Хааа, така, така... ;D
Още неща ще се кажат!!! :yes:
Аз (както казах) по-горе по смътни спомени го описах... :scratch_ones_head:
Ясно е че не сам Деянов, е направил всичко, но за нас (учениците) неговото име остана в главите ни,
за това съм написал " ядрото стари историци" - щото нищо конкретно не си спомням.
За вагона, сега разбирам (щото тогава влезнах за две години в казармата) и жалко, че така е станало.
Още си пазя и членската книжка, та ще видя къде е...даже през двете години служба, майка ми ходеше до НТС, за да ми плаща членския внос....ама номер не помня, щото ние "щъкахме" около другите и ...каквото чуехме...или благосклонно ни обясняваха. То и двата големи тома (първите в голям формат) са ми лично от Деянов с автографи.
Радвам се, че тук (Митко359) има и подрастващи които се интересуват, също като нас едно време, та сега издирват последната (за сега) книга на същият този - Димитър Деянов. Може пък те в следващите години да направят повече от сега!?!!.... :scratch_ones_head:

Както и за самата гара  Сердика...
Както и за хората които вече не са сред нас...
След като (по неясни за мен причини) спряхме да се събираме в НТС-то, сбирките продължиха под гостоприемството на Жоро Дончев (противоречива личност) който също ...лека му пръст.
 
Там беше невероятно (а пък щерка му направо разтрептяваше нашите ученически сърца, така че разбирахме - в света няма само влакчета  :lol: :lol: :lol:).
Жалко че никой не се сетил барем една снимка да направи, не сега да си припомняме на глас...

Tramway:

--- Цитат на: pach link=topic=2027.msg55186#msg55186 date=1299059335 ---Жалко че никой не се сетил барем една снимка да направи, не сега да си припомняме на глас...
--- Край на цитат ---
Снимка на кого? На Жоро Дончев, когото нормален обектив не побираше? Или на Ваня, дъщеря му? Тя беше (и е) теснолинейка, 40 кг, и с нея поддържахме връзка доста години, и след смъртта на баща й. Или на предишната им къща на ул. Венелин 15, където беше тъпкано с аквариуми с риби, влакчета и трите му жени (бивша, настояща и бъдеща)?

pach:
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Снимка на хората които тогава изреждаш поименно.
Да вярно че Жоро си беше едричък, за къщата на Венелин 15 (и всеки път като мина от там си спомням),
но пък Ваня въобще не си падаше по хобитата (а те бяха...доста) на баща си.



--- Цитат на: Tramway link=topic=2027.msg55189#msg55189 date=1299060260 ---.... Или на предишната им къща на ул. Венелин 15, където беше тъпкано с аквариуми с риби, влакчета и трите му жени (бивша, настояща и бъдеща)?

--- Край на цитат ---
Както и авио, танкова и корабна техника (тоест моделите му),...картините му....и т.н. и т.н. и ... :lol:

Там за пръв път разбрах малките разлики в различните под серии на BR-56.
... и въобще имаше толкова много да се слуша
 от разговорите на ...големите хора около нас, че... :wacko: :wacko: :wacko: :hi:
 ;D ;D ;D

pach:

--- Цитат ---Ангел Джамбазки: запазете околовръстната линия  

Предложение за запазване на участъците от железопътната линия от Подуене през гара „Пионер” към квартал „Хладилника” внася общинският съветник от ВМРО в София Ангел Джамбазки. Както стана ясно през седмицата, министър-председателят Борисов настоява за отстраняването на линията, която преминава в непосредствена близост до новата спортна зала.

Джамбазки предлага промяна в общия устройствен план на столицата, според който трасето на линията е предвидено за пешеходна зона и велоалея. Според съветника от ВМРО велоалеите и пешеходните зони трябва да се създават, а не да заместват нещо вече построено, което може да се използва по-рационално.

Трасето е част от някогашната околовръстна линия на София. В предложението си Ангел Джамбазки настоява за обмисляне на варианти за новата му употреба като вътрешноградски железопътен транспорт. Предложения в този смисъл са адресирани към новия транспортен министър Ивайло Московски и към столичния заместник-кмет по транспорта Любомир Христов.

ВМРО продължава консултациите си с неправителствени организации и граждански сдружения за оптимално решение за вътрешноградски релсов транспорт с цел облекчаване на трафика и подпомагане на метрото.

Другият запазен участък от линията е от гара „Захарна фабрика” до ТЕЦ „Земляне” и някогашната гара „Стан”. Практически запазен е също и коридорът към някогашната гара „Сердика”, макар линиите там да са демонтирани.

Околовръстна железница е преминавала по контура на днешния Южен парк с разклонения към гари на мястото на сегашния пешеходен мост на НДК и на близкия мол, както и към вътрешноградската гара „Сердика” в зона Б5. През 70-те и 80-те години линията е прекъсвана поетапно. По време на кмета Софиянски пък гара „Сердика” беше унищожена.

В употреба и до днес е трасето „Подуене” – „Пионер”, по което веднъж седмично се движат товарни композиции за снабдяване на складовете за строителни материали. Последната употреба на участъка „Захарна фабрика” – ТЕЦ „Земляне” пък бе по време на кризата с газовите доставки, когато трасето бе използвано за доставка на мазут в топлоцентралата.

Текст от блога на ВМРО "За София"

29 май 2011
--- Край на цитат ---


Това е от сайта на ВМРО -
http://www.vmro.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=2639:2011-05-29-09-23-09&catid=6:actual&Itemid=25

А ето и идеята на общината за бъдещето на гара Сердика:



...обаче не мога да си намеря "снимката", така че разглеждайте го тук (със zoom)
http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=podrobni/vazrajdane-200pi/

pach:


Това е интересно - ББ беше кмет тогава...
http://www.sofiacouncil.bg/content/docs/c_f14800.pdf

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия